تبیان، دستیار زندگی
این سایت بخشی از سایت KidsKnowIt Network است که برای آموزش نجوم به کودکان، دانش آموزان و تمام سنین علاقمند به وجود آمده است. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نجوم برای کودکان

کمربندها را ببندید و برای سفر فضایی با سایت kids Astronomy آماده شوید.

نجوم برای کودکان

این سایت بخشی از سایت KidsKnowIt Network است که برای آموزش نجوم به کودکان، دانش آموزان و تمام سنین علاقمند به وجود آمده است. در این سایت مطالبی طراحی شده که اطلاعاتی در مورد فضای خارج از کره زمین مانند ماه و مشتری وجود دارد. همچنین امکان حیات در سیاره های دیگر رابررسی می کند و آخرین اخبار از دانشمندان روز دنیا و گسترش هر لحظه مرزهای فضا را شامل می شود.

این سایت شامل قسمت های زیر است:

فعالیت ها، نقشه آسمان شب، دوره های Online، گرفتگی های ماه و خورشید، منظومه شمسی، ماه و سیاره مشتری، بازی ها، لغت نامه نجومی، پوستر های آماده چاپ، فضای خارج از منظومه شمسی، اکتشافات فضایی، فیلم های آموزشی، فیلم ها و موسیقی های آموزشی و منابع مطالعاتی می باشد. برای بعضی قسمت ها در زیر توضیح مختصری آورده می شود.

فعالیت ها:

این قسمت شامل فعالیت های کلاسی با برگه های آماده چاپ است. هر فعالیت برای آموزش یکی از مفاهیم نجوم طراحی شده است.

آسمان شب:
در این قسمت با مشخص کردن تاریخ و ساعت  نقشه آسمان شب با امکان چاپ نشان داده می شود.

نجوم برای کودکان

دوره های Online:

در این بخش دو دوره Online برای دانش آموزان 7 تا 11 سال و 12 تا 18 سال طراحی شده است. هر دوره شامل درس ها، فعالیت ها، کوئیزها و پروژه است و در پایان گواهینامه معتبر به شرکت کنندگان داده می شود.

گرفتگی های ماه و خورشید: این بخش شامل انیمیشن آموزشی شبیه سازی شده در مورد خسوف و کسوف است.

ماه و سیاره مشتری: در این قسمت وضعیت ماه و سیاره مشتری در هر شب  و همچنین قمر های مشتری و طرز پبدا کردن آن ها توضیح داده شده است.

نجوم برای کودکان

بازی ها: این بخش شامل فعالیت های آموزشی سرگرم کننده و تفریحی است، مانند: معماها، لطیفه ها، جدول های کلمات، بازی حافظه، سفر فضایی مجازی، پازی ها، نقاشی و تطبیق اشکال است.

لغت نامه نجومی: این قسمت شامل توضیح واژه ها و اصطلاحات نجومی به زبان ساده انگلیسی می باشد.

منظومه شمسی: در این قسمت اطلاعات جامعی در مورد خورشید، منظومه شمسی و تمام سیاره های آن  به زبان ساده انگلیسی وجود دارد. همچنین انیمیشن شبیه سازی شده حرکت سیاره ها به دور خورشید را می توان دید.

این سایت برای دانش آموزان از پیش دبستانی تا دبیرستان دوره اول بسیار مناسب و رایگان است.


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه: زهرا انصاری
تنظیم: مریم فروزان کیا