تبیان، دستیار زندگی
Home Experiments یک سایت علمی همراه با سرگرمی وهیجان است. طراحی آزمایشات توسط استاد فیزیک کلینت اسپروت (Clint Sprott)، دیوید نیومن (David Newman)، کریس وات (Chris Watts)، اوما بات (Uma Bhatt) از دانشگاه ویسکانسین انجام شده است. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجربه های علمی در خانه

home experiments

چکیده: این سایت علاوه بر اینکه علمی می باشد، بسیار سرگرم کننده می باشد و کاربر را به خود جذب می کند. موارد علمی از طریق آزمایش ها، کتاب ها، تصاویر و ویدئو در دسترس کاربر قرار گرفته است.

Home experiments یک سایت علمی همراه با سرگرمی وهیجان است. طراحی آزمایشات توسط استاد فیزیک کلینت اسپروت (Clint Sprott)، دیوید نیومن (David Newman)، کریس وات (Chris Watts)، اوما بات (Uma Bhatt) از دانشگاه ویسکانسین انجام شده است. ایده این آزمایشات از فیزیک نشأت گرفته است. در این سایت آزمایش های علمی سرگرم کننده برای تمامی افراد مخصوصا قشر محصل مناسب بوده و آن ها می توانند با دوستان و یا خانواده خود این آزمایش ها را انجام داده و از انجام آن لذت ببرند. در صفحه اصلی آزمایش های سرگرم کننده وجود دارد که هرکدام در کنار تصویر خود قرار داده شده اند و با کلیک بر روی آن ها توضیحات آزمایش داده شده است. به طور مثال آزمایش کروماتوگرافی آب نبات که برای انجام آزمایش مواد مورد نیاز ذکر شده و همچنین طریقه انجام آزمایش گفته شده است.

home experiments

پروفسور شاخاشیری (professor shakhashiri) استاد شیمی و مدافع سیاست علم از دانشگاه ویسکانسین- مدیسن سهمی در سرگرمی علمی از طریق فعالیت های علمی خانگی در طرح ویسکانسین برای سواد علمی دارد. در این سایت 6 بخش با عنوان های  اکتشافات (explore)، WISL، اخبار و اتفاقات (News & Events)، چند رسانه ای (multimedia)، موارد درسی شیمی (Chemistry Course Materials) و غیره وجود دارد که بسیار جالب و هیجان انگیز طراحی شده اند و هر کدام به بخش های مختلف تقسیم شده اند که با کلیک ر روی هر کدام توضیحات به صورت جزئی تر داده شده است که کاربر می تواند از مطالب علمی استفاده کرده و در کنار آن لذت ببرد.

home experiments

در انتهای صفحه سایت یک سری آزمایشات که توسط دوستان پروفسور شاخاشیری (professor shakhashiri) طراحی و انجام شده است، معرفی شده است.

که شامل:

1- چندین آزمایش ساده ولی علمی با استفاده از مواد روزمره

طراحی توسط لویس نیکلسون (Lois Nicholson)

2- عجایب آزمایشات فیزیک

طراحی توسط کلینت اسپروت (Clint Sprott)

3- نوآوری های آموزشی- علمی

با کلیک بر روی این قسمت سایت مربوطه باز خواهد شد و در این سایت آزمایش های متعدد علمی وجود دارد که قابل خرید می باشند و برای هرکدام از آزمایش ها ابتدا توضیحاتی مختصر داده شده است.

در ادامه لیستی از کتاب هایی که شامل آزمایشات متفاوت و قابل انجام در خانه می باشد، معرفی شده است.

به طور مثال: کمک به کودکان در یادگیری علوم

چگونگی کار و عضویت:

برای تمامی کاربران به صورت رایگان می باشد ولی در بعضی بخش ها برای دسترسی به جزئیات باید مبلغی به صورت اینترنتی پرداخت شود.

آدرس سایت: http://scifun.chem.wisc.edu

مطالب مرتبط:

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 


بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان - تهیه: زهرا انصاری
تنظیم: مرجان سلیمانیان