تبیان، دستیار زندگی
نیمکت به هر کسی که علاقمند آموزشه کمک می کنه دروس و مباحث مختلف رو به همراه برترین دبیران کشور به صورت رایگان یاد بگیره. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیمکت (ویدئوهای آموزشی)
نیمکت (ویدئوهای آموزشی)

فیلم های آموزشی یكی از مهمترین ابزارهای انتقال پیام ها و آموزش زمینه های گوناگون به مخاطب محسوب می شود. از سوی دیگر آموزش مهارت های گوناگون چه در زمینه علمی وچه روانی كه به رفتارهای صحیح بینجامد باید از سنین پایین و از مقطعی شروع شود كه كودك در حال فراگیری روابط با محیط اطراف است.

فیلم های آ موزشی یكی از اصلی ترین نمونه ها در این زمینه و در عین حال یكی از بهترین نمونه های این شیوه بیانی هستند كه در نوع خود می توانند به جریان سازی خاصی در این عرصه، یعنی بهینه سازی رفتارهای كودكان، بینجامند. مقاله حاضر درصدد است تا با بررسی علمی زمینه های تاثیرگذاری فیلم های آموزشی، علل كلی این اثرگذاری را مورد مطالعه قرار دهد؛ فیلم های آموزشی، در یك تعریف ساده، فیلم هایی هستند كه موضوع یا پیامی را به مخاطب خود آموزش می دهند.

هدف از ساخت این فیلم ها یادگیری یك موضوع یا پیام توسط مخاطب است اما این اثرگذاری چگونه پدید می آید؟ زندگی مادی موجودات زنده، در تمام اجزا و لحظه ها به حواس پنج گانه آن ها متكی است.

بنا به یك اعتقاد قدیمی در میان این حواس، بیشترین اهمیت و مهمترین نقش از آن حس بینایی است. به تعبیری، تصویر، پدیده ای است كه هر موجودی به واسطه حس بینایی خود آن را تجربه می كند. این شاید كلی ترین و ساده ترین تعریف تصویر باشد، تصویر آن چیزی است كه می بینیم.

ولی این تمام ماجرا نیست. هنگام خواب چشم های ما بسته اند و توانایی فیزیكی كنش دیدن را ندارند اما در همین حالت ما می بینیم. افكار، خاطرات و ذهنیات ما در بسیاری از موارد چنان در مقابل چشمان ما زنده و مجسم می شوند كه از آنچه در واقعیت اطرافمان هست غافل می شویم اما نكته مهم آن است كه ما تقریبا تمامی دریافت های پیرامون مان را از دیدن و درك بصری محیط اطراف می آموزیم.

حتی آنچه در رویاهایمان می بینیم برخاسته از آن چیزهایی است كه در بیداری دیده ایم. به همین دلیل آموزش از طریق حس بینایی و به وسیله ابزاری چون سینما یا تلویزیون ماندگاری بیشتری در ذهن ما می یابد.


توضیح

نیمکت به هر کسی که علاقمند آموزشه کمک می کنه دروس و مباحث مختلف رو به همراه برترین دبیران کشور به صورت رایگان یاد بگیره.


ما در نیمکت سعی داریم با کیفیت ترین آموزش رو به صورت صحیح و به شیوه ای متفاوت به دست شما برسانیم.

نیمکت (ویدئوهای آموزشی)

نیمکت (ویدئوهای آموزشی)

ویدئوهای آموزشی به سبکی جدید برای دروس:

  • ریاضی، فیزیک، شیمی و زیست اول دبیرستان
  • ریاضی، فیزیک، شیمی، زیست و هندسه دوم دبیرستان
  • حسابان، فیزیک، هندسه، شیمی، زیست، جبر و احتمال و حل تمرین فیزیک سوم دبیرستان

و به زودی درس های زیاد دیگه ...

اگر از نرم افزار نیمکت خوشت اومد یا به نظرت می رسه که به دوستات هم می تونه کمک کنه، می تونی برای دوستانت ارسال کنی و نیمکت رو با آن ها به اشتراک بذاری.

هیچ گونه پیش نیازی برای استفاده وجود نداره.

برای دانش آموزها در هر مقطعی و دانش آموزهای کنکوری و هر فردی در هر سنی که علاقه به یادگیری داره.

دسترسی ها

  • خواندن کارت حافظه
  • تغییر یا حذف محتویات کارت حافظه
  • دسترسی کامل به اینترنت
  • مشاهدهٔ اتصالات شبکه
  • خواندن وضعیت تلفن و شناسه
  • ممانعت از به خواب رفتن دستگاه

اگر در این زمینه به اطلاعات بیشتر و یا راهنمایی مشاوران نیاز دارید، کارشناسان ما در بخش مشاوره پاسخگوی شما هستند.


مرکز یادگیری سایت تبیان - فرآورنده و تنظیم: علی سرمدی