تبیان، دستیار زندگی
تبیان حامی نوزدهمین دوره مسابقات ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش آموزی دانشگاه شریف...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان حامی نوزدهمین دوره مسابقات ملی آموزشی

نوآوری و ابتکارات دانش آموزی شریف

تبیان حامی نادکو

مرکز یادگیری تبیان به عنوان حامی نوزدهمین دوره مسابقات ملی آموزشی «نوآوری و ابتکارات دانش آموزی شریف» (نادکاپ شریف) که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد شد، از شما پژوهشگران و کاربران گرامی دعوت می نماید در غرفه ای که در بخش جنبی مسابقات در نظر گرفته شده، دیدن فرمایید.

به گزارش روابط عمومی؛ دکتر بیژن وثوقی وحدت دبیر نوزدهمین دوره مسابقات ملی آموزشی «نوآوری و ابتکارات دانش آموزی شریف» از برگزاری این مسابقات در تاریخ 22 و 23 اسفندماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف خبر داد.
وی گفت: این مسابقات به عنوان بزرگترین مسابقه دانش آموزی کشور با هدف شناسایی و هدایت استعدادها و تقویت روحیه خلاقیت در دانش آموزان و فرهنگ سازی و ترویج علم و فناوری در جامعه با حضور بیش از دو هزار دانش آموز برگزار خواهد شد.

این استادیار دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، گسترش و ترویج علوم نوین با رویکردی خلاقانه در فضای دانش آموزی، تقویت وجدان کار، انضباط اجتماعی و کارآفرینی، حمایت از تولیدات داخلی را به عنوان اهداف اصلی برگزاری این رویداد ملی برشمرد.


دکتر وثوقی وحدت خاطرنشان کرد؛ در طی این رویداد، دانش آموزان در رشته هایی مانند؛ رباتیک و میکروالکترونیک، هوا فضا، زیست فناوری، ماشین های سوخت شیمیایی، نانو و... فرآیند گذار از ایده به پدیده را که متضمن افزایش مهارت، خلاقیت و تقویت اعتمادبه نفس آنان است، تجربه می کنند.

دبیر این مسابقه با اشاره به بخش های مختلف نوزدهمین دوره مسابقات نادکاپ شریف گفت: این دوره از مسابقات شامل بخش های علمی، سرگرم کننده و فرهنگی می باشد و در آن سعی گردیده تا ضمن تقویت روحیه خلاقیت، نشاط و شادابی و همچنین مشارکت پذیری گروهی، توجه ویژه به نقش کودکان و نوجوانان در ترویج فعالیت های فرهنگی، علمی، آموزشی و تفریحی صورت پذیرد.


دکتر وثوقی ضمن اشاره به فضای جذاب مسابقات نادکاپ گفت: بازخورد این مسابقات هیجان انگیز برای ایجاد و تقویت روحیه کارآفرینی در دانش آموزان بسیار مؤثر و جذاب است. در این مسابقات، برخلاف مسابقات دانشجویی و المپیادهای علمی با توجه به طبع متفاوت دانش آموزان و اقتضای سن آنان رقابت علمی در فضایی مفرح و شاد صورت می گیرد و در پایان نیز جوایز نقدی و غیرنقدی به برندگان مسابقات اهدا می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد؛ مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی نادکاپ یکی از مهم ترین مراحل در زنجیره مهارت خلاقیت است که با هدف ایجاد بروز فرصت خلاقیت در دانش آموزان، در 45 رشته متنوع طراحی شده است.
گفتنی ست؛ ثبت نام نوزدهمین دوره مسابقات نوآوری و ابتکارات دانش آموزی از تاریخ ۸ بهمن ماه آغاز و تا ۱ اسفندماه 94 ادامه خواهد داشت و علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس سایت رسمی مسابقات مراجعه نمایند.

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان

تنظیم: یگانه داودی