تبیان، دستیار زندگی
آمریکا با تداوم تحریم ها ، پس از توافق هسته ای (برجام) و به بهانه برنامه موشکی ایران، ثابت کرد که همیشه یک توجیه اسرائیلی، غیرمنطقی و خارج از قاعده برای دشمنی با ملت بزرگ ایران در آستین دارد . . .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : مهدی جابری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بهانه های بَنی آمریکایی!

آمریکا با تداوم تحریم ها، پس از توافق هسته ای (برجام) و  به بهانه برنامه موشکی ایران، ثابت کرد که همیشه یک توجیه اسرائیلی، غیرمنطقی و خارج از قاعده برای دشمنی با ملت بزرگ ایران در آستین دارد . . .

مهدی جابری-بخش سیاست تبیان
برنامه مومشکی

به گزارش تبیان، مردم ایران به یاد دارند که مقامات آمریکا در سال های گذشته، به بهانه فعالیت های صلح آمیز هسته ای، دایره تحریم ها را برای کشور ما وسیع تر کردند. آنها هرچند به غیرنظامی بودن برنامه هسته ای واقف بودند اما موجی از ایران هراسی در جهان به راه انداختند. امروز نیز با دست گذاشتن روی توان مشروع دفاعی و نظامی ایران به دنبال خلع سلاح کشورمان هستند و در اظهاراتی که مغایر با مقررات بین المللی است از ما می خواهند که سلاح خود را زمین بگذاریم. در همین باره باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات اعلام کرده است که کاخ سفید تحریم های موشکی علیه ایران را قاطعانه ادامه خواهد داد.
با گذشت چندماه از انتشار اخبار توافق نهایی موسوم به برجام، اکنون برجام به ابزاری برای تهدید و تحدید ایران تبدیل شده است و کشور ما حتی برای تقویت توان دفاعی خود (که حق مسلم و مشروع هر کشور است) با واکنش خصمانه آمریکا مواجه می شود؛ چراکه از نظر کاخ سفید، برجام دارای قابلیت های پیدا و پنهان برای اعمال تحریم های تازه و نیز تدوام تحریم های گذشته علیه ایران است!

از پرانتزهای ظریف تا خط تیره آمریکا!

آری؛ در شرایطی که "سیا-کاری" و توطئه های رنگین دولت آمریکا برای ملت ایران به اثبات رسیده است، "کاخ سفید" همچنان از "رنگ گاو" می پرسد و به قدرت و شعور بالای مردم ما ایمان نمی آورد!

وضع تحریم های جدید علیه ایران در نوروز 1395 نشان می دهد که، آمریکا همچنان ابزارهای فوق قانونی و فرابرجامی برای بهانه جویی و تحریم ایران دارد و متن توافق را آنگونه که خود می خواهد و مطابق میل و خواست اسرائیل تعبیر و تفسیر می کند.

در شرایطی که از نظر ایران، برنامه موشکی ارتباطی با توافق برجام ندارد اما از نظر آمریکایی ها "برجام و برنامه موشکی ایران" با یکدیگر ارتباط دارند و ندارند! به این معنا که می توان برجام را به عنوان گروگانِ برنامه موشکی ایران در نظر گرفت و آنها را به یکدیگر ارتباط داد و نیز می توان با انکار این ارتباط، تحریم های تازه موشکی علیه ایران وضع کرد! آمریکا با در پیش گرفتن این سیاست دوپهلو و متضاد، تلاش می کند که به خیال خام خود افکار عمومی کشور ما را متقاعد کند که برنامه موشکی ایران نیز مانند برنامه هسته ای، مانع پیشرفت اقتصادی کشور در عرصه بین المللی است و ایرانی ها اگر خواهان گشایش اقتصادی و لغو تمام تحریم ها هستند، باید برنامه مشروع موشکی و دفاعی خود را طی توافق دیگری به پایان برسانند!

هشدارهای دیروز رهبری

مقام معظم رهبری در سال های اخیر هشدار داده بودند که دشمنی آمریکا با ملت ایران پایان ندارد و آنها تحریم ها علیه کشور ما را با بهانه های واهی و خودساخته ادامه خواهند داد. ایشان بارها اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست و مقامات اجرایی کشور و جناح های سیاسی نباید فریب ژست های تازه و لبخندهای ظاهری آمریکا را بخورند.
امروزه برای چندمین بار ثابت شده است که هشدارها و پیش بینی های رهبر معظم انقلاب درباره رویکردهای خصمانه و فریبنده کاخ سفید صحیح و بجا بوده است؛ بنابراین ضرورت دارد که جناح های سیاسی و مقامات اجرایی کشور قاطعانه در برابر زیاده خواهی های آمریکا و تفسیرهای تحمیلی از برجام بایستند و اجازه ندهند که با خلع سلاح شدن ما، راه برای نفوذ نظامی غرب و آمریکا هموار شود. اگر ایران تسلیم تهدیدهای جدید شود و سلاح مشروع دفاعی خود را زمین بگذارد، آمریکا در مرحله بعدی خواسته های دیگری نیز دارد؛ خواسته هایی عجیب و غریب همچون انحلال نهادهای نظامی و دفاعی ایران!

دولت آمریکا این روزها نیز بنا به رسم و روال دیرین خود، به دنبال ایراد گرفتن و بهانه تراشی برای تحریم و تهدید ایران است؛ ایرادها و بهانه هایی که بوی "اسرائیل" می دهد و نشان صهیونیسم را با خود دارد. آری؛ در شرایطی که "سیا-کاری" و توطئه های رنگین دولت آمریکا برای ملت ایران به اثبات رسیده است، "کاخ سفید" همچنان از "رنگ گاو" می پرسد و به قدرت و شعور بالای مردم ما ایمان نمی آورد!