تبیان، دستیار زندگی
حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی افتتاح شد سومین جشنواره تجربی هنرهای تجسمی عصر سه شنبه نوزدهم دیماه 85 با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران افتتا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سومین جشنواره هنر جوان با حضور ریاست سازمان تبلیغات اسلامی افتتاح شد

سومین جشنواره تجربی هنرهای تجسمی عصر سه شنبه نوزدهم دیماه 85 با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی و جمعی از هنرمندان در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ابتدای مراسم افتتاح سومین جشنواره هنر جوان گفت:

"این جشنواره در ایام خوبی برگزار می شود، زیرا با عید ولایت پیوند خورده است. با مروری اجمالی بر آثار این نمایشگاه به نکته مثبتی رسیدم و آن تربیت و تعلیم نسل جوان به واسطه این آثار است. با دقیق شدن در آثار هنرمندان جوان می توان به توانایی و خلاقیت آنها پی برد. به خصوص اینکه آثار این هنرمندان به مثابه خط مشی هایی در جهت به کار بستن متدهای جدید به کار می رود."

وی در ادامه افزود: "ما با حفظ هویت اسلامی و ایرانی می توانیم با سایر کشورهای جهان به تعامل بنشینیم و به تبادل هنری بپردازیم. روی این اصل در جریان برگزاری این جشنواره به دست اندرکاران حوزه هنری، موزه هنرهای معاصر تهران و بخش فرهنگی هنری شهرداری دست مریزاد می گویم. همچنین استادانی که به پرورش پتانسیل های خلاق پرداخته اند قابل احترام هستند."

در ادامه مراسم، دکتر حبیب اله صادقی مدیر کل دفتر هنرهای تجسمی وزارت ارشاد تصریح کرد:

"نمایشگاهی که پیش رو داریم با همت جدی ارگان هایی چون حوزه هنری و فرهنگستان هنر برپا شده است. در واقع سومین جشنواره هنر جوان حرف هایی تازه برای جهانیان دارد که در قالب تصویر آنها را روایت می کند. دستاوردهای هنری همواره یکی از مواردی است که ما را با سایر کشورهای جهان به تبادل و تعامل وامی دارد. در واقع ویژگی انقلاب اسلامی ترسیم دستاوردهای فرهنگی و هنری است. به خصوص اینکه چنین دستاوردهایی در میان جوانان نتایجی برجسته در پی داشته است."

بعد از سخنرانی سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، حسین زارعی و مریم سیدآبادی به عنوان نماینده هنرمندان جوان نمایشگاه را افتتاح کردند. دکتر حسن بنیانیان، دکتر محمد خزایی، مجید ریاضی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، امیر عبدالحسینی و حمید عجمی از جمله اعضا شورای سیاستگذاری این جشنواره هستند.

آیدین آغداشلو، مرتضی اسدی، نصرالله افجه ای، محمدعلی بنی اسدی، صداقت جباری، کاظم چلیپا، ابراهیم حقیقی، محمد خزایی، حسین خسروجردی، علی درخشی، فرشید شفیعی، حبیب اله صادقی، بهمن عبدی، حمید عجمی، حسین غلامی، یداله کابلی، مسعود نجابتی، مصطفی ندرلو، محسن نوری نجفی، حسین نیرومند، اکبر نیکانپور، احمد وکیلی و ابوالفضل همتی آهویی ترکیب هیئت داوران جشنواره هنر جوان را تشکیل داده اند.

در این جشنواره هنرمندان در پنج بخش نقاشی، پوستر، تصویرسازی، خوشنویسی و کاریکاتور به ارائه اثر پرداخته اند. سومین جشنواره تجربی هنرهای تجسمی که در محل موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح شده ، تا پنجم بهمن ماه در این مکان ادامه خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری مهر