تبیان، دستیار زندگی
بررسی اینکه چگونه آموزش الکترونیکی تلفیقی را در برابر آموزش الکترونیکی اولیه به کار بگیریم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش الکترونیکی تلفیقی در برابر آموزش الکترونیکی اولیه

آموزش الکترونیکی تلفیقی در برابر با آموزش الکترونیکی اولیه


قبل از بررسی اینکه چگونه آموزش الکترونیکی تلفیقی را در برابر آموزش الکترونیکی اولیه به کار بگیریم نگاهی به تفاوت های این 2 آموزش می اندازیم:

آموزش الکترونیکی تلفیقی

آموزش الکترونیکی تلفیقی شامل تلفیق آموزش های آنلاین و چهره به چهره می باشد. هر دو در کنار یکدیگر استفاده می شوند تا یک تجربه یادگیری جامع فراهم شود. برای مثال یک مربی ممکن است لیستی از منابع آنلاین را در اختیار فراگیران قرار دهد که آنها می توانند برای درک بهتر موضوع درس از این منابع استفاده کنند و یا مربی می تواند برای فراگیران یک پروژه گروهی تعریف کند تا فراگیران با تکمیل و انجام این پروژه به موضوع فعلی درس مسلط شوند.
در آموزش الکترونیکی تلفیقی دروس آنلاین لزوما به صورت چهره به چهره آموزش داده نمی شوند بلکه دو روش ذکر شده مکمل یکدیگر هستند. این دو روش واقعا تلفیق شده اند تا یک محیط آموزشی غنی را برای فراگیر فراهم کنند.

آموزش الکترونیکی تلفیقی در برابر با آموزش الکترونیکی اولیه

آموزش الکترونیکی اولیه

آموزش الکترونیکی اولیه که با نام کلاس اولیه هم شناخته می شود شفاف تر است. عناصر چهره به چهره و فن آوری از یکدیگر جدا هستند. از فراگیر خواسته می شود که قبل از شرکت در کلاس یک ویدئو آموزشی را نگاه کند و یا یک تکلیف الکترونیکی را انجام دهد. دروس جدید در کلاس بررسی می شوند. در بیشتر موارد دروسی که آنلاین یادگرفته شده در کلاس به کار برده می شوند.

3 روش برای طراحی یک استراتژی آموزش الکترونیکی تلفیقی موفق

1- تعیین اهداف و انتظارات

قبل از اینکه شروع به ایجاد و آوردن تکنولوژی به کلاس کنید باید به صورت شفاف تعیین کنید این تکنولوژی چی خواهد بود، چگونه استفاده خواهد شد و چه اهداف آموزشی را پاسخ می دهد. چقدر درس الکترونیکی شما تعاملی خواهد بود و تا چه حد قابل استفاده خواهد بود. آیا شما قصد تشویق فراگیر خود را به استفاده از این تکنولوژی به صورت روزانه دارید و یا گاه به گاه؟ شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فراگیر با ابزار این تکنولوژی به راحتی کار کند و نسبت به روند دوره و فعالیت ها و تمارین آموزشی که در طی دوره قرار است اتفاق بیافتد آگاه است.

2- ارائه منابع آنلاین مکمل

یکی از قانع کننده ترین استدلال هایی که استفاده از روش آموزش الکترونیکی تلفیقی را حمایت می کند این است که این روش شما را وادار می کند منابع تکمیلی فراوانی را به فراگیران خود ارائه دهید. اگر فراگیری در یادگیری درس در تقلا و کشاکش است این کار می تواند به درک مطلب او کمک کند و اگر فراگیری مطلب را درک کرده است این کار برای او یک فرصت است تا با ویدئو ها و سخنرانی های آموزنده تکمیلی سطح یادگیری خود را افزایش دهد.

3- کامل کنید و گسترش دهید

به طور منظم از فراگیران و مربیان دوره بازخورد بگیرید تا بفهمید چه قسمت هایی مفید بوده اند و چه قسمت هایی نیاز به تنظیم دارند. به خاطر داشته باشید که یک استراتژی آموزش تلفیقی باید بر اساس نیازهای فراگیران و تکنولوژی در دسترس به طور مداوم گسترش و تکامل یابد. استفاده از مصاحبه ها، نظرسنجی ها و ... کمک می کند که شما بفهمید چگونه می توانید یک استراتژی آموزش تلفیقی موفق ایجاد کنید. همچنین به طور مداوم فراگیران و مربیان را پشتیبانی کنید که آن ها بتوانند از ابزار آموزش الکترونیکی به طور موثر استفاده کنند و اجازه ندهید که سوالات و نگرانی ها در فرآیند یادگیری اختلال ایجاد کند. بنابراین به طور منظم آن ها را حمایت کنید.


در مقاله بعدی در رابطه با روش های طراحی یک استراتژی آموزش الکترونیکی اولیه موفق صحبت خواهیم کرد.

ادامه دارد ...

تهیه و تنظیم: فاطمه سید خاموشی