تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از ایجاد پرونده الکترونیکی مشاوره ای برای ۳ میلیون دانش آموز خبر داد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

امسال ۳.۵ میلیون رأی اولی داریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از ایجاد پرونده الکترونیکی مشاوره ای برای ۳ میلیون دانش آموز خبر داد

هومن بهلولی- روابط عمومی

نشست خبری حمیدرضا کفاش

به گزارش تبیان، حمیدرضا کفاش در نشست خبری که امروز كه در ساختمان زنده یاد علاقه مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، اظهاركرد: پرونده الکترونیکی مشاوره ای در جهت جلوگیری از آسیب های اجتماعی برای 3 میلیون دانش آموز ایجاد کردیم و در نظر داریم که تمام دانش آموزان را تحت پوشش این طرح قرار دهیم.

وی با بیان اینکه اصلی ترین کار معاونت پرورشی و فرهنگی از ۸ اسفند سال گذشته تا ۸ اسفند امسال، تغییر نقش مربیان تربیتی از مجریان فعالیت های پرورشی به راهبران پرورشی بوده است، گفت: تلاش کردیم سطح کار مربیان پرورشی را افزایش دهیم و آنها هدایت دهنده فعالیت های پرورشی باشند و دانش آموزان به فعالیت های پرورشی در مدرسه بپردازند.

کفاش از برگزاری دوره های آموزشی متعددی برای مربیان پرورشی و تربیتی خبرداد و افزود: در حوزه قرآن، نماز و عترت، طرح های حفظ قرآن کریم یا طرح نور و طرح نورباران که درباره حفظ موضوعی آیات قرآن اجرا شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۹ هزار و ۵۴۸ دانش آموز تحت پوشش این طرح های قرآنی هستند که نسبت به سال گذشته شاهد افزایش ۱۲.۵۷ درصدی حضور دانش آموزان در این طرح ها هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به احیای مراکز دارالقرآن اشاره کرد و گفت: در دولت قبل فعالیت مراکز دارالقرآن متوقف شد و مدارس قرآن ایجاد شد اما ما در کنار فعالیت مدارس قرآن، ۶۵۰ دارالقرآن ایجاد کردیم و به جریان نخبه پرورسی برای چهره های قرآنی پرداختیم.

وی از اجرایی شدن طرح تعمیق و تقویت اقامه نماز اشاره کرد و بیان داشت: طرح مبین را در سال جاری برای ۴۵۰۰ مدیر مدارس متوسطه اول با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان اجرا کردیم؛ ضمن اینکه ۳ هزار نفر از ائمه جماعات را نیز آموزش دادیم.

کفاش در خصوص طرح امام شناسی یا مصباح الهدی نیز گفت: ۶ میلیون دانش آموز از این طرح استقبال کردند که کتاب هایی درباره سبک زندگی معصومین(ع) است و مکمل کتاب درسی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه عرصه کتابخوانی شاهد رشد ۶۶ درصدی در سال جاری هستیم، اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ میلیون و ۴۰۹ هزار جلد کتاب در مدارس کشور داریم.

وی افزود: به عبارت دیگر به ازای هر دانش آموز ۸.۸ جلد کتاب وجود دارد و این در حالی است که در ابتدای دولت یازدهم این تعداد ۴ جلد بود و البته تا مطلوب که عدد ۱۶ یا ۱۷ است، فاصله داریم.

کفاش از برپایی اردوی دانش آموزان مناطق مرزی خبر داد و گفت: امسال در اردوی زیارت اولی ها نیز شاهد رشد ۱۴۰ درصدی هستیم که این اردو برای دانش آموزان دختر دوم دبیرستانی که تا کنون به زیارت امام رضا(ع) نرفتند، اجرا می شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۳ هزار دانش آموز به اردوی زیارت اولی ها اعزام شدند و امسال این رقم به ۱۲ هزار دانش آموز رسید.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری دوره های علمی و تخصصی برای مشاوران و مربیان مدارس خبر داد و گفت: این دوره ها با آزمون های استاندارد برگزار شده است.

وی ادامه داد: آیین نامه هدایت تحصیلی و تربیتی دانش آموزان تهیه شده است و دوشنبه آینده در صحن علنی شورای عالی آموزش و پرورش بررسی می شود.

کفاش به برپایی اردوهای راهیان نور اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۶۰۰ هزار دانش آموز به اردوی راهیان نور رفتند که این آمار در سال جاری تا اسفند امسال ۵۸۰ هزار نفر است.

وی با بیان اینکه اردوهای دانش آموزی تا خرداد سال آینده ادامه دارد، گفت: برنامه های اردوهای راهیان نور با کیفیت بالایی برگزار می شود و امنیت بالایی برای آن پیش بینی شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش درباره رأی اولی ها نیز بیان داشت: امسال ۳.۵ میلیون رأی اولی داریم که امیدواریم رأی اولی ها در روز ۷ اسفند جزو اولین کسانی باشند که رأی می دهند ضمن اینکه می توانند در شور و نشاط انتخاباتی برای حضور  اعضای دیگر خانواده نیز در انتخابات تأثیر داشته باشند..