تبیان، دستیار زندگی
آیت الله مکارم شیرازی: تکریم خانواده های شهدا فرهنگ مقاومت را زنده می کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله مکارم شیرازی: تکریم خانواده های شهدا فرهنگ مقاومت را زنده می کند

آیت الله مکارم شیرازی

تبیان به نقل از گزارش ایرنا، وی عصر دوشنبه در دیدار با پدر شهیدان امینی از شهدای قمی هشت سال دفاع مقدس با اشاره به اینکه موضوع شهادت برای دنیا ناشناخته است، افزود: فرهنگ شهادت طلبی و شوق رسیدن به آن، برای ما یک سرمایه بزرگ است که از هزار و 400 سال پیش و در جریان جنگ های صدر اسلام و در ادامه آن واقعه کربلا به عنوان یک میراث ارزشمند به ما رسیده است و ما پدید آورنده آن نبودیم.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ابتدا تاکنون در مقابل همه دشمنان از جمله صدام که سلاح و اطلاعات کافی در اختیار داشت ایستادگی کرد و پس از 37 سال روز به روز هم قوی تر و مستحکم تر می شود.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دشمنان نمی توانند حقیقت شهادت را درک و با آن مبارزه کنند، گفت: توجه به موضوع جهاد و شهادت نقطه قوت انقلاب اسلامی است که باید همچنان استوار و محکم گرامی داشته شود.
وی با اشاره به اهمیت زنده نگاه داشتن فرهنگ شهادت طلبی در میان جوانان، ادامه داد: زمانی برای زیارت به حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) رفته بودم که جوانی پیش من آمد و از من خواست دعا کنم تا در جوانی به شهادت برسد و این نشان دهنده علاقه مردم ما به این فرهنگ است.
وی با بیان اهمیت تکریم خانواده شهدا و حفظ فرهنگ ایثار و شهادت از این طریق، افزود: کسانی که در زمان جنگ نبودند باید ببینند که مسئولان و مردم به خانواده های ایثارگران و شهیدان توجه دارند و بسیاری از مراکز کشور به اسم شهیدان نامگذاری شده است.
این مرجع تقلید گفت: تکریم از خانواده های شهدا، هم تشکر از زحمات آنها در جهت حفظ اسلام و انقلاب است و هم سرمایه ای است که با گسترش فرهنگ شهادت طلبی، کشور را در مقابل تهدیدات احتمالی دشمنان بیمه می کند.
وی با اشاره به اینکه شهیدان و خانواده های آنها باعث افتخار و عزت کشور هستند، افزود: ما هم اکنون بر سر سفره آنها نشسته ایم و به خاطر ایثارگری های شهیدان زندگی قدرتمندانه و سعادتمندانه داریم.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: اگر توجه به خانواده های شهیدان و ایثارگران کم شود، فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه جایگاه خود را از دست خواهد داد و دیگر کسی حاضر نیست برای دفاع از ارزش ها وارد میدان جنگ شود.
وی با اشاره به اینکه در دیدار با مسئولان همواره به لزوم توجه به خانواده های شهیدان و تلاش برای رفع مشکلات آنها اشاره می کنم، گفت: ما مدیون و مرهون شهیدان هستیم و اگر به وظیفه خود در تکریم خانواده های شهیدان و ایثارگران عمل کنیم، همیشه افراد بسیاری را برای دفاع از کشور و ارزش های اسلام و انقلاب خواهیم داشت.
او با اشاره به حضور جوانان آماده شهادت در صحنه دفاع از حریم نظام و انقلاب، افزود: دشمنان با وجود تهدیدات بسیار جرأت تعرض به خاک کشور ما را ندارند؛ چرا که از شهادت طلبی رزمندگان ما می ترسند و این سلاح کارآمد ما برای مقابله با دشمنان است.
وی بیان کرد: حضور جوانان ارزشی که از روی اعتقاد در صحنه دفاع از کشور و انقلاب آماده فداکاری و شهادت هستند، برای ما یک نعمت است.
آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه امروز فرهنگ شهادت طلبی جوانان ما به کشورهای مسلمان منطقه صادر شده، گفت: مجاهدان بسیاری در حزب الله لبنان و حشد الشعبی عراق در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند و اگر این افراد نبودند، معلوم نبود چه بر سر سرنوشت کشورهای منطقه همچون سوریه، عراق و لبنان می آمد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز در این دیدار با اشاره به در پیش رو بودن روز گرامیداشت شهید در 22 اسفندماه، گفت: امروز در خدمت پدران شهیدی هستیم که در زمان جنگ خالصانه فرزندان خود را تقدیم کشور و انقلاب کردند.
سردار سید جواد هاشمی افزود: موضوع تکریم خانواده های شهیدان و پاسداری از ارزش های فرهنگ ایثار و شهادت را اساس حرکت خود قرار داده ایم و در این راه تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.
وی ادامه داد: به منظور حفظ و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت وصیتنامه شهیدان به همراه سخنان بزرگان نظام که به سه زبان بین المللی ترجمه شده در سطح شهر قم به نمایش عموم در آمده است.
در پایان این دیدار، آیت الله مکارم شیرازی از پدر شهیدان مهدی و محسن امینی و پدر شهید جعفری تقدیر کرد. ک/3


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .