تبیان، دستیار زندگی

چطور پزشکان با معاینه مریض‌ها، بیمار نمی‌شوند؟

آیا در فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا، فوبیای ابتلا به این ویروس‌ها را دارید؟ پس به پزشکانی فکر کنید که بیماران مختلف را معاینه می‌کنند، بدون اینکه بدانند چه ویروسی در انتظارشان است. آنها نکات بهداشتی را رعایت می‌کنند تا از این میکروب‌ها در امان بمانند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویزیت پزشک


اولین اقدام دفاعی پزشکان بر علیه بیماری‌ها، زدن واکسن آنفلوآنزاست.

دکتر اری براون، پزشک متخصص کودکان می‌گوید، من خیلی مراقبم که هرگز صورتم را لمس نکنم، بیشتر مردم این کار را به طور غیرارادی بارها و بارها در طول روز انجام می‌دهند.

او می‌گوید مکررا دست‌هایش را می‌شوید. پزشکان معتقدند شستن دست ها، 80 تا 85 درصد از پیشگیری را اعمال می‌کند.

آنها سطوح کار و وسایل شان را با پدهای ضدعفونی کننده تمیز می‌کنند، مثلا میز و کابینت، کیبورد و گوشی پزشکی. با این کار مطمئن می‌شوند که به ویروس و میکروبی مبتلا نشده و به بیمار بعدی هم انتقالش نمی‌دهند.

ضمنا، اگر بیماری به پزشک مراجعه کند که بیماری شبه آنفلوآنزا یا علائمی از عفونت دستگاه تنفسی را داشته باشد، از او می‌خواهند که ماسک گذاشته و از شیوع میکروب جلوگیری کند.

نحوه دیدار پزشکان با بیماران در طول سال متفاوت است. درست است که برای معاینه باید بیمار را لمس کرد، اما محدود کردن تماس مستقیم فیزیکی بسیار موثر است.

برای مبارزه مجهز می‌شوند

به توصیه پزشکان، وارد شدن به میدان سرماخوردگی و آنفلوآنزا با یک سیستم ایمنی قوی می‌تواند به بدن کمک کند تا بر میکروب‌ها غلبه کند.

عامل سرماخوردگی یک ویروس است و ویروس‌ها منتقل می‌شوند، بنابراین بهتر است پیرامون‌تان را تحت کنترل داشته باشید

سیستم ایمنی قوی یعنی تغذیه سالم، ورزش منظم، خواب کافی و غلبه بر استرس.

احساس ضعف و ناتوانی بدنی و ذهنی به خودتان راه ندهید تا سیستم ایمنی تان آسیب نبیند.

حین فصل سرماخوردگی و آنفلوآنزا، ورزشی را انتخاب کنید که شما را در معرض میکروب های فراوان قرار ندهد. اگر به باشگاه می‌روید، از تمیز بودن تحهیزات مطمئن شوید. پیاده روی هم انتخاب خوبی است.

همچنین سعی کنید غذاهای خانگی بخورید و به رستوران نروید، زیرا نمی دانید کسی که غذا را آماده کرده و یا برای تان سرو می‌کند، بیمار است یا سالم.

عامل سرماخوردگی یک ویروس است و ویروس‌ها منتقل می‌شوند، بنابراین بهتر است پیرامون‌تان را تحت کنترل داشته باشید و برای این کار از عقل و درایت تان استفاده نمایید.

درمان جایگزین

بسیاری از افراد با مشاهده علائم اولیه سرماخوردگی، از زینک (روی)، ویتامین ث، گیاه سرخارگل (اکیناسه) و یا سایر داروهای گیاهی استفاده می‌کنند، پزشکان هم همین طور.

یکی از پزشکان می‌گوید، من از گیاه سرخارگل استفاده می‌کنم، چون سیستم ایمنی را تقویت کرده و با میکروب ها مبارزه می‌کند. او می‌گوید، من طعمش را دوست دارم، اما خیلی‌ها نه که می‌توانند از قرص‌های آن استفاده کنند.

او اسپری نمکی بینی را برای کمک به دفع موکوس ترجیح می‌دهد. او می‌گوید، این اسپری می‌تواند علائم را کاهش داده و خطر تبدیل عفونت ویروسی به عفونت سینوسی را هم پایین می‌آورد. او گاهی از قرص های مکیدنی ویتامین ث و زینک استفاده می‌کند.

او می‌گوید، دخترم امروز بعد از مدرسه بیمار شد و گلوی من شروع به خارش کرد. یک قرص ویتامین ث خوردم، شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ویتامین ث و دوز اندکی از زینک می‌تواند علائم را تخفیف دهد.

عوامل خانگی

پزشکان می‌گویند فقط بیماران نیستند که میکروب ها را پخش می‌کنند، بلکه خانواده های خودشان هم موثرند. یکی از پزشکان می‌گوید، من فقط وقتی سرما می خورم که بچه هایم سرما می خورند.

پزشک دیگری هم می‌گوید، من به ندرت از طریق بیمارانم مبتلا می‌شوم. بلکه وقتی که در خانه هستم، بچه ها را در آغوش می گیرم و می بوسم، از یک کامپیوتر استفاده می‌کنیم و سایر وسایلی که تا ساعت ها حامل میکروب هستند، بین ما به طور مشترک استفاده می‌شوند. برای همین هم وقتی یکی از اهل خانه بیمار می‌شود، بقیه هم از او می گیرند و من هم مستثنی نیستم!
نویسنده: هدی بانکی


 

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.