تبیان، دستیار زندگی
چرا هشدار پارلمان اروپا هیچ تاثیری در رفتار سعودی ها ایجاد نمی کند؟ چرا آل سعود همچنان به کشتار مستقیم مردم یمن و تجهیز تروریست ها در سوریه و عراق علیه مردم این دوکشور ادامه می دهد؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوج جنایت ضدبشری عربستان

چرا هشدار پارلمان اروپا هیچ تاثیری در رفتار سعودی ها ایجاد نمی کند؟ چرا آل سعود همچنان به کشتار مستقیم مردم یمن و تجهیز تروریست ها در سوریه و عراق علیه مردم این دوکشور ادامه می دهد؟

بخش سیاست تبیان
حمله به یمن

مهدی شکیبایی سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان ، با انتقاد از رفتارهای دوگانه اتحادیه اروپا و سازمانهای حقوق بشری در برخورد با جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت عربستان علیه مردم یمن گفت: پارلمان اروپا و سازمان عفو بین الملل در حالی اخیرا نسبت به جنایات عربستان در یمن موضعگیری کرده اند که سعودی ها با سلاح های غربی مردم یمن را قتل عام می کند.
وی تصریح کرد: تجهیزات و تسلیحاتی که سعودی ها و ائتلاف همراه او در جنگ نابرابر علیه ملت یمن استفاده می کنند توسط قرار دادهایی در اختیار سعودی ها قرار گرفته است که کاملا قانونی و توسط شرکت های تسلیحاتی غرب امضا شده است.
شکیبایی گفت: این نفاقی است که غرب در برخورد با حقوق بشر در نقاط مختلف دنیا از خود نشان می دهد. چگونه است که مدرنترین تسلیحات را غرب برای کشتن انسانها در اختیار سعودی ها قرار می دهد آنگاه بیانیه محکومیت حملات علیه یمنی ها را هم صادر می کنند. سازمانهای حقوق بشری بین المللی چه کار می کنند؟. پارلمان اروپا قبل از اینکه سعودی ها را در قضیه یمن محکوم کند و خواستار تحریم فروش سلاح به آنها شود باید از خود بپرسد عربستان این تسلیحات را از کجا آورده است؟ آیا خود سعودی ها صنایع تسلیحاتی دارند و تولید می کنند؟ یا از همین کشورهای غربی خریداری کرده اند؟
 وی افزود: نکته قابل تامل این است که سعودی ها اساسا هیچ وقعی به اروپاییان و سازمانهای حقوق بشری نمی گذارند چه اینکه دقیقا پس از بیانیه اخیر پارلمان اروپا در محکومیت اقدامات جنگی ائتلاف عربی علیه یمن، بلافاصله جنگنده های سعودی بازاری را در صنعا بمباران می کنند و صدها یمنی را به خاک خون می کشند. این یعنی دهن کجی اشکار به اروپاییان و قوانین حقوق بشری شان از سوی سعودی ها و ائتلاف همراه او.

رسانه ای غربی ها برای اعمال فشار به سوریه آنچنان قوی برخورد می کنند که تروریست را شهروند عادی تبلیغ می کنند

شکیبایی افزود: چرا هشدار پارلمان اروپا هیچ تاثیری در رفتار سعودی ها ایجاد نمی کند؟ چرا آل سعود همچنان به کشتار مستقیم مردم یمن و تجهیز تروریست ها در سوریه و عراق علیه مردم این دوکشور ادامه می دهد؟ چون دولت های غربی در تسلیح وتجهیز و کشتار مردم یمن، عراق و سوریه با عربستان مشارکت دارند. طبیعی است که سعودی ها توجهی به این هشدار نکنند. چرا دولت های غربی با وجودی که افکار عمومی اش انزجار خود را از گردن زدن مردم عربستان آن هم به طرز قرون وسطایی اعلام کرده توان اعمال فشار و محاکمه رهبران آل سعود را در نهادهای بین المللی ندارد؟ تنها به یک دلیل و ان اینکه سعودی ها به دستور خود غربی ها دارند سلاخی می کنند.
به گفته این فعال رسانه ای غربی ها برای اعمال فشار به سوریه آنچنان قوی برخورد می کنند که تروریست را شهروند عادی تبلیغ می کنند آنگاه حمله ارتش سوریه به تروریست ها را حمله به غیر نظامیان توصیف می کنند اما با این همه مستنداتی که سازمان های حقوق بشری از جنایت عربستان علیه بشریت در یمن ارائه کرده اند نمی توانند عربستان سعودی را محکوم کنند.
شکیبایی افزود: این جنایاتی که سعودی ها در یمن مرتکب می شوند از سوی هر جریان و کشوری صورت می گرفت رهبران آن به اتهام ارتکاب به جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت تحت تعقیب قضایی قرار می گرفتند.
سخنگوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان در پایان از رسانه های داخلی و خارجی خواست به مسئولیت حرفه ای اطلاع رسانی خود جهت تنویر افکار عمومی و برخورد نفاق گونه غرب با موضوع حقوق بشر در یمن و سایر کشورهای اسلامی عمل کنند و محکومیت و تعقیب قضایی جنایتکاران جنگی سعودی را از سازمانهای بین المللی مطالبه نمایند.
در پی انتشار گزارش هایی از یکسال جنایت ضدبشری عربستان سعودی علیه مردم یمن به بهانه بازگرداندن رییس جمهور فراری یمن به کشورش توسط سازمانهای حقوق بشری پارلمان اروپا و عفو بین الملل طی مواضع جداگانه ای این جنایات را محکوم کردند و خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان از سوی غرب شدند. از فروردین سال 94 تاکنون بیش از 8 هزار نفر از مردم یمن طی بمباران، موشک باران و گلوله باران ائتلاف موسوم به عربی به رهبری ال سعود به شهادت رسیده اند.



منبع : خبرگزاری فارس