تبیان، دستیار زندگی
مجلس آینده با دولت تعامل نزدیک و خوبی خواهد داشت و اگر مجلس در تعامل کامل با دولت نباشد، کارآمد نخواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سرزنش بازندگان انتخابات توسط پیروزان!

مجلس آینده با دولت تعامل نزدیک و خوبی خواهد داشت و اگر مجلس در تعامل کامل با دولت نباشد، کارآمد نخواهد بود

بخش سیاست تبیان
منیره نوبخت

منیره نوبخت (فعال سیاسی اصولگرا) در تحلیل خود از انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار کرد: در انتخابات همواره یک فضای رقابتی وجود دارد و طبیعی است که در فضای رقابتی نیز یک طرف برنده و طرف دیگر هم به اصطلاح بازنده خواهد بود.
وی افزود: پس از انتخابات، فضا، فضای همکاری و تلاش برای همه است و بعد از انتخابات کسانی که به مجلس می روند باید بدانند که نماینده گروه و جریانی که با حمایت آن وارد مجلس شده اند، نیستند و باید مطالبات تمامی مردم را پیگیری کنند و اهداف خود را بر پایه تأمین مصالح همه مردم کشور قرار دهند.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه گروه ها و جریان هایی که توانسته اند در انتخابات پیروز شوند نباید به سرزنش سایر گروه های مغلوب بپردازند، گفت: نه هوادارن یک جناح و نه نمایندگان راه یافته به مجلس نباید فضای رقابتی را پس از انتخابات ادامه دهند و یا به سرزنش گروه های بازنده در انتخابات بپردازند و از سوی دیگر کاندیداهایی که از ورود به مجلس باز مانده اند نیز باید مسیر قانون و اخلاق را پیگیری کنند تا همه گروه ها در کنار یکدیگر به سمت تعامل و توافق نظر حرکت کرده و جامعه را به سمت تعالی و توسعه پیش برند.
نوبخت در ارزیابی خود از ترکیب مجلس آینده با توجه به نتایج اعلام شده در دور نخست انتخابات، اظهار کرد: چون ترکیب مجلس آینده، یک ترکیب تقریباً نزدیک به هم است و از تمامی جریان ها در مجلس، نمایندگانی حضور یافته اند. احتمال آنکه جو سنگین سیاسی به سمت یک جریان خاص برود کم است و لذا می توان پیش بینی کرد که تعاملی قوی بین نمایندگان ایجاد شود و همه جریان ها در فعال سازی هرچه بیشتر مجلس دهم نقش داشته باشند.
وی مهمترین اولویت مجلس دهم را جدیت در حل مشکلات معیشتی مردم دانست و گفت: با توجه به وعده هایی که کاندیداها برای ورود به مجلس داده بودند، به نظر می رسد که همه نمایندگان مجلس دهم متوجه شده اند که مردم به شدت درصدد حل مشکلات معیشتی خود هستند و از همین منظر می توان اولویت نخست و مهم مجلس دهم را حل مشکلات معیشتی مردم با توجه به فضای عمومی کشور دانست.
نوبخت تأکید کرد: ایران به این دلیل که در یک فضای حساس منطقه ای و جهانی قرار گرفته است به هوشیاری نمایندگان مردم در مجلس نیازمند است تا با موضع گیری های خوب خود شأن مجلس و نیز عزت و اقتدار ملی را حفظ کنند.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه مجلس دهم قطعاً همکاری خوبی با دولت خواهد داشت، اظهار کرد: مجلس آینده قطعاً با دولت همکاری خوبی خواهد داشت و اگر تعامل مناسب و پایداری بین قوای مقننه و مجریه وجود داشته باشد بسیاری از مشکلات کشور حل خواهند شد.
نوبخت تأکید کرد: مجلسی که تعاملش با دولت ضعیف و حداقلی باشد، یک مجلس کارآمد نخواهد بود اما ترکیب مجلس دهم تا این لحظه نشان از یک همکاری مناسب میان قوا در کشور دارد و با توجه به اینکه تاکنون بیشتر افرادی به مجلس وارد شده اند، پیش از این تجربه حضور در قوه مقننه را نداشته اند، به همین دلیل خود را وکیل الدوله نمی دانند و تلاش خواهند کرد در سایه یک تعامل سازنده و اعتماد دوطرفه به دولت کمک کرده تا بر مشکلات کشور فائق آید.
وی در پایان افزود: امروز مشکلات کشور فراوان است و اگر مجلس دست به دست دولت دهد و از درگیر شدن در مسائل جناحی پرهیز کند، می توان بر مشکلات پیروز شد و کشور را به سمت توسعه حرکت داد.


منبع: ایسنا