تبیان، دستیار زندگی
ملاک های عمومی انتخاب خادمان قرآنی در نشستی بررسی شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ملاک‌های عمومی انتخاب خادمان قرآنی در نشستی بررسی شد

ملاک‌های عمومی انتخاب خادمان قرآنی

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست تخصصی بررسی «جایگاه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی در انجمن خادمان قرآن کریم»، عصر دوشنبه 24 اسفندماه، در سالن جلسات اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور با حضور محمدرضا پور معین دبیر انجمن خادمان قرآن کشور و حسن محمدی مدیرعامل اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسن محمدی رییس اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت، گفت: انجمن خادمان قرآنی کشور با شبکه‌ای مردمی به منظور حمایت و بهره‌برداری از پیشکسوتان و نخبگان قرآنی تاسیس شده است.

در ادامه محمدرضا پور معین، دبیر انجمن خادمان قرآن کشور در خصوص انجمن خادمان قرآن کشور گفت: با گذشت 20 سال از فعالیت‌های قرآنی 196 نفر خادم قرآنی در 8 رشته انتخاب شدند که بسیاری از آنها از میان علما و شخصیت‌های برجسته قرآنی هستند.

وی در خصوص اهداف برپایی انجمن عنوان کرد: ساماندهی و بهره‌مندی از خادمان قرآن کریم، حمایت مادی، روحی و معنوی از آنان، انتقال تجربیات آنها به دستگاه‌های دیگر، و استفاده از افراد در رشته خود، از جمله اهداف برپایی این انجمن است.

دبیر انجمن خادمان قرآن کریم افزود: جلسه انجمن خادمان قرآن در دی ماه سال 93، با حضور 120 نفر از خادمان قرآنی در مشهد مقدس تشکیل شد.

پورمعین با اشاره به اینکه خادم قرآن کسی است که با توان خود فعالیت کند، بیان داشت: مهم‌ترین ملاک‌های عمومی انتخاب خادمان قرآنی شامل حسن سابقه فرد، ملی بودن اثر، نوآورانه و بدیع بودن، اثربخشی در جامعه و اجرای موثر و ضروری در جامعه بوده است.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .