تبیان، دستیار زندگی
یک کاندیدای مجلس خبرگان گفت: کاندیداهایی به درد کشور می خورند که خود و گروهشان را فراموش کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجلس خبرگان مسئول مشکلات اجتماعی نیست

یک کاندیدای مجلس خبرگان گفت: کاندیداهایی به درد کشور می خورند که خود و گروهشان را فراموش کنند.

بخش سیاست تبیان
مجلس خبرگان

محسن اسماعیلی در جمع مردم شهر جدید پرند، در تشریح ویژگی های کارگزاران در تراز نظام اسلامی، گفت: کاندیداهایی به درد کشور می خورند که وقتی مورد اعتماد مردم قرار گرفته و انتخاب شدند، خود و گروهشان را فراموش کنند و نه در شعار، بلکه در سوابق شان نیز به صورت عملی نشان داده باشند که فقط به انقلاب و مردم فکر می کنند.
وی افزود: کاندیدای شایسته برای هر منصبی در نظام اسلامی، اعم از کاندیدای مجلس خبرگان رهبری یا مجلس شورای اسلامی، در قدم اول باید متدین باشد؛ هر چه کاندیدا بیشتر از خدا و قیامت پروا داشته باشد، بیشتر برای سعادت ملت تلاش می کند. و اگر کسی خداترس نباشد، دسترسی به مقام بیت المال را برای او به سفره بهره برداری شخصی و رسیدگی به منافع فردی و جناحی تبدیل می کند.
این کاندیدای انتخابات مجلس خبرگان رهبری، از تخصص و توانایی ارائه راه حل برای مشکلات کشور، به عنوان شاخصه تکمیلی کاندیدای اصلح نام برد و خاطرنشان کرد: اگر همه نیروهای کشور نیز همدل و همزبان باشند، باز هم حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور اعم از بیکاری، اعتیاد و ... زمان بر است؛ حال اگر با اختلاف و دعواهای فردی و گروهی دچار توقف شویم، مشکلات کشور به زخم هایی کهنه تبدیل خواهند شد.
وی با تاکید بر این که «هیچ فرد و نهادی در حکومت اسلامی نیست که در قبال بهبود وضع جامعه مسئولیت نداشته باشد» تاکید کرد: هر چند مجلس خبرگان رهبری بر اساس قوانین موضوعه، به طور مستقیم درباره مشکلات اجتماعی و اقتصادی مسئولیتی ندارد؛ اما مگر می شود انسان تابع شریعتی باشد که می گوید «کُلکم راع وَ کُلکم مَسئولِ عن رَعیته»، ولی در برابر این مشکلات، مسئولیت اجتماعی برای خود قائل نباشد.
اسماعیلی، دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی که روز هفتم اسفند ماه برگزار می شود را برای کشور سرنوشت ساز خواند و گفت: هر یک رأی که به صندوق ریخته می شود؛ آن قدر برای افزایش وزن و اقتدار کشور در معادلات جهانی موثر است که رهبر معظم انقلاب فرمودند «حتی کسانی که با نظام هم مشکل دارند پای صندوق های رأی حاضر شوند»؛ چون انتخابات متعلق به هیچ کس نیست جز ملت و کشور.
اسماعیلی همچنین در جمع مردم شهرستان ملارد، با تاکید بر اینکه «هفتم اسفند با وضو و توجه، پای صندوق های رأی حاضر شویم» گفت: رأی دادن در جمهوری اسلامی یک عبادت است چون باعث افزایش عزت ملت و دولت می شود.
وی با انتقاد از برخی رویکردها در جامعه که می گویند «چه فرقی می کند به چه کسی رأی دهیم» گفت: چطور می توانیم نسبت به سرنوشت کشور بی تفاوت باشیم. همه کاندیداهایی که از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شده اند، ان شاءالله صالح و مفید برای کشور هستند اما باید مطالعه کنیم و آنها که صالح تر، تواناتر و آگاه تر هستند را انتخاب کنیم.
این استاد حوزه و دانشگاه با ابراز امیدواری نسبت به اینکه هفتم اسفند ماه ۹۴ به یک روز ماندگار در تاریخ ایران تبدیل شود، تاکید کرد: نمایندگانی می توانند کشور را در جهت پیشرفت هدایت کنند که دلسوز باشند، خود را فراموش و برای ملت فدا کنند.
اسماعیلی با بیان این که «اسلام و قرآن به ما اجازه تفرقه و اختلاف انگیزی نمی دهند» خاطرنشان کرد: همه کاندیداها باید مطیع قانون و نظر مردم باشند و پس از انتخابات، چه رأی آوردند و چه انتخاب نشدند، برای اینکه کشور یک گام دیگر به جلو برود، تلاش کنند.

برای شرکت در نظر سنجی دهمین دوره انتخابات مجلس اینجا کلیک کنید

شما به چه کسانی رای می دهید؟(نظر سنجی)

به مجلس خبرگان آنلاین رای دهید


منبع : ایسنا