تبیان، دستیار زندگی
همیشه ظاهر خوب داشتن، کار راحتی نیست. اما برخلاف عقیده رایجی که وجود دارد شما مجبور نیستید ساعت ها جلوی آینه وقت صرف کنید و تلاش کنید تا خوب و زیبا جلوه کنید. همچنین مجبور نیستید سراغ محصولات آرایشی و زیبایی آنچنانی و گرانقیمت بروید. بلکه تمام چیزی که برا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : هدی بانکی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای اینکه همیشه ظاهر خوب داشته باشید

همیشه ظاهر خوب داشتن، کار راحتی نیست. اما برخلاف عقیده رایجی که وجود دارد شما مجبور نیستید ساعت ها جلوی آینه وقت صرف کنید و تلاش کنید تا خوب و زیبا جلوه کنید. همچنین مجبور نیستید سراغ محصولات آرایشی و زیبایی آنچنانی و گرانقیمت بروید. بلکه تمام چیزی که برای زیبا جلوه کردن در هر زمانی نیاز دارید، تنها چند نکته و ترفند است که باید آن را بکار ببرید. از این ایده های کوچک استفاده کنید تا هر روز و هرشب ملکه زیبایی باشید!

هدی بانکی - بخش زیبایی تبیان
زیبایی

صبح ها، میکاپ پایه ای داشته باشید

بکاربردن اصول میکاپ نه تنها به شما کمک می کند همیشه زیبا باشید بلکه به یک روتین ضروری عادت می کنید که استانداردهای اولیه میکاپ را صبح ها اجرا کنید. صبح ها صورت تان را با آب سرد بشویید، خشک کنید و مرطوب کننده صورت تان را که با آن راحت هستید به کار ببرید. کمی پودر بزنید، به گونه های تان کمی رژ گونه صورتی یا اگر دوست دارید و مناسب شماست رژگونه برنزه بزنید. به جای سایه چشم و خط چشم، ریمل بزنید، و حالا کمی رژلب یا برق لب. شما آماده هستید که عالی جلوه کنید.

به اندازه کافی بخوابید

داشتن خواب کافی، به شما این امکان و اطمینان را می دهد که جسم و روح تان فرصت استراحت و ترمیم و شارژ شدن را پیدا می کند. ممکن است خوب خوابیدن، چندان مهم به نظر نرسد اما داشتن هشت ساعت خواب با کیفیت که همیشه به آن توصیه می شود، روی ظاهر، جذابیت و نحوه رفتارتان بسیار تاثیر دارد یا به عبارتی دیگر روی همه چیز اثر می گذارد. واقعیت این است که اگر بتوانید سروقت به رختخواب بروید و هشت ساعت خواب خوب داشته باشید، انرژی بیشتری داشته و حواس جمع و متمرکز خواهید بود، و البته برای شروع روز هم کاملا آماده و سرحال هستید. دیگران هم پفی زیر چشم های شما نخواهند دید، مرتب و آراسته و خوش اخلاق خواهید بود و در نتیجه ظاهر زیبا و مطلوبی خواهید داشت. از نظر جسمی و روحی هم با طراوت و پرانرژی هستید.

همیشه موهای تان را آراسته و شکیل نگه دارید

موها اغلب مثل قناری در معدن زغالسنگ هستند، یعنی آژیرخطری برای حس و حال شما! موها به تنهایی می توانند بیانگر این باشد که چه روزی در پیش رو خواهید داشت و روحیه و حس و حال تان چطور خواهد بود. معمولا این موضوع را دست کم می گیریم اما کمی توجه به وضعیت موها، ارزشش را دارد

موها اغلب مثل قناری در معدن زغالسنگ هستند، یعنی آژیرخطری برای حس و حال شما! موها به تنهایی می توانند بیانگر این باشد که چه روزی در پیش رو خواهید داشت و روحیه و حس و حال تان چطور خواهد بود. معمولا این موضوع را دست کم می گیریم اما کمی توجه به وضعیت موها، ارزشش را دارد. دلیل اینکه وقتی خانم ها موهای شان مرتب و آراسته نیست دوست ندارند جایی حضور پیدا کنند هم دقیقا همین است! اگر شما یک روز موهایتان مرتب و زیبا باشد، آن روز ظاهر خوبی در انتظارتان است؛ تیپ لباس و زیورآلات در مرحله دوم قرار می گیرد. روی موهای تان دقیق باشید و برای رسیدگی و خرج سلیقه برای موهای تان وقت بگذارید. داشتن موهای آراسته و خاص، کاری است که می توانید خودتان انجام دهید یا از یک دوست کمک بگیرید. مطمئن باشید شیک و جذاب جلوه خواهید کرد!

به اندازه کافی آب بنوشید

بدن انسان اساسا از آب تشکیل شده، بنابراین نباید چندان عجیب باشد که تعداد زیادی از رازهای زیبایی درمورد آب رسانی به بدن هستند. توصیه می شود حداقل هشت لیوان در روز آب بنوشیم تا بدن مان دچار کم آبی نشود. آب، اندام های اصلی بدن را فعال نگه می دارد و به بدن اجازه می دهد سموم را دفع نماید و پوست را با طراوت کرده و جلوه درخشانی به آن می دهد. ضمنا جلوی احساس خستگی را گرفته و به شما انرژی می دهد.
 آب، اصلی ترین ابزار زیبایی است. همیشه یک بطری آب همراه تان داشته باشید و وقتی از خواب بیدار می شوید دو لیوان آب بنوشید تا اعضای بدن را هم بیدار کنید. پیش از خواب هم یک لیوان آب بنوشید تا خطر حمله قلبی و سکته مغزی را هم تا پنجاه درصد کاهش دهید.

به سلامت لب ها اهمیت دهید

داشتن لب های پُر و سالم و همچنین ابروهای مرتب و فرم دار، نقش پررنگی در کیفیت جلوه ظاهری تان دارند و باعث می شوند همیشه خوب به نظر برسید. لب های صاف و هموار، سلامتی و تغذیه درست را نشان می دهند، در حالیکه لب های خشک و ترک خورده و پوسته شده می توانند تصویری از ژولیدگی یا بیماری ارائه دهند. با یک حبه قند یا یک مسواک تمیز، لب تان را لایه برداری کنید و با یک برق لب یا کرم مخصوص لب با کیفیت پوشش دهید تا خشک نشوند.

ورزش کنید

ورزش کردن نه تنها روحیه تان را تقویت می کند بلکه برای پوست و زیبایی تان هم عالی است. ورزش، باعث می شود پوست و تمام بدن تان سموم را دفع کند ودر نتیجه بدن تان پاکسازی شده و سالم تر به نظر برسید. ثابت شده که ورزش قابلیت ارتجاعی پوست را هم بیشتر می کند، رنگ و روی تان را زیباتر می کند، احتمال جوش و آکنه را کم می کند، تولید کلاژن را افزایش داده و پوست را پاکسازی و صاف کرده و زیبایی درخشانی به شما می دهد.

ابروهای تان آراسته و فرم دار باشد

نظم و شکل ابروها، باعث جذابیت چهره می شود، در حالی که ابروهای بدفرم و نامرتب، فورا یک چهره دوست داشتنی را خراب می کند. ابروها را باید به شیوه درست و با دقت و ظرافت برداشته شده و دو لنگه کاملا باهم جور باشند، پس آنها را به دست یک حرفه ای بسپارید. ابروهای فرم دار و مرتب، زیبایی تان را جلوه می دهند.

ظاهرتان را مجهز کنید!

افراد مشهور همیشه از این ترفند استفاده می کنند. آنها می دانند که یک کیف یا عینک آفتابی می تواند حتی زمانی که چندان سرحال نیستند و یا زیورآلات و آرایش خاصی ندارند، جلوه خوشایندی به آنها بدهد. یک کلاه ساده، شال یا دستمال گردن، عینک آفتابی با یک تی شرت با زمینه سفید یا روشن و جین و صندل می تواند تقریبا یک پدیده چشمگیر خلق کند؛ بدون اینکه کار خاصی کرده باشید! لباس هرچقدر ساده تر باشد، جذاب تر خواهید بود. پس حتما ساده ها را انتخاب کنید نه اینکه با زرق و برق زیاد خودتان را بپوشانید! با یک کمربند و چند رنگ مناسب هم می توانید عالی شوید!

لباسی را که دوست دارید بپوشید

وقتی لباسی را می پوشید که به شما می آید، احساس خوبی هم دارید. ربطی هم به برند و قیمت لباس ندارد، فقط کافیست در آن لباس در نوع خودتان بهترین باشید. لباسی را که دوست دارید و با آن راحت هستید بپوشید تا به شما اعتماد بنفس بدهد. هرچه بیشتر اعتماد بنفس داشته باشید، تاثیر بیشتری روی چهره تان خواهد گذاشت و این غرور و اعتماد بنفس روی دیگران تاثیر گذاشته و بازهم به جلوه بهتر شما کمک می کند.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.