تبیان، دستیار زندگی
مرحله نهایی مسابقات قرآنی شوق تلاوت در کربلا برگزار می شود
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله نهایی مسابقات قرآنی شوق تلاوت در کربلا برگزار می شود

مرحله نهایی مسابقات قرآنی

مشهد- دبیر ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: مرحله نهایی نخستین دوره مسابقات شوق تلاوت ویژه نخبگان قرآنی در کربلا و حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) برگزار می شود.

حسین مقدم کیا با بیان اینکه مرحله نهایی شوق تلاوت به میزبانی حرم مطهر حضرت ابوالفضل (علیه السلام) برگزار می شود به تبیان به نقل از خبرنگار مهر گفت: این رقابت ها با هدف ایجاد رقابت سالم  بین نخبگان درسطح داخلی و بین المللی، ترغیب وتشویق نخبگان قرآنی، ارتقاء سطح تلاوت قرآن آموزان، کسب تجربه درسطح بین المللی وارزیابی سطح آموزشی نخبگان برگزارمی شود.

وی با اشاره به اینکه مسابقات شوق تلاوت ۲۰ تا ۲۶ اسفندماه با حضور ۱۹ نخبه کشوری راه یافته به مرحله نهایی در کربلای معلی برگزار می شود گفت: مسابقات شوق تلاوت در تقویم مذهبی حرم حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) ثبت شده و دراین مسابقات دیدار به علما و بزرگان عراق و تلاوت های ویژه دیده شده است.

مقدم کیا گفت: دارالقرآن  حرم مطهرحضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) برنامه ریزی نموده تا دیگرنخبگان قرآنی درحرمین شریفین به اجرای آیاتی ازقرآن کریم بپردازند.

وی افزود: این حرکت شاخص های قرآنی و یادگیری دربین نخبگان قرآنی را تقویت و ارتقاء خواهد داد.

به گفته وی شوق تلاوت حرکتی نوین درراستای طرح ملی تلاوت قرآن کریم به منظور آمادگی نوجوانان قاری درسطح ملی وبین المللی است.

مرحله نیمه نهایی شوق تلاوت با حضور ۶۰ قاری نخبه دربهمن ماه درجزیره کیش برگزارشد.

هدف اصلی از اجرای این طرح کشف و پرورش استعدادهای نوجوانان پسر ۸ تا ۱۴ سال بوده و این طرح در ۱۸ استان و ۲۱ شهر کشور اجرایی شده است.

در این طرح قرائت های استاد مصطفی اسماعیل، استاد منشاوی، استاد عبدالباسط و استاد شحات انور در اختیار داوطلبان قرار گرفته و در مجموع تلاوت های نوجوانان جمع آوری و داوری می شود.

مقدم کیا بیان کرد: تمام نوجوانان پسر سنین ۸ تا ۱۴ سال می توانند از طریق پایگاه اینترنتی طرح ملی تلاوت به آدرس www.melitelavat.ir به صورت مجازی در این طرح ثبت نام کنند.


خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .