تبیان، دستیار زندگی
یک! با توجه به پیش بینی شركت های امنیت IT، سرقت اطلاعات محرمانه، در سال 2007 یكی از مهم‌ترین تهدیدات علیه كاربران اینترنت و رایانه خواهد بود. به همین منظور لابراتوارهای شركت امنیتی پاندا، PANDALABS، نكاتی را برای ارتقای شرای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرقت های شیک!

با توجه به پیش بینی شركت های امنیت IT، سرقت اطلاعات محرمانه، در سال 2007 یكی از مهم‌ترین تهدیدات علیه كاربران اینترنت و رایانه خواهد بود.

به همین منظور لابراتوارهای شركت امنیتی پاندا، PANDALABS، نكاتی را برای ارتقای شرایط امنیتی و نیز حفاظت كامل در برابر این تهدیدات مخرب به كاربران سرتاسر جهان ارائه می كند:

كلاهبرداری های اینترنتی و یا اصطلاحاً حمله های PHISHING، معمولاً بوسیله نامه های الكترونیكی خاصی انجام می شوند كه هدف آنها انتقال كاربر به وب سایت های كاذب برای سرقت اطلاعات محرمانه و شخصی وی می باشد. با استفاده از این حمله ها، كلاهبرداران اینترنتی و یا PHISHERها، قادر به سرقت رمزهای عبور، شماره حساب های بانكی، نام های كاربری،‌ شماره كارت های اعتباری و رمز های مربوط به آن و نیز سایر اطلاعات حساس و مهم برای سوء استفاده از هویت افراد و انجام جرائم دیگر هستند.آنها با استفاده از نام، نشان و مشخصات واقعی شركت ها، سازمان ها و بانك ها، و طراحی وب سایت های كاملاً مشابه با آنها، كاربران را برای سرقت اطلاعاتشان فریب می دهند.

برای پیشگیری از ورود به وب سایت های كاذب، كاربران اینترنت باید اطمینان حاصل كنند كه كلیه تبادلات اطلاعاتی آنها در محیطی امن در حال انجام می باشد. این نكته های مهم را به خاطر بسپارید:

- بانك ها و مؤسسات مالی اعتباری، هیچ گاه از طریق نامه های الكترونیك، اطلاعات محرمانه شما را درخواست نمی كنند. بنابر این هرگاه در صندوق پستی خود نامه هایی از این دست را مشاهده كردید، در حذف كامل آن تردیدی به خود راه ندهید.

- اطمینان حاصل كنید كه صفحه وب مورد بازدید شما حتماً به بانك و یا مؤسسه مالی مورد نظرتان تعلق داشته باشد. به دامین صفحه ای كه در آن هستید، توجه كنید و مطمئن شوید كه با دامین وب سایت اصلی بانك یا مؤسسه مالی شما تفاوتی نداشته باشد.

- اتصال و تبادل اطلاعاتی شما نیز باید كاملاً امن باشد. برای اطمینان از این موضوع، می توانید به قسمت پایین و سمت راست مرورگر اینترنت خود نگاه كنید. در نوار زیرپنجره مرورگر ، باید علامت امن بودن صفحه مورد نظر وجود داشته باشد. علاوه بر این، وجود عبارت HTTPS:// در ابتدای آدرس صفحه مورد نظر نشان‌دهنده امن بودن آن است. در صورتی كه هیچ كدام از این علائم وجود نداشته باشد می توانید با دوبار كلیك كردن بر روی قسمت امنیت صفحه مورد نظر ( یكی از خانه های موجود در سمت راست نوار زیر پنجره مرور گر)، بررسی كنید كه آیا این صفحه، دارای گواهینامه معتبر می باشد یا خیر.

- روش دیگر، برای برقراری یك اتصال و تبادل اطلاعاتی امن، این است كه آدرس كامل وب سایت یا صفحه مورد نظر خود را مستقیماً در نوار آدرس مرورگر وارد نمایید و هیچ گاه از طریق HYPERLINKها (فوق پیوندها) به صفحه مورد نظر خود دسترسی پیدا نكنید.

- با بررسی صورت وضعیت منظم حساب های بانكی خود، مطمئن شوید كه هیچ نوع تغییر خاصی بدون اطلاع شما در حسابتان ایجاد نشده است. در صورت مشاهده هرگونه تغییر غیر عادی مراتب را با مسئولان بانك در میان بگذارید.

- اگر با وجود در نظر گرفتن كلیه موارد فوق، باز هم در هنگام اتصال آنلاین به وب سایت بانك یا مؤسسه مالی خود دچار تردید بودید می توانید با استفاده از یك تماس تلفنی كوتاه، عملكرد مورد نظر خود را با مسئولان بانك یا مؤسسه مربوطه در میان بگذارید تا راهنمایی امنیتی لازم را به شما ارائه دهند. اما این را بیشتر به خاطر بسپارید:

- بهترین و مطمئن ترین راه حل حفاظتی، استفاده از یك آنتی ویروس قدرتمند با قابلیت حفاظت در برابر حملات PHISHING و كلاهبرداری های اینترنتی، می باشد. برای مثال فن آوری IDENTITY PROTECT كه به طور خاص برای پیشگیری از سرقت اطلاعات محرمانه و ایجاد حداكثر امنیت در تبادلات اطلاعاتی آنلاین و ارتباط های اینترنتی،‌ طراحی شده، قادر است داده های شخصی و محرمانه موجود در سیستم را در گروه اطلاعات /"غیر قابل انتقال/" قرار داده و قبل از خارج شدن آنها، كاربر را مطلع كرده و اجازه وی را برای موافقت با خروج این داده ها دریافت نماید. مهمترین قابلیت این فن آوری، این است كه كاربران می توانند از امن بودن ارتباط اینترنتی خود كاملاً مطمئن بوده و با آسودگی خیال به فعالیت های مالی و تجاری بپردازند. با استفاده از این فن آوری دیگر جایی برای SPYWARE ها و كلاهبرداری های اینترنتی باقی نخواهد ماند.


منبع : ITIRAN.COM


مطالب مرتبط :

ایجاد کلمات عبور امن

بدون آگاهی كلیك نكنید

مراقب حملات مهندسی اجتماعی و كلاهبرداری باشید