تبیان، دستیار زندگی
در دنیایی از رنگ و تبلیغ و تصنع ، توجه ویژه به زنان و تفهیم فرهنگ حجاب به معنای واقعی می تواند بهترین راه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ثبات خانوادگی باشد .
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش حجاب واقعی

در دنیایی از رنگ و تبلیغ و تصنع ، توجه ویژه به زنان و تفهیم فرهنگ حجاب به معنای واقعی می تواند بهترین راه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ثبات خانوادگی باشد.

نرگس درخشانی-بخش زیبایی تبیان
حجاب

کودک از روزهای ابتدایی درک و تشخیص خود ، باید بداند که حجاب واقعی چیست و چگونه می تواند از خود در برابر آسیب ها محافظت کند. حجاب واقعی یعنی خویشتن داری به معنای واقعی ، دختران ما از کودکی باید بدانند که برای حفاظت از عفاف و احساس خود، در مقابل هر خواسته ای کوتاه نیایند و برای خود ارزش قائل باشند.
والدین باید تلاش کنند در امور دینی و اخلاقی و پرورش حیا و عفت برای فرزندان خود الگو باشند. آموزش حجاب واقعی (شعور و درک هرچه بیشتر خویشتن داری) و سپس حجاب ظاهری ، از اهمیت های جامعه اسلامی امروز است که می توان به آن اشاره کرد.

از دیدگاه مکتب ما، بانوان با توجه به نقش مادری که بر عهده خواهند گرفت، اصلی ترین ستون جامعه هستند و به همین جهت، شکل گیری شخصیت زنان بسیار قابل توجه است.
در جامعه ای که مادران آن، فقط به ظواهر اهمیت می دهند و فکر و ذکرشان مدل های مو و لباس و آرایش است، چه کودکانی تربیت خواهند یافت و آینده این جامعه چه خواهد شد؟
در دین مبین اسلام سفارش شده است که باید در تربیت و پرورش زنان کوشید؛ زیرا زنان محور اصلی جامعه می باشند. مرکز پیشرفت و ترقی اند، زن سازنده شخصیت انسان هاست، زن منتقل کننده ارزش ها به جامعه است.

ایجاد محبت اهل بیت در دل کودکانمان، به خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها و امام زمان علیه السلام که امام زنده روزگار ما هستند، چه بسا حریم امنی باشد برای رسیدن به آنچه در مکتب اسلام ، حجاب نام دارد

بنابراین اگر زنان با حقیقت اسلام آشنا شوند و به شخصیت حقیقی خود دست یابند، نه تنها قدرت های پوشالی جهان هرگز نخواهند توانست آنان را در قالب های خشک مادی، اسیر نموده و ماهیت انسانیشان را دگرگون کنند، بلکه دامان و افکارشان پدید آورنده هدایت گرانی خواهد شد که با قدرت اسلام برای نجات بشریت تلاش خواهد نمود.
یکی از عواملی که موجب می شود برخی از زنان ما تحت تأثیر هجوم فرهنگ منحط غرب قرار بگیرند ، همان ضعف ایمان و عدم آگاهی و شناخت آنان از اسلام و تعالیم رهایی بخش آن است.
از نظر قرآن برهنگی و بی حجابی ، دام بزرگ شیطان است.
«یَا بَنِی آدَمَ لاَ یَفْتِنَنَّکُمُ الشَّیْطَانُ کَمَا أَخْرَجَ أَبَوَیْکُم مِّنَ الْجَنَّهِ یَنزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِیُرِیَهُمَا سَوْءَاتِهِمَا إِنَّهُ یَرَاکُمْ هُوَ وَقَبِیلُهُ مِنْ حَیْثُ لاَ تَرَوْنَهُمْ إِنَّا جَعَلْنَا الشَّیَاطِینَ أَوْلِیَاء لِلَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ َ؛ سوره اعراف: آیه ۲۷.
ای فرزندان آدم! مبادا شیطان شما را فریب دهد چنان چه پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، جامه عزت از تن آنان برکند و قبایح آنان را در نظرشان پدید آورد. همانا آن شیطان و گروه وابسته به او، شما را از جایی و به گونه ای می بینند که شما ، آنها را نمی بینید. ما شیاطین را اولیا و همکاران کسانی قرار دادیم که ایمان نمی آورند» .
یکی از مهمترین دامهای شیطان ، کشف حجاب و پوشش است که خداوند آن را برای انسان ها امنیت قرار داده است؛ زیرا لباس و حجاب، وسیله ای برای آراستن انسان به زینت عفت و حیا، تقوا و پاکدامنی، وقار و شخصیت است و شیطان می کوشد تا با وسوسه و وارونه جلوه دادن حقایق، حجاب و پوشش را زشت و کشف حجاب و برهنه ساختن اندام را زیبا و جذاب جلوه دهد و با گرفتن حیا و تقوایشان، بر آنان مسلط شود.
به نظر می رسد آموزش دادن حجاب باطنی و بالا بردن تقیدات مذهبی در کودکان بهترین شیوه برای دختران باشد تا در آینده وقتی به حجم زیادی از تزئینات دنیایی برخورد کردند ، دست از عزت نفس بر ندارند.
این در حالیست که تبلیغات غرب در سال های  گذشته زیاد است و بسیاری از خانواده ها نگران این موضوع هستند . تربیت دخترانمان به عنوان تربیت کننده اصلی یک جامعه به شیوه اسلامی می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. ایجاد محبت اهل بیت در دل کودکانمان، به خصوص حضرت زهرا سلام الله علیها و امام زمان علیه السلام که امام زنده روزگار ما هستند، چه بسا حریم امنی باشد برای رسیدن به آنچه در مکتب اسلام ، حجاب نام دارد.




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.