تبیان، دستیار زندگی
نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان رهبری به دلیل استقلال کامل و نظارت مسقیم و غیر مستقیم بر تمامی امورات مملکت، جایگاه بسیار مهمی دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس خبرگان جایگاه اصلی تصمیمات کشور

نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در کردستان گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی، مجلس خبرگان رهبری به دلیل استقلال کامل و نظارت مسقیم و غیر مستقیم بر تمامی امورات مملکت، جایگاه بسیار مهمی دارد.

بخش سیاست تبیان
حاج ماموستا ملا اقبال بهمنی

حاج ماموستا ملا اقبال بهمنی امروز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : مجلس خبرگان تنها نهادی است که مطابق قانون اساسی همه مقررات خود را خودش وضع می کند و هیچ ارگانی سلطه بر این نهاد ندارد و نمایندگان این مجلس باید ویژگی هایی خاصی داشته باشند تا بتوانند قانونگذاری و نظارت کنند.
وی با اشاره به اصل یک صد و هفتم قانون اساسی و انتخاب رهبری انقلاب از سوی مجلس خبرگان گفت: تمامی کسانی که در این عرصه نامزد شده اند و همچنین تک تک رای دهندگان، باید بنا به جایگاه این مجلس با حساسیت بیشتری نسبت به توانایی، درایت و شناخت و درک آن جایگاه برای تشکیل مجلسی مقتدر وآگاه به امور همت کنند.
ماموستا بهمنی در ادامه موضوع رهبری را یکی از ارکان اساسی اسلام و حکومت اسلامی خواند و گفت: بر اساس قانون و با توجه به جایگاه والای این مجلس و نقش هدایتگر رهبری معظم انقلاب در پیشبرد برنامه های جمهوری اسلامی، حضور نمایندگانی توانمند از استان کردستان در مجلس خبرگان ضروری است.
ماموستا بهمنی در بخشی دیگر از سخنانش به موضوع ناتمام ماندن لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی بانه و مریوان اشاره کرد و افزود: علیرغم تلاش قابل تقدیر دولت محترم، این طرح در مجلس شورای اسلامی رای نیاورد، ولی اگر کردستانی ها در مجلس خبرگان رهبری کسی را برای دفاع از این موضوع داشتند قطعا این لایحه به راحتی تصویب می شد.
وی اظهار داشت: بنده به عنوان نامزدی جوان با شناخت کامل به این عرصه آمده ام تا در حد توان و بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی برای برقراری ارتباط بیشتر کردستانی ها با بدنه حاکمیت برای رفع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان تلاش کنم.
وی در پایان برگزاری انتخابات های مختلف در نظام جمهوری اسلامی را معیار اصلی دموکراسی اسلامی و آزادی اندیشه و دادن حق انتخاب به مردم خواند و ضمن اعلام احترام به چهار نامزد دیگر انتخابات خبرگان رهبری در این دوره گفت: هر آنچه نتیجه انتخاب مردم کردستان در روز هفتم اسفند 94باشد برای این حقیر و تک تک شهروندان قابل احترام است.
چهار نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری در استان کردستان برای کسب دو کرسی این استان رقابت دارند.

برای شرکت در نظر سنجی دهمین دوره انتخابات مجلس اینجات کلیک کنید

شما به چه کسانی رای می دهید؟(نظرسنجی)

به مجلس خبرگان آنلاین رای دهید


منبع : ایرنا