تبیان، دستیار زندگی
چند خبر فرهنگی هنری از آذربایجان شرقی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چند خبر فرهنگی هنری از آذربایجان شرقی

بانوی بی نشان

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، نمایشگاه بزرگ هنرهای تجسمی با عنوان « خُلق کریم» به همت هنرمندان عرصه‌ی هنرهای تجسمی شهرستان مراغه با هدف حمایت از بیماران مبتلا به سرطان و همچنین تقویت اقتصاد هنر و نیز معرفی آثار برتر هنرمندان ، در نگارخانه‌ مهر مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مراغه برپا شده است.

در نمایشگاه « خُلق کریم» که به صورت خودجوش و توسط هنرمندان علاقمند هنرهای تجسمی به و با حمایت اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان مهرگان ، انجمن هنرهای تجسمی صدرا و کانون بسیج هنرمندان مراغه برپا شده،۴۰۰  اثر از ۵۰ هنرمند از سراسر کشور از جمله اهواز، مشهد، تبریز، میاندوآب، ملکان، آذرشهر و بناب به میزبانی شهرستان مراغه در معرض نمایش و فروش گذاشته شده است.

نقاشی در تکنیک‌های رنگ روغن، آبرنگ، سیاه‌قلم، پاستیل، خوشنویسی در رشته‌های نستعلیق، شکسته، نسخ و ثلث و نقاشیخط، صنایع دستی ارائه شده با سفال، منبت و معرق، عکس‌های سیاه ‌وسفید با موضوع دین و مردم و حجم‌های ساخته  شده از مواد بازیافتی، چوب و مس از جمله مشخصات آثار ارائه شده در نمایشگاه بزرگ « خُلق کریم» می ‌باشد.

بخشی از عواید فروش آثار در نمایشگاه یاد شده برای کمک به بیماران سرطانی شهرستان مراغه اختصاص خواهد یافت.

نمایشگاه و فروشگاه « خُلق کریم» از ۱۰ الی ۲۹ اسفندماه در نگارخانه‌ی مهر مجتمع فرهنگی هنری مراغه واقع در بلوار شهید درخشی شهرستان مراغه همه‌ روزه از ساعت ۹ صبح الی ۲۰ شب برای بازدید علاقمندان دایر خواهد بود.

برپایی نمایشگاه پوستر بانوی بی نشان در آذرشهر

نمایشگاه پوستر حسن بلندی با عنوان بانوی بی نشان به مناسبت ایام فاطمیه در آذرشهر برپا شد.

نمایشگاه پوستر حسن بلندی، هنرمند آذرشهری، به مناسبت ایام فاطمیه در مجتمع فرهنگی هنری این شهر گشایش یافت و در آن بیش از ۴۰ پوستر در موضوعات مختلف با محوریت ایام فاطمیه با عنوان بانوی بی نشان به نمایش گذاشته شده است.

این نمایشگاه بمدت یک هفته، تا ۱۵ اسفند ادامه خواهد داشت و علاقمندان می توانند برای بازدید از ساعت ۹ صبح الی ۱۶ به مجتمع فرهنگی هنری شهرستان مراجعه نمایند.

اجرای نمایش «فرصتی برای یک نفس»

اجرای نمایش «فرصتی برای یک نفس» در چهارمین جشنواره منطقه ای طلوع در استان زنجان اجرا می شود.

نمایش فرصتی برای یک نفس به نویسندگی و کارگردانی محمد مهدی ارشد از هنرمندان انجمن هنرهای نمایشی آذرشهر موفق به راهیابی به جشنواره منطقه ای طلوع در استان زنجان گردید و در سالن مجتمع فرهنگی هنری زنجان به روی صحنه رفت.

این نمایش با همت هنرمندان معلول شهرستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذرشهر و اداره بهزیستی آذرشهر روایتگر مشکلات و آسیب های پیش رو در زندگی مشترک معلولین می باشد که با دیدگاهی هنرمندانه ایفای وظیفه یک هنرمند  را به نمایش می گذارد که با بازی سه هنرمند معلول شهرستان (نوید و  ملکی(روشندل) و ارشد(معلول) و فتح رازی،ابراهیمی و با همکاری مهری محمدی ارشد و مهران حسین پور) به روی صحنه رفت.

جشنواره منطقه ای طلوع بهزیستی با حضور گروه های نمایش از استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین  از ۱۰ اسفند ماه در زنجان  در حال برگزاری است برگزیدگان در این جشنواره به مرحله کشوری که در استان سمنان برگزار خواهد شد راه خواهند یافت.

متن نمایشنامه فوق به عنوان متن برتر جشنواره  سمنگان انتخاب و لوح و تندیس جشنواره را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است، در سومین جشنواره منطقه ای طلوع که در تبریز برگزار گردیده بود این گروه توانسته بود با کسب پنج جایزه برتر  گروه اول در استان معرفی شود.


خبرگزاری شبستان :: Shabestan News

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .