تبیان، دستیار زندگی
با افراد و کسانی که با شما کار می کنند و یا از دوره های شما استفاده می کنند یک رابطه عاطفی برقرار کنید. نیازهای آن ها را با تمام وجود درک کنید تا بتوانید از تمام توانایی خود ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (5)

خلاصه: با افراد و کسانی که با شما کار می کنند و یا از دوره های شما استفاده می کنند یک رابطه عاطفی برقرار کنید. نیازهای آن ها را با تمام وجود درک کنید تا بتوانید از تمام توانایی خود برای پاسخگویی به آن ها بهره ببرید. استفاده از یک لحن محاوره ای و در عین حال صمیمی می تواند حس اعتماد را در افراد ایجاد کند.

ارتباطات راهبردی مطمئن ترین راه تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک است. با استفاده از ارتباطات راهبردی می توان یک زبان مشترک برای ایجاد ارتباط با یادگیرندگان یافته و در آن ها نسبت به خود اعتماد ایجاد کنید. همچنین می توانید همیشه از آنها نظرخواهی کرده و آن ها را متمرکز بر دوره نگه دارید. این یک رویکرد هوشمندانه ارتباط با دیگران است.

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (5)

در قسمت های قبل
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (1)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (2)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

تعدادی از نکات مورد نظر طراحان آموزشی حرفه ای را عنوان نمودیم در ادامه بخوانید...

علاوه بر آن که نیاز به آموزش، مهارت و تجربه در تبدیل شدن به یک طراح آموزش الکترونیک وجود دارد اما باید توانایی معرفی خود به سایرین را نیز داشته باشید. اگر در کنج اتاق بشینید و تنها به ارائه دوره های آموزشی بپردازید بدون آن که با مخاطبانتان تعامل برقرار کنید، آن ها چگونه شما را خواهند شناخت؟ رسانه های اجتماعی می توانند نقش یک خیابان دو طرفه و شلوغ را برای طراحان دوره های آموزش الکترونیک ایفا کنند تا با افراد زیادی در این حوزه آشنا شوند.

19. مهارت های مرتبط با آموزش دیگران را در خود توسعه دهید.
امروزه هزاران منبع در اختیار افراد قرار دارد تا با استفاده از آن ها بتوان اصول و مبانی آموزش و طرز کار آن ها و در نهایت کار با سیستم های طراحی آموزش را یاد گرفت. این منابع می تواند شامل کتاب ها، وبینارها، دوره های گروهی Mooc، برنامه هایی که گواهینامه ارائه می دهند و ... باشند. این منابع به فراوانی در دسترس افراد قرار دارند. فراموش نکنید که اعتبار شما به عنوان یک طراح تنها از طریق کار شما و سیستم های آموزشی به کار گرفته شده به دست می آید. در کنار این ابزارها مهارت شما نیز می تواند تعیین کننده سطح اعتبارتان باشد. اگر به بازخوردهای مخاطبان خود توجه کنید می توانید میزان محبوبیت و اعتبارتان نزد افراد را بررسی کنید.

"Melissa Bassett"
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (5)

20. سوال بپرسید.
طراحی آموزشی هم علم است هم هنر. به همین دلیل تجدید نظر و دوباره سازی را نباید فراموش کرد و از تجربیات کسب شده خود در هر دوره، و در هر مرحله استفاده کنید.
"بخوانید، بحث کنید و سوال بپرسید." با انجام هر یک از موارد عنوان شده می توانید به نیازهای شغلی خود دست یابید. زمانی که می خواهید برنامه طراحی دوره آموزشی خود را ارائه دهید، کاملا آماده شوید تا بتوانید از کار و ایده خود دفاع کنید.

"Michael Hotrum"

21. احساس همدلی با یادگیرندگان را توسعه دهید.
احساسات خود را وارد کار کنید. اگر بتوانید از نیروی خود کمک بگیرید و با مخاطبانتان یک ارتباط احساسی برقرار کنید گامی بزرگ به سوی موفقیت برداشته اید. اما چطور می توان این مهارت را کسب و تقویت کرد؟ پاسخ Rhea Stevens به این سوال این گونه بود که: " من این مهارت را زمانی یافتم که به صورت داوطلبانه در یک خیریه متعلق به کودکان، شروع به کار کردم.این یک تجربه بسیار ارزشمند است چرا که مهارت برقراری ارتباط و همدلی با مخاطبان، خود نقش بزرگی در تاثیرگذار بودن دوره ها ایفا می کند. "

"Rhea Stevens"

22. مهارت های طراحی آموزشی خود را در هنگام کار با کارشناسان موضوع و ذینفعان آموزش ترویج دهید.
زمانی که قصد ارائه و طراحی یک دوره در زمینه ای خاص را دارید، در صورت امکان به برگزاری جلسات با خبرگان این عرصه بپردازید. این بهترین فرصت است تا اطلاعات خود را در موضوع مربوطه غنی کرده و مهارت های طراحی خود را بالا ببرید. آن ها می توانند نیازهای یادگیرندگان را برای شما بازگو کنند تا الزامات آموزشی، مهارت های محتوایی و راه حل های متنوع طراحی دوره مورد نظر را فراهم کنید. این خود یک تجربه با ارزش است تا موارد ضروری برای بهبود عملکرد را شناسایی کنید.

" Willian Allen Van Brunt"

23. اگر به دنبال تغییر در روش های طراحی خود هستید، از حرفه ای ها درس گرفته و فرصت ها یادگیری را از دست ندهید.
مطمئن شوید که هیچ فرصتی از دید شما پنهان نمی ماند! از دانشی که کسب کرده اید نیز یک نمونه کار کامل ایجاد کنید. از صفر تا صد مهارت هایی که نیاز به کسب آن ها دارید را یادداشت کنید. برای شروع یک دوره جدید نیاز به یافته های جدیدی نیز دارید. در ابتدای کار برنامه ریزی کنید و نیازهای اولیه را ارزیابی کنید. هر خللی که ممکن است بین یادگیری و مخاطبان شما شکاف ایجاد کند را شناسایی کنید. مواد آموزشی مورد نیاز را جمع آوری کنید و در کنار نظراتی که از سوی مخاطبان خود دریافت می کنید، به تهیه مستندات خود بپردازید. بعد از انجام تمامی مراحل به سراغ منابع بروید که می تواند شامل LinkedIn، کتاب ها، کلاس های آموزشی، ابزارهای نوشتاری و ... باشند.

"Yvonne Wade Sanchez"

با مطالعه تمامی نکات طلایی عنوان شده می توانید خود را برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه ای آماده کنید. مطمئنا افرادی که امروزه در دسته حرفه ای ها قرار گرفته اند از ابتدای کار خبره نبوده اند بلکه همگی با سعی و تلاش به این موفقیت دست یافته اند. پس نا امید نباشید و از همین حالا شروع کنید.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان