تبیان، دستیار زندگی
اعتیاد، فرجام توهم زیبایی/خطراتی که برای رسیدن به لاغری و زیبایی به جان می خریم
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعتیاد، فرجام توهم زیبایی/خطراتی که برای رسیدن به لاغری و زیبایی به جان می خریم

title

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران ، از جمله نیازهای اصلی بشر به زیبایی و داشتن تناسب اندام است.

زنان و دختران جوان به دلیل این که جزو اقشاری هستند که به امر زیبایی و تناسب خود اهمیت می دهند غالبا نسبت به مردان در معرض خطرات جدی روان گردان ها و مواد مخدر قرار می گیرند.

**به دنبال راهی برای زیباتر دیده شدن

بسیاری از دختران و زنان جوان امروزه برای زیباتر شدن پوست و اندام خود به دنبال راه کاری هستند تا سریعتر به خواسته خود دست یابند.

اغلب آنها بدون توجه و دقت لازم از هر طریقی حاضرند تا اندامی لاغر و پوستی شفاف داشته باشند بسیاری از آنها با حضور در سالن ها و مکان های عمومی مثل آرایشگاه ها و باشگاه های بدن سازی و ورزش با افرادی آشنا می شوند که فروشنده مواد مخدر و محرک بوده و سعی در جلب نظر آنها برای فروش مواد دارند.

**شستشوی ذهن با القای خرافات

این افراد سود جو سوداگران مرگ با القای یک سری شایعات و حرف های خرافی مبنی بر این که مصرف این گونه مواد در شادابی پوست و تناسب اندام آنها تاثیر گذار است به شستشوی ذهن دختران جوان دست زده و آنها را ترغیب به مصرف این مواد می کند.

معمولا در  سالن های آرایشی و باشگاه های ورزشی زنانه برخی افراد سودجو به راحتی دختران و زنان جوان را هدف مقاصد شوم خود قرار می دهند و با تلقین به آنها بر این اساس که مصرف مواد محرکی مثل شیشه موجب تسهیل و تسریع در رسیدن به اهدافشان می شود آنان را از راه به در کرده و درگیر مصرف مواد افیونی و محرک می کنند.

متاسفانه بسیاری از دختران و زنان با آگاهی و یا بدون آگاهی های لازم از مضرات و اثرات منفی مصرف این قبیل مواد به مصرف آن اقدام می کنند، البته علاوه بر مسایل زیبایی شناختی مصرف مواد مخدر و محرک باید به علل روان شناختی و نیز برخی بیماری های جسمی در زنان باید اشاره کرد.

اعتیاد یا وابستگی به مواد مفهومی است که فرد با مسئولیت و انتخاب خود به سراغ مصرف می رود و بعد از چند مدتی وابسته به آن می شود.

متاسفانه چند سالی است که از میزان قبح گرایش زنان به اعتیاد نسبت به مردان کاسته شده است در حالیکه زنان نسبت به مردان در برابر اثرات مواد محرک و مخدر شکننده تر بوده و آسیب پذیری بیشتری دارند.

حال با توجه به میزان آسیب پذیری زنان در برابر خطرات و آسیب های اجتماعی مواد مخدر باید برنامه های مدونی برای پیشگیری و آگاه سازی آنها از سوی نهادها و سازمان های مرتبط انجام گیرد و باید نظارت دقیقی بر کار باشگاه های ورزش و نیز مکان هایی مثل آرایشگاه های زنانه صورت گیرد تا شاهد بروز آسیب جدی اعتیاد که باعث نابودی کانون گرم خانواده ها و نیز موجب از بین رفتن زنان کشور می شود نباشیم.

پرویز افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری می گوید: در سال 1380 نزدیک به 5 درصد از کل رقم معتادین کشور جمعیت خانم ها بودند در سال 1390 این رقم به 9 درصد رسیده است، یعنی نزدیک به دو برابر شده است.

وی گرایش دانسته یا نادانسته زنان به سوی مواد محرک جدید را یک نگرانی مهم قلمداد کرد و افزود: نادانسته به این دلیل است که خانم ها در پاره ای از محیط های زنانه تحت تاثیر قرار می گیرند متاسفانه در محیط های زنانه مانند آرایشگاه های و مهمانی ها و باشگاه ها، پاره ای از افراد برخی خانم ها را به مصرف این گونه از مواد ترغیب می کنند.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.