تبیان، دستیار زندگی
سال 2007، سال گسترش هرزنامه ها به گزارش موسسه امنیتی تحقیقاتی "Postini" هر چند که ممکن است موج روز افزون انتشار هرزنامه ها (Spam) که از اوائل ماه اکتبر آغاز شد با شروع سال 2007 میلادی اندکی کاهش یافته باشد، اما بطور کل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سال 2007، سال گسترش هرزنامه ها


به گزارش موسسه امنیتی تحقیقاتی "Postini" هر چند که ممکن است موج روز افزون انتشار هرزنامه ها (Spam) که از اوائل ماه اکتبر آغاز شد با شروع سال 2007 میلادی اندکی کاهش یافته باشد، اما بطور کلی کاربران باید در انتظار تعداد بسیار بیشتری از ایمیل های ناخواسته در این سال باشند.

به لطف استفاده از کدهایی که باعث نمایش تصاویر در ایمیل های ارسالی می شدند، در سه ماه آخر سال 2006 حجم ارسال هرزنامه ها به رکورد بی سابقه 73 درصد رسید و در مجموع در سال 2006 نسبت به سال 2005 یک پیشرفت 143 درصدی را در ارسال هرزنامه ها مشاهده می کنیم.

به گفته ی مهندس "Dan Druker" از مدیران ارشد این موسسه امنیتی: "امروز کاربران در معرض طوفانی از هرزنامه ها قرار گرفته اند که از هر سو به آنان می تازد. ارسال کنندگان هرزنامه ها به استفاده از تکنیک هایی که جلوگیری از دریافت ایمیل های ناخواسته را سخت تر می کند، روی آورده اند."

در گزارش ماه نوامبر این مرکز تحقیقاتی که از جمله فعالیت هایش ارائه سرویس‌های محافظ در برابر هرزنامه ها است ذکر شده بود، بیش از یک میلیون شماره آی پی در اینرتنت وجود دارد که به ارسال ایمیل های ناخواسته اقدام می کنند. این گزارش می افزاید، هم اکنون ایمیل هایی که با استفاده از کدهای تصویری، متن های تبلیغاتی مورد نظر را به نمایش می گذارند 45 درصد از مجموع کل هرزنامه ها را تشکیل می دهند در حالیکه در سال قبل از آن این عدد تنها 2 دصد بود.

منبع : winbeta.net


مطالب مرتبط :

به‌ دنبال‌ تعریفی‌ جامع‌ از هرزنامه (SPAM)

Spam, Worm, Trojan چه فرقی با هم دارند؟