تبیان، دستیار زندگی
الفبا، رسانه ای غیر انتفاعی، غیر دولتی و داوطلبانه است که هدفش اطلاع‎رسانی درباره‎ جریان های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان است و نگاهش به آینده و فردای کودکان.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

الفبا

الفبا

الفبا، رسانه ای غیر انتفاعی، غیر دولتی و داوطلبانه است که هدفش اطلاع رسانی درباره جریان های آموزشی، فرهنگی و اجتماعی ویژه کودکان و نوجوانان است و نگاهش به آینده و فردای کودکان.

الفبا، از کودکان می گوید و همچون آنها ادعایی ندارد. آمده تا در هیاهوی تیترها و اخبار ریز و درشت، جایی برای کودکان پیدا کند. برای کودکان فراموش شده، زمزمه ای باشد و برای کودکان قربانیِ خشونت، کودکان قربانیِ جنگ، کودکان کار و خیابان، کودکان تنها و کودکان فردا، آیینه ای باشد.

ما باور داریم حرکت خلاقانه، می بایست مستمر و به دور از هرگونه هیجان و حاشیه پردازی های سیاسی و اجتماعی باشد. ما باور داریم رمز سلامت و ماندگاری رسانه های خبری، پایبندی به اخلاق حرفه ای، عملکرد شفاف و روحیه نقدپذیری است.

پاسداری از زبان فارسی از اولویت های ما است. بنابراین تلاش می کنیم تا در خلال کار به سلامت، زیبایی و آراستگی زبان به کار گرفته شده در الفبا اهمیت ویژه داده شود.

از آنجا که الفبا یک فعالیت داوطلبانه است تلاش می کند تا شبکه ای از دوست داران کودک را گرد هم آورد. به  الفبابپیوندید الفبابا شما ماندگار و خواندنی می شود.

سردبیر الفبا، رضا عبدی است و محمد ارژنگ، سحر بزم آرا، محمدرضا بزم آرا، پری ناز حسینی، مینا خراسانی، فاطمه خوش نوا، شادی رامز، مانی رضوی زاده، سحر سلطانی، الیا شهبازی، مانیا عاله پور، فروغ عزیزی، رایحه مظفریان، کریستین مک کورمک، سید اکبر موسوی، افسر موم وندی و مریم نظری گروه نویسندگان، مترجمان و تصویرگران الفبا را تشکیل می َدهند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه:زهرا انصاری

تنظیم:مرجان سلیمانیان