تبیان، دستیار زندگی
تجلیل ستاد امر به معروف از همکاری ایرنا
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل ستاد امر به معروف از همکاری ایرنا

تجلیل ستاد امر به معروف از همکاری ایرنا

تبیان به نقل از گزارش خبرنگار معارف ایرنا رامین شریف زاده روز یکشنبه با حضور در جلسه سردبیران اخبار ایرنا، با تجلیل از فعالیت های خبرگزاری جمهوری اسلامی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر گفت: اخبار و گزارش های منتشر شده ایرنا به ویژه در 6 ماه گذشته نشانگر همکاری و تلاش خبرنگاران و مسئولان این رسانه در راستای ترویج فرهنگ امر به معروف نهی از منکر است.
وی با اشاره به قانون جدید امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: با اجرای صحیح این قانون بسیاری از مسائل این حوزه بر ریل اصلی قرار می گیرد و لذا شناخت معروف و منکر ضروری بوده و باید مصادیق این فریضه برای مسئولان و مردم تبیین شود.
شریف زاده با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که در سال 68 بر تعیین مصادیق امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده بود، گفت: از آن سال تاکنون در این زمینه کار مهمی صورت نگرفت و لذا در ابتدای سال جاری معظم له شماری از مصادیق این فریضه را برشمردند.
وی با بیان برخی از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری در این زمینه مهمترین امر به معروف را خدمت کردن به مردم در مسائل اقتصادی دانست.
مدیر کل مطبوعات و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مهمترین ابزار برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم و مسئولان را صدا و سیما و خبرگزاری ها و روزنامه ها دانست و گفت: بر همین اساس ارتباط میان ایرنا و این ستاد شکل گرفت و تفاهم نامه ای در این زمینه به امضا رسید.
وی تاکید کرد: گفت و گو در زمینه فریضه امر به معروف و نهی از منکر زمانی در سطح جامعه گسترش پیدا می کند که رسانه ها وارد عمل شده و در این زمینه اطلاع رسانی کنند.
شریف زاده همچنین گفت: تمام گروه های خبری مانند سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی با نگاه تخصصی خود می توانند در حوزه امر به معروف و نهی از منکر فعالیت کنند. مثلا اخباری که مربوط به سلامتی و بهداشت جامعه است از مصادیق معروف ها به شمار می رود.
محمدرضا نادری مدیرکل اخبار داخلی ایرنا نیز در این نشست از ضرورت تعریف امر به معروف و نهی از منکر برای مسئولان و مدیران سخن گفت و افزود: اگر چه اخبار مربوط به این فریضه در حوزه اخبار معارف تعریف می شود ولی ایرنا در تمام بخش های خبری خود آمادگی دارد تا با تهیه گزارش ها و میزگردهای خبری در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش کند.
وی خواستار تشکیل کمیته هم اندیشی برای تبیین ظرفیت های رسانه ای به منظور ترویج این فریضه در مناسبت های مذهبی و ملی شد و گفت: بخش های مختلف سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی همچون مدیریت استان ها، معاونت پژوهش و مدیریت های اخبار داخلی و خارجی آمادگی همکاری کامل در این زمینه را دارند.
فراهنگ**1003**1027


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .