تبیان، دستیار زندگی
در شرایط مختلف نیاز به تاثیر گذاری بر دیگران داریم. تاثیر گذاری بر دیگران یکی از اصول اساسی در حوزه روابط عمومی نیز است. یکی از مشکل ترین و مهم ترین شیوه های تاثیر گذاری بر دیگران تاثیر گذاری از طریق رسانه های جمعی است که در عین دشواری اگر به طور درست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توصیه های کاربردی برای مدیران روابط عمومی؛ "قرار گرفتن در موقعیت برتر"

در شرایط مختلف نیاز به تاثیر گذاری بر دیگران داریم. تاثیر گذاری بر دیگران یکی از اصول اساسی در حوزه روابط عمومی نیز است. یکی از مشکل ترین و مهم ترین شیوه های تاثیر گذاری بر دیگران تاثیر گذاری از طریق رسانه های جمعی است که در عین دشواری اگر به طور درست انجام شود نتایج فوق العاده ای را در بر خواهد داشت.

هومن بهلولی- روابط عمومی

موقعیت برتر

به گزارش  کاوشگران روابط عمومی، شرکت ها و بازاریاب ها معمولا تمایلات مشتریان خود را به طور یکسان در نظر گرفته و به شیوه ای یکسان با همه آنها به تعامل می پردازند. اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم بازاریاب ها در برقراری ارتباط با یک فرد به طور واحد مهارت به خصوصی دارند، این در حالی است که برای مثال اقتصاددان ها در تاثیر گذاری بر سهام داران و طلبکاران و نمایندگان مجلس یا به طور کلی سیاستمداران در تاثیر گذاری روی توده های مردم تخصص دارند. بدون شک همه ما نیاز داریم گاهی اوقات برای موفقیت در کسب و کار خود مانند یک بازاریاب، اقتصاددان یا حتی یک سیاستمدارمجرب عمل کنیم.
به عبارت دیگر در شرایط مختلف نیاز به تاثیر گذاری بر دیگران داریم. تاثیر گذاری بر دیگران یکی از اصول اساسی در حوزه روابط عمومی نیز است. یکی از مشکل ترین و مهم ترین شیوه های تاثیر گذاری بر دیگران تاثیر گذاری از طریق رسانه های جمعی است که در عین دشواری اگر به طور درست انجام شود نتایج فوق العاده ای را در بر خواهد داشت.

ایده

موسسه BUPA ارائه دهنده خدمات پزشکی خصوصی در بریتانیا است. این موسسه درست پیش از تاسیس سازمان ملی بهداشت بریتانیا در سال 1947 تاسیس شده است. BUPA   بخش عمده ای از زیرساخت های بهداشتی بریتانیا را تشکیل می دهد و همچنین نقش غیر قابل انکاری در ارائه مطلوب خدمات بهداشتی بریتانیا ایفا می کند. این موسسه در جهت ارتقای سطح سرویس دهی، کاهش نارضایتی مراجعان و همچنین ایجاد روحیه همکاری و تعلق کارکنان نسبت به برند موسسه اقدام به اجرای برخی تغییرات کرد.
به همین منظور مشاوران روابط عمومی موسسه اقدام به طراحی یک تبلیغ تلویزیونی کردند. این ویدئوی تبلیغاتی با نام One life سعی در القای حس همکاری بین کارکنان شرکت و در عین حال رضایت مشتریان از خدمات موسسه داشت. در این کلیپ تنها یک نفر با توانمندی های خارق العاده در موسسه BUPA به مراجعان خدمات ارائه می داد.
در واقع این تصویر تاکیدی بر حرفه ای و متفاوت بودن پرسنل موسسه بود.در سوی دیگر مراجعان نیز در این ویدئو در جمع خود در حال تعریف از خدمات موسسه به تصویر کشیده می شدند. در عین حال شعار One life که برای این ویدئو در نظر گرفته شده بود بیان کننده اهمیت زندگی و لزوم مراقبت از سلامتی بود.
از سوی دیگر برای تقویت روحیه کارکنان و ایجاد حس تعلق به موسسه جایزه ای با عنوان «کارمند منتخب ماه» اجرا شد. برنده ماهانه این جایزه امکاناتی نظیر حقوق بیشتر و مرخصی تشویقی دریافت می کرد. اجرای این جایزه باعث تقویت احساس مسئولیت و ایجاد انگیزه مضاعف برای انجام بهتر وظایف در کارکنان شد.

آنچه در عمل باید انجام دهیم

-در اختیار داشتن افراد ماهر و علاقه مند به کار اهمیت بسیار مهمی دارد. می توان به آسانی با تشویق کارمندان باعث بهبود کیفیت کاری آنها شد.
-به کارمندان خود اجاره دهید تا توانایی های فردی خود را بروز دهند.
-مراجعان و مشتریان خود را تشویق به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در مورد نحوه رفتار پرسنل و خدمات شرکت تان کنید.