تبیان، دستیار زندگی
در هفته ای که سپری شد، به مواردی چون راهکارهایی برای سنجش سلامت، علائمی که نشان می دهد باید تجدید نظری در برنامه ی غذایی تان داشته باشید، خواص ذرت بوداده، مشکل سردی مزاج معده، ترفندهایی برای کاهش وزن در سال جدید و ... پرداختیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال جدید را تغذیه ای تر سپری کنیم

در هفته ای که سپری شد، به مواردی چون راهکارهایی برای سنجش سلامت، علائمی که نشان می دهد باید تجدید نظری در برنامه ی غذایی تان داشته باشید، خواص ذرت بوداده، مشکل سردی مزاج معده، ترفندهایی برای کاهش وزن در سال جدید و ... پرداختیم.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
سیب

10 راهکار برای سنجش سلامت رژیم غذایی تان
اگر عادت های غذایی خوب را در خود تقویت کنید. علامت های تغذیه سالم، مانند پوست شاداب، فشارخون نرمال، چربی خون نرمال و ... در شما ظاهر می شوند. تغذیه سالم یعنی شما رژیم متعادلی استفاده می کنید که سرشار از ویتامین ها، املاح، آنتی اکسیدان ها، پروبیوتیک ها و ... است. این هدف با مصرف میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات، مغزها و دانه های روغنی و چربی های سالم و نیز محدود کردن شیرینی ها، نوشیدنی های شیرین، فست فودها، سرخ کردنی ها، هله هوله و ... تأمین می شود.

ذرت بوداده ی سالم، دوست سلامتی
پاپ کورن یا همان ذرت بوداده ی خودمان جزو خوردنی های مورد علاقه ی بچه ها و صدالبته بزرگترها است. برای خیلی از افراد پاپ کورن پای ثابت تماشای فیلم در سینما و یا تماشای فوتبال است. البته کم نیستند مادرانی که در منزل پاپ کورن سالم تهیه می کنند و در کنار خانواده میل می کنند. این دانه های پف کرده ی سفید و ترد، بسیار خوشمزه بوده و خیلی زود آماده می شوند. خیلی ها تصور می کنند که پاپ کورن ارزش غذایی ندارد و سالم نیست. اما با این حال واقعیت این است که پاپ کورن جزو خوردنی های سالم بوده و منبع طبیعی ترکیبات فنولیک، آنتی اکسیدان ها، فیبرها و مواد معدنی است که اثرات مثبتی روی بدن دارند. متأسفانه اکثر مردم از خواص پاپ کورن بی خبر هستند و ما می خواهیم کمی بیشتر آن را معرفی کنیم. لطفاً با ما همراه باشید.

6 ترفند آشپزخانه ای!
این که کاری را همیشه به یک نحو انجام می دهید دلیل نمی شود بهترین شیوه باشد. اشتباهات روزمره ی آشپزخانه ای را که برایتان می گوییم بررسی کنید و ببینید چه راه های ساده تری وجود دارد که نمی دانستید.

درمان سردی مزاج معده در طب سنتی
برای درمان بیماری ها ابتدا باید معده اصلاح شود چرا که معده خانه همه بیماری هاست؛ سلامت بدن بسته به سلامت معده دارد؛ چرا که طب سنتی طبی کل نگر است و در درمان بیماری ها به همه ارگان ها توجه می شود. سرد شدن معده یکی از مسائلی است که امروزه بسیاری از افراد جامعه با آن روبه رو هستند که دارای علائمی مانند سوءهاضمه، ورم معده، زخم معده، ترش کردن، نفخ و ... است. بزرگ بودن شکم خود یکی از نشانه های سردی معده است.

چند راهکار ساده برای این که امسال تغذیه بهتری داشته باشید
خوب غذا خوردن آن قدر ها هم که شما فکر می کنید کار سختی نیست، این ١٤ نکته ی ساده را برای داشتن تغذیه ای بهتر و شادیِ بیشتر خودتان، امتحان کنید.

با میوه ی لوکوما آشنا شوید
این میوه بومی آمریکای جنوبی است و اخیراً در آمریکا و دیگر کشورها هم طرفداران زیادی پیاده کرده است. در تمدن اینکاها از این میوه به خاطر طعم شیرین و خواص زیاد آن استفاده می کردند.

اینفوگرافی فواید روغن زیتون
در این اینفوگرافی به ٤ خاصیت فوق العاده ی روغن زیتون برای سلامتی اشاره شده است. با ما همراه باشید.

5 علامتی که نشان می دهد عادات غذایی تان به تغییر نیاز دارند
اگر همیشه بی انرژی هستید و یا نوسانات خلق و خویتان زیاد است، اگر یبوست دارید و یا این که دچار افسردگی شده اید، و اگر موهایتان در حمام دسته دسته می ریزد، مطالعه ی این مطلب را از دست ندهید.

11 ترفند برای کاهش وزن در سال جدید
اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تعطیلات عید وزنتان را افزایش داده و تصمیم دارید این اضافه وزن را کاهش دهید، این مطلب برایتان مفید خواهد بود...

آشنایی با روش تهیه کیک کاکائویی با خامه  
این کیک کاکائویی خوشمزه را در خانه آماده کنید و در این روزهای بهاری، یک آخر هفته ی خوب را در کنار خانواده تان رقم بزنید...


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.