تبیان، دستیار زندگی
افزایش مجدد تعداد داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش مجدد داوطلبان مجلس

در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، حجت الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری و حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

بخش سیاست تبیان

انتخابات

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام رضا نوری در گفتگویی اظهار داشت : با گذشت شش روز از آغاز تبلیغات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری، با موافقت شورای نگهبان یک نفر دیگر از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری به حوزه خراسان شمالی انتقال یافت و به این ترتیب شمار داوطلبان این مجلس در این استان به سه نفر رسید.

وی اظهار داشت: شورای نگهبان با تقاضای جابجائی حوزه انتخابیه حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی از خراسان رضوی به خراسان شمالی موافقت کرده است.

حجت الاسلام نوری افزود: بر این اساس در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی، آیت الله حبیب الله مهمان نواز، حجت الاسلام والمسلمین حمید حوالی شهریاری و حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

در مرحله ثبت نام از داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در خراسان شمالی ۱۰ نفر ثبت نام کرده بودند که یک نفر از آنان انصراف و صلاحیت علمی هشت نامزد دیگر مورد تایید قرار نگرفت و آیت الله مهمان نواز تنها داوطلب تایید شده اولین مرحله خبرگان رهبری در این استان بود.

آیت الله مهمان نواز نمایندگی مردم استان خراسان بزرگ را در دوره های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری و نمایندگی مردم خراسان شمالی را پس از تاسیس این استان در دوره چهارم برعهده داشته است.

خراسان شمالی با دارا بودن هشت شهرستان و جمعیتی بالغ بر ۹۱۷ هزار نفر تنها یک کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.

فعالیت تبلیغاتی نامزدهای مجلس خبرگان رهبری با اعلام نهایی تایید صلاحیت شدگان این مجلس، از اولین ساعات روز ۲۲ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از روز انتخابات ادامه خواهد داشت.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .