تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مکارم شیرازی: خطر وهابیت بیش از خوارج است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله مکارم شیرازی: خطر وهابیت بیش از خوارج است

isna

آیت‌الله مکارم شیرازی خواستار مبارزه همه جانبه برای مقابله با اندیشه های تکفیری شد و وظیفه حوزه های علمیه و علمای دین را در این راستا رسالت فکری و فرهنگی ارزیابی کرد.

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قم، آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در مراسم رونمایی از پایگاه تخصصی نقد وهابیت وابسته به مؤسسه دارالاعلام لمدرسه اهل البیت (ع) با تقدیر از فعالیت های این مؤسسه از تمام افرادی که در این مسیر تلاش کردند، سپاسگزاری کرد.

وی با بیان این که وهابیون بزرگ‌ترین بلا و خطر برای جهان اسلام هستند، گفت: داعش و النصره و دیگر گروه‌های تکفیری مولود و ثمره شوم این شجره خبیثه هستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: کسانی که تاریخچه وهابیت و عقایدشان را مطالعه کنند می بینند که چنین روزهایی قابل پیش بینی بود که یک و یا چند گروه علاوه بر انحراف در عقاید، وارد عمل شوند و در ممالک اسلامی دریای خون به راه بیندازند و ممالک اسلامی را ویران کنند.

وی یادآورشد: برخی جریان وهابیت را با خوارج تشبیه می‌کنند؛ در حالی که اینها قابل قیاس نیستند. به عقیده ما خطری که وهابیت برای اسلام دارند به مراتب بیش از خطری است که خوارج برای مسلمانان دارند. اینها اسلام را دینی خشن به دنیا معرفی می کنند و ابزاری به دست اسلام ستیزان در دنیا داده و خواهند داد. امروز دنیا آمادگی پذیرش اسلام را دارد اما این جمعیت خبیث و شوم سد راه هستند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که نباید در برابر چنین گروه های منحرفی حالت انفعالی به خود بگیریم، بلکه باید به افکار ضدانسانی و ضداسلامی شان هجوم ببریم، گفت: اینها واقعا از اسلام بیگانه و دور هستند و باید این مهم را برای جهانیان تبیین کنیم.

وی حساب اهل سنت را از وهابیت جدا دانست و تصریح کرد: وهابی ها گروهی بدعت‌گذار در دین هستند و تبدیل به ابزار دست مخالفان اسلام شده اند. اهل اطلاع می دانند آن قدر کتبی که اهل سنت بر علیه وهابیت منتشر کرده اند به مراتب بیش از کتب و آثاری است که پیروان مکتب اهل بیت(ع) در نقد و رد وهابیت نوشته اند.

باید در این مبارزه اهل سنت را نیز دخالت دهیم و با تمام توان در مقابل این خطری که اساس اسلام را تهدید می کند بایستیم.

آیت الله مکارم شیرازی مبارزه با وهابیت و سلفی ها را در سه جبهه نظامی، سیاسی و فکری و فرهنگی تقسیم بندی و تاکید کرد: آنچه وظیفه علمای دین و حوزه های علمیه است، مبارزه فکری و فرهنگی است و ما باید اثبات کنیم اینها عوامل بیگانه و افکارشان ضد اسلام است.

انتهای پیام


ISNA News Feed

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .