تبیان، دستیار زندگی
حضرت زهرا(س) آینه تمامی نمای اخلاق بود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضرت زهرا(س) آینه تمامی نمای اخلاق بود

حضرت زهرا

حجت الاسلام رحمان یوسف پور روز دوشنبه در گفت وگو اختصاصی با خبرنگار ایرنا حضرت زهرا (سلام الله علیها) را نماد کاملی از اخلاق اسلامی دانست و گفت : آن حضرت الگوی صبر و استقامت برای تمامی مسلمانان جهان است .
وی به فرمایشات حضرت رسول اکرم (صلی الله و علیه وآله) اشاره کرد و گفت : حضرت مریم سیده زنان زمان خود بود اما فاطمه (سلام الله علیها) سیده زنان جهان است ، حضرت مریم تنها بانویی است که نام آن در 12 سوره قرآن و 34 مورد تکرار شده است و سوره ای به نام او در کتاب آسمانی وجود دارد اما جایگاه حضرت فاطمه بسیار رفیع و بلند مرتبه است .
امام جمعه موقت کیش اظهار داشت : آسیه همسر فرعون ، حضرت مریم (علیها السلام) ، حضرت خدیجه و فاطمه (سلام الله علیها) چهار زن با فضیلت در تاریخ و دارای جایگاهی ارزشمند هستند اما حضرت فاطمه (سلام الله علیها) از تمامی آنان بالاتر است .
حجت الاسلام یوسف پور با بیان اینکه شخصیت این بانوی گرانقدر از زوایای متفاوت قابل بررسی است افزود : آن حضرت اسوه و الگو برای تمام تاریخ است به گونه ای که حضرت حجت (عج ) نیز در این زمینه می فرمایند مادرم فاطمه برای من الگو و اسوه است .
وی به سخنی از حضرت زهرا (سلام الله علیها) اشاره کرد و گفت : آن حضرت فرمودند من از دنیا سه چیز را دوست دارم یکی خواندن کتاب خدا ، نگاه به وجه رسول الله و دیگری انفاق در راه خدا .
امام جمعه موقت کیش یکی دیگر از ویژگی های دخت گرامی پیامبر اسلام را داشتن اخلاص عنوان کرد و گفت : تمامی رفتار ، گفتار و کرداراو برای رضای خدا بود .
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان یک زن در تمام مسائل دینی، اخلاقی و اقتصادی بهترین الگو برای جامعه اسلامی و کل دنیا است افزود : زنان و دختران جامعه اسلامی باید ساده زیستی و نحوه رفتار با همسر و فرزندان را از آن حضرت بیاموزند و سرلوحه برنامه زندگی خود قرار دهند .
حجت الاسلام یوسف پور تصریح کرد : زنان ما نباید نقش مادری و همسر بودن را فراموش کنند، آنها می توانند در کنار ایفای این نقش در زندگی در امور سیاسی ، اجتماعی و دینی مشارکت داشته باشند .
وی تصریح کرد : حضرت زهرا (سلام الله علیها) پس از پیامبر اسلام (صلی الله و علیه وآله) با بیان ، رفتار و کردارش از حریم امامت ، ولایت و امام معصوم دفاع کرد ، او در مسائل سیاسی ، رزمی اخلاقی و اجتماعی نقش موثری داشت .
وی عنوان کرد: زهرای اطهر(سلام الله علیها) تنها سرور زنان دو عالم نیست بلکه اسوه و الگویی برای همگان است .
1630**1641


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .