تبیان، دستیار زندگی
چند روزی بیشتر تا رسیدن بهار باقی نیست و همه علاوه بر مشغله های کاری آخر سال ، سرگرم آماده شدن برای استقبال از بهار هستند توجه به برخی حوادث، آن هم هنگام خانه تکانی می تواند مانع از بسیاری ماجراهای تلخ شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه بدون تبهکاران خانه را بتکانیم

چند روزی بیشتر تا رسیدن بهار باقی نیست و همه علاوه بر مشغله های کاری آخر سال، سرگرم آماده شدن برای استقبال از بهار هستند توجه به برخی حوادث، آن هم هنگام خانه تکانی می تواند مانع از بسیاری ماجراهای تلخ شود. یادتان باشد، کارهای مربوط به خانه تکانی نباید به فرصتی برای سوءاستفاده گران تبدیل شود.

فرآوری:ه.منفرد-بخش خانواده ایرانی تبیان

خانه تکانی

اگر امسال در ماه های پایانی سال و قبل از نوروز به حرف هیچ کس گوش نکرده اید به این حرف سردار اسماعیل احمدی مقدم که از آبان ماه گفته بود«سرقت های خرد در حال افزایش است» توجه کنید. این خبر و نکته هایی که با خود دارد برای این روزهای خانه تکانی کاربردهایی دارد که باید به آنها توجه کنید.

در خانه تکانی مواظب وسایل باشید

دیوارها همیشه قابل اعتماد نیستند و حتی آگهی هایی که رویشان چسبانده می شوند هم چندان قابل اعتماد نیست. بهتر است فریب قیمت های پایین این آگهی ها را نخورید و تلاش کنید تا از محل های قابل اعتمادی کارگر استخدام کنید

این روزها، روزهایی برای کهنه خرها و دوره گردها است که در میانه خانه تکانی های ما دنبال چیزهایی می گردند. از طرف دیگر بسیاری از وسایل که دیگر آنقدرها برایمان مهم نیست را هم بیرون می گذاریم که خانه خلوت تر و تمیزتر شود. در چنین تکاپویی، آنهایی که ردزنی می کنند، می گردند و می بینند کجا، کدام خانه می خواهد وسایل خود را بیرون بیندازد و شاید بعضی از این افراد، به همین بهانه بیایند علاوه بر ضایعاتی که جمع کنند، وسیله ای قیمتی یا کالایی که ما نمی خواهیم هم بدزدند؛ به ویژه آنکه ما سرمان شلوغ است و حواسمان به خیلی کارها، ازجمله رفت وآمد این خریداران ضایعات نباشد. البته شهرداری در سال های اخیر اقدامات خوبی برای ساماندهی خریداران و جمع کنندگان ضایعات انجام داده است.

ردزنی خانه برای سرقت

هنگام خانه تکانی ، به ویژه هنگام دورریختن وسایل کهنه و نظایر آن هیچ فرد غریبه ای را به داخل خانه راه ندهید. چه بسا این فرد، غریبه که به عنوان خریدار ضایعات یا هر عنوان دیگری مراجعه کرده است در پوشش چنین شغلی می خواهد بیاید و از داخل خانه شما، مسیر داخل مجتمع، دوربین های امنیتی، نوع وسایل گرانقیمت خانه شما با خبر شود و بعد این اطلاعات و آمار را برای همکاران تبهکار خود ببرد که سارقان حرفه ای خانه هستند.

تنها با یک غریبه خانه تکانی نکنید

این روزها که فشار اقتصادی بر خانواده ها چندگانه شده، هم مرد خانواده سرکار می رود و هم زن خانواده. خانواده ها هم مثل گذشته پرجمعیت نیستند. اما هستند خانواده هایی که در آنها، همچنان زنان خانه دارند و خودشان به تنهایی باید زحمت خانه تکانی را بکشند. در این مدل از خانه تکانی محاسبه جوانب امنیتی کار بیشتر مهم است. بازهم اخبار حوادثی هست که می تواند برای ما تجربه ای گرانقیمت باشد؛ تجربه ای برخاسته از حادثه های تلخ. نمونه آن در اخبار حوادث بسیار آمده است و گزارش شکایت و پیگیری از طریق پلیس و مراجع قضایی هم نشان از آن دارد که یک غفلت کوچک چنین حادثه ای را رقم زده است.

بنابراین توصیه پلیس و همه آنهایی که با اخبار حوادث سروکار دارند این است که به خصوص خانم ها بیشتر حوصله کنند و حتی اگر مرد خانواده آنقدر مشغله دارد که نمی تواند موقع خانه تکانی حاضر باشد از همسایه ها و یا از فامیل و آشنایان بخواهند به اندازه زمانی که قرار است فردی برای بردن ضایعات بیاید حضور داشته باشند تا این تنهایی به چشم فرد غریبه نیاید و وسوسه ای ایجاد نکند.

به آگهی دیوارها اعتماد نکنید

هنگام خانه تکانی، به ویژه هنگام دورریختن وسایل کهنه و نظایر آن هیچ فرد غریبه ای را به داخل خانه راه ندهید

آگهی های زیادی این روزها بر دیوارهای شهر نصب شده است. متن این آگهی ها از قالیشویی تا نظافت راه پله و خانه تکانی و شست وشوی پارکینگ با قیمت مناسب را نوید داده است.

برخی از این آگهی ها قیمت های خدماتشان را هم منتشر کرده اند مثلا برای 8ساعت کار یک کارگر 15هزار تومان یا شست وشوی قالی با کمترین قیمت یک شماره تلفن هم برای تماس در زیر این آگهی ها نوشته شده تا رهگذران بتوانند به سرعت با این مراکز تماس بگیرند تا برایشان کارگر بفرستند. اما دیوارها همیشه قابل اعتماد نیستند و حتی آگهی هایی که رویشان چسبانده می شوند هم چندان قابل اعتماد نیست. بهتر است فریب قیمت های پایین این آگهی ها را نخورید و تلاش کنید تا از محل های قابل اعتمادی کارگر استخدام کنید.

شاید بهتر باشد به روزنامه ها اعتماد کنید، روزنامه های معتبر معمولا آگهی های قالیشویی و اعزام نیروی کار را منتشر می کنند. این آگهی ها پیش از انتشار معمولا راستی سنجی می شوند و مجوزهای فعالیت این مراکز کنترل می شود. یکی از فعالان حوزه جذب آگهی در این باره می گوید: ما قوانین ویژه ای برای این دسته از آگهی ها داریم و هر شرکت یا مرکزی بخواهد که آگهی اش در این بخش منتشر شود، باید حتما این قوانین را رعایت کند در غیر این صورت انتشار آگهی امکان نخواهد داشت.
در آخر اینکه، حیف است که شور و هیجان آخر سال با سرقت فرش یا پرده یا سرقت طلا از خانه ها به کام همه خانواده تلخ شود. شاید بهتر باشد که با کمی دقت در انتخاب افرادی که به عنوان کارگر نظافتچی و قالیشویی به خانه رفت وآمد می کنند، مزه ملس عید و بهار را در کام خانواده نگه داشت.


منبع: همشهری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.