تبیان، دستیار زندگی
این طبیعی است که بعضی از مواقع از پدر و مادرهایمان می پرسیم که چرا به مدرسه می رویم...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا باید به مدرسه برویم

چرا باید به مدرسه برویم

این طبیعی است که بعضی از مواقع از پدر و مادرهایمان می پرسیم که چرا به مدرسه می رویم. چه می شد اگر همش در خانه بودیم و استراحت می کردیم.

چرا باید به مدرسه برویممدرسه جایی است که ما می توانیم با همکاری و همیاری با معلم هایممان درسهای گرانبهایی را برای زندگی کردن بیاموزیم. بعضی از مواقع یاد گرفتن درسی از درس های مدرسه برایمان دشوار است بنابراین دلمان می خواهد که دیگر به مدرسه نرویم چون از این مشکل کلافه و ناراحت شدیم و حوصله بیشتر کار کردن روی درس هایی که برایمان سخت است را نداریم.

چرا باید به مدرسه برویم شاید در بعضی از مواقع دلمان نخواهد در روزهایی که درسِ سخت داریم یا قرار است معلم از درسی از دانش آموزان سؤال کند به مدرسه برویم و از پدر و مادرمان درخواست می کنیم که در آن روزِ مشخص به مدرسه نرویم.

ولی بهتر است که یادمان باشد که تمامِ این روزها برایمان خاطره می شود و مانند پدر و مادرهایمان روزی از آن یاد می کنیم.  مدرسه رفتن و آموختن برای داشتن زندگی خوب و انجام دادن کارهایی که دوست داریم، لازم و ضروری است.

چرا باید به مدرسه برویماگر خوب درس بخوانیم، وقتی که بزرگ شدیم، می توانیم هر شغلی را که دوست داشته باشیم انتخاب کنیم. بنابراین ارزشش را دارد که در برابرِ سختی های آن مقاومت کنیم. مثلاً اگر بخواهیم دانشمند شویم، هیچ کس بدون این که خواندن و نوشتن را یاد بگیرد دانشمند نشده است.

تمامِ معلم ها شاگردانشان را دوست دارند. اگر در مواقعی سخت گیری می کنند فقط به خاطر این است که دوست دارند همه ی دانش آموزانشان به سطوح بالای علمی دست پیدا کنند!

چرا باید به مدرسه برویم اگر در مدرسه غیبت نداشته باشیم خیلی بهتر است چون از کلاسِ درس عقب می مانیم و ممکن است به خاطرِ همان درسی که در مدرسه حضور نداشتیم تا آخر آن درس را اشکال داشته باشیم. مثلاً یکی از بچه هایی که می شناسم، یک روز در درس ریاضی غیبت داشته و دیگر ریاضی را درست نفهمیده است و بنابراین همیشه از درس ریاضی ترس داشت و به سختی این درس را در دوران مدرسه می گذراند و همیشه خود را به خاطرِ غیبتی که در آن روز کرده بود سرزنش می کرد.

تنها راه حل برای رسیدن به آنچه که می خواهیم زمان بندی است. با زمان بندی هم می توانیم درس هایمان را خوب بخوانیم و هم به تفریح و بازی بپردازیم. پس بیایید از این به بعد با زمان بندی صحیح به تمام خواسته هایمان برسیم. با امید موفقیت!

چرا باید به مدرسه برویم

کانال کودک و نوجوان تبیان

koodak@tebyan.com

تهیه: علیرضا نوابی

تنظیم: فهیمه امرالله

شبکه کودک و نوجوان تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.