تبیان، دستیار زندگی
جشنواره بین المللی تئاتر فجر 25 نمایش در بخش تولیدات امسال، 8 نمایش در بخش جشنواره جشنواره‌ها و 22 نمایش منتخب جشنواره‌های مناطق در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شركت می‌كنند. به گزارش سایت ایران تئاتر، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اسامی 55 نمایش شركت كننده داخلی در جشنواره بین المللی تئاتر فجر


25 نمایش در بخش تولیدات امسال، 8 نمایش در بخش جشنواره جشنواره‌ها و 22 نمایش منتخب جشنواره‌های مناطق در بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شركت می‌كنند.

به گزارش سایت ایران تئاتر، آتیلا پسیانی با نمایش"تیغ و ماه"، حسین پاكدل با نمایش"سمفونی درد"، بهروز غریب‌پور با نمایش"قصه تلخ طلا"، ایوب آقاخانی با نمایش"زمین مقدس"، مسعود دلخواه با نمایش"ژولیوس سزار"، همایون غنی‌زاده با نمایش"ددالوس و ایكاروس"، كتایون فیض‌مرندی با نمایش"بدون خداحافظی"، علی فرحناك با نمایش"مثل سوسوی فانوس آویخته"، حسین احمدی‌نسب با نمایش"وهم سرخ"، زری اماد با نمایش"امشب دیگر مهره‌های پشتم نی‌لبك می‌زنند"، حمیدرضا آذرنگ و عباس اقسامی با نمایش"خیال روی خطوط موازی"، هادی مرزبان با نمایش"پائین، گذر سقاخانه"، امیر دژاكام با نمایش"مرد نیك"، سهراب سلیمی با نمایش"نوای اسرارآمیز"، كیومرث مرادی با نمایش"مرگ و شاعر"، نادر برهانی‌مرند با نمایش"مرگ فروشنده"،‌ آرش دادگر با نمایش"كالون و قیام كاستلیون"، رضا عبدالعلی‌زاده با نمایش"شش پنگوئن كوچك"، ناصر آویژه با نمایش"یك شهر بی پرنده"، عبدا... آتشانی با نمایش"الاغ خوش خیال"، حسین مسافرآستانه با نمایش"رستاخیز عشق"، مهرداد رایانی‌مخصوص با نمایش"آن كه گفت آری، آن كه گفت نه"، كوروش نریمانی با نمایش"شوایك"، سپیده نظری‌پور با نمایش"تهران ـ پرندك" و رسول نجفیان با نمایش"رستم و سهراب" در جشنواره امسال حضور می‌یابند.

اما در این میان محمد رحمانیان نمایشی با عنوان"عشقه" را ویژه سال پیامبر اعظم(ص) در جشنواره اجرا خواهد كرد.

این در حالی است كه در بخش جشنواره جشنواره‌ها‌‌، هشت نمایش شامل نمایش‌های"تلخ بازی قمر در عقرب" ‌‌كار‌ بابك مهری برگزیده جشنواره تئاتر دانشگاهی، "یك كودك، یك سرباز" ‌‌كار‌ احمد سلیمانی برگزیده جشنواره كودك و نوجوان، "زنبور مرده" ‌‌كار‌ عباس جان‌فدا برگزیده جشنواره میثاق(ارتش)، "انتظار در كافه پاركر" ‌‌كار‌ مرتضی سعیدیان و سعید زینالی برگزیده جشنواره عروسكی، "نامدار" ‌‌كار‌ سعید خیراللهی برگزیده جشنواره بسیج، "چله نشین عشق" ‌‌كار‌ احسان جانمی برگزیده جشنواره ماه، "محال هم ممكن است" ‌‌كار‌ سیروس همتی برگزیده همایش آئین‌های عاشورایی و"افسون معبد سوخته" ‌‌كار‌ امیر بدرطالعی برگزیده جشنواره بانوان، در بخش جشنواره جشنواره‌های بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه خواهند رفت.

در بخش آثار منتخب جشنواره‌های منطقه‌ای(صحنه‌ای) 13 نمایش شامل ‌نمایش‌های"پائین، گذر سقاخانه" به كارگردانی رضا مولودی از گرگان، "دیدار" به كارگردانی فرشید گویلی از سنندج، "سیاه چال" به كارگردانی آرش محمدی از سنندج، "بیژن و منیژه" به كارگردانی محسن عرب‌امیری از مشهد، "تقدیم به پدرم و پسرم... " به كارگردانی عبدالرضا ثامری از آبادان، "مرگ زار ـ سیاه سرخ... " به كارگردانی جواد صداقت از بوشهر، "موهای بلوند" به كارگردانی اصغر خلیلی از اصفهان، "چگونه می‌توان یك قصه... " به كارگردانی محمدرضا رهبری از اصفهان، "عروسی خین" به كارگردانی حسن حاجت‌پور از مسجدسلیمان، "سه گانه سوءظن و سوسك" به كارگردانی رضا گشتاسب از یاسوج، "پلنگ خال‌هایش را پاك می‌كند" به كارگردانی علی نرگس‌نژاد از دهدشت، "كمدی ارتفاعات" به كارگردانی میثم عبدی از خمین و"نگین بام" به كارگردانی ناصر كریمی نیك از اراك و در بخش آثار منتخب مناطق(خیابانی) 9 نمایش شامل نمایش‌های"كافیه چشماتو یك لحظه ببندی" كار مهدی حبیبی از ملایر، "یكی بود یكی نبود" كار علیرضا قاسمی از بناب، "شیلون كشی" كار محمدعلی صادق حسنی از لاهیجان، "كوچ امیر" كار محمود فرضی‌نژاد از سیاه‌كل، "سواره از پیاده خبر ندارد" كار عبدا... حلیات از خرمشهر، "شوشی" كار حسین محمدحسینی از قشم، "داشتن و نداشتن" كار سروش پیمبری از كرمانشاه، "سیاوش علی اكبر خوان" كار محمد احمدی از پاكدشت و‌"مهریه 1367 سكه‌ای" از ایلام اجرا می‌شوند.

بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از 18 تا 28 دی ماه در تهران برگزار می‌شود.

منبع : سایت تئاتر