تبیان، دستیار زندگی
طلا افزایش یافت جوایز اهدایی به برگزیدگان كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، از 10 عدد سكه طلای هشت گرمی به 50 عدد سكه طلای هشت گرمی كه به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) ضرب شده است، افزایش یافت. به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ با...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه برگزیدگان كتاب سال به 50 سكه طلا افزایش یافت

جوایز اهدایی به برگزیدگان كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، از 10 عدد سكه طلای هشت گرمی به 50 عدد سكه طلای هشت گرمی كه به مناسبت سال پیامبر اعظم(ص) ضرب شده است، افزایش یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،‌ با نزدیك شدن به ایام دهه فجر و هم‌زمانی با مراسم بیست و چهارمین جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران و چهاردهمین دوره برگزاری جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران، ارزش مادی این جایزه افزایش یافت.

سكه‌های اهدایی در این جایزه كه منقش به آرم سال پیامبر اعظم خواهد بود، به سفارش ستاد بزرگداشت آن حضرت ضرب شده است.

این تصمیم به این دلیل از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اتخاذ شد كه ارزش مادی جوایز دیگر فرهنگی به مراتب بیش از جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران است كه از جمله این موارد می‌توان به جایزه 60 میلیون تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جایزه چهره‌های ماندگار و... اشاره كرد.

از دیگر تغییراتی كه در چهاردهمین دوره برگزاری جایزه جهانی كتاب سال جمهوری اسلامی ایران انجام شده، گنجاندن بخش ویژه‌ای به نام مبارك پیامبر اعظم است. در این بخش بعد از بررسی كلیه آثاری كه با این موضوع چاپ و به دبیرخانه جایزه ارسال شده،‌ به بهترین اثر ارایه شده جایزه‌ای اهدا می‌شود.

جایزه كتاب سال جمهوری اسلامی ایران همه ساله در ایام مبارك دهه فجر برگزار می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان