تبیان، دستیار زندگی
مطمئن باشید که با در جا زدن وتکیه بر دانش های فعلی خود نمی توانید به یک طراح موفق تبدیل شوید. همواره به دنبال توسعه مهارت های فکری خود باشید تا بتوانید ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

خلاصه: مطمئن باشید که با در جا زدن وتکیه بر دانش های فعلی خود نمی توانید به یک طراح موفق تبدیل شوید. همواره به دنبال توسعه مهارت های فکری خود باشید تا بتوانید یادگیردنگان را در جهت رسیدن به پاسخ های مورد نظرشان یاری کنید.

یادگیری فناوری های جدید، نظریه ها و فرآیندهای موثر برای ایجاد آموزش الکترونیک را در اولویت قرار دهید و مطمئن شوید که تمامی آموزش های شما جایی در دوره هایتان خواهند داشت و نتیجه آن باقی ماندن در عرصه رقابت خواهد بود. بسیار مهم است که شما به عنوان یک حرفه ای در آموزش الکترونیک، تغییر، انطباق و رشد در خودتان دنبال کنید تا به استانداردهای بالا دست یافته و از اشتباهات خود درس عبرت بگیرید تا بتوانید به موفقیت های چشمگیری دست یابید.

به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

در قسمت های قبل
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (1)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (2)
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (3)

تعدادی از نکات مورد نظر طراحان آموزشی حرفه ای را عنوان نمودیم در ادامه بخوانید...
در هر مرحله ای که هستید به دنبال چالش های جدید و غرق شدن در آن ها باشید. کاوش در طرح ها و روش های مختلف می تواند ذهن شما را آماده پذیرش ایده های جدید سازد تا بتوانید اهداف خود را در قالب دوره های جذاب آموزشی به افراد ارائه دهید.

14. نقاط قوت خود را جستجو کرده و آن ها را گسترش دهید.
خانم Lila Azouz می گوید: " نقطه قوت من تجربیات تدریس من است که موجب شده بتوانم مسئولیت اتاقی را بر عهده بگیرم که رسانه های پزشکی دانشکده در آن تولید می شود و وظیفه من تدریس به اساتیدی است که می خواهند فیلم های آموزشی خود را تولید کنند و توانایی رهبری آن را داشته باشند."
هر کسی می تواند نقاط قوت متفاوتی داشته باشد. به عنوان مثال برخی افراد در مدیریت توانایی دارند و برخی در تدریس. حتی تجربه فروش نیز می تواند به منزله یک نقطه قوت به شمار آید. بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، کار خود را انجام دهید سعی نکنید مانند دیگران باشید اگر آنچه شما در آن تبحر دارید و یا می توانید متفاوت ظاهر شوید را پیدا کنید موفق و برنده اید!

"Lila Azouz"
بر روی نقاط قوت خود تمرکز کنید، کار خود را انجام دهید سعی نکنید مانند دیگران باشید اگر آنچه شما در آن تبحر دارید و یا می توانید متفاوت ظاهر شوید را پیدا کنید موفق و برنده اید!

15. به دنبال رشد خود در جنبه های مختلف باشید.
کاری کنید که در جنبه های متفاوت یادگیری داشته باشید و رشد کنید تا بتوانید عملکردهای خود را بهبود بخشید. از روش های مختلفی هم یادگیری امکان پذیر است مطالعه کتاب های گوناگون یکی از این طرق است و یا می توان در کنفرانس های متعدد شرکت کرد و یا حتی در انجمن های بهبود عملکرد نقش یک عضو فعال را ایفا کرد. در زمینه های مختلف به دنبال رهبران فکری باشید حتی اگر با آن ها ارتباط رو در رو ندارید، این تعامل را از طریق توییتر یا لینکداین برقرار سازید. از تمامی دانش های کسب شده خود چه زمانی که در حال تدریس هستید و چه زمانی که در حال طراحی دوره آموزشی هستید، بهره ببرید. هر خلاقیت جدیدی که در دوره خود به کار بگیرید نتیجه مثبت آن را خواهید دید که می تواند بسیار تاثیرگذار ظاهر شود. به شما پیشنهاد می کنیم که خود را در مرکز دریافت آموزش های جدید نگه دارید و دوره های جذاب خلق کنید.

"Lisa (Pekrul) Lange "

16. مهارت های خود را در زمینه مدیریت پروژه، مهارت های ارتباطی و مهارت های تفکر انتقادی توسعه دهید.
مهارت های مدیریت پروژه این امکان را به شما می دهد تا چندین پروژه را به صورت همزمان انجام دهید و کارهای مختلف را بدون آن که با یکدیگر تداخل داشته باشند به سرانجام برسانید. برای خود Deadline تعیین کرده و یک چرخه هدفمند و تکرار شونده را برای ایجاد دوره در نظر بگیرید تا بتوانید در روند آن تجدید نظر کنید.
بالا رفتن مهارت های ارتباطی توانایی ایجاد ارتباط را به شما می دهد تا بتوانید با تمامی همکاران خود یک تعامل روشن برقرار سازید که زمینه ای برای ایجاد ارتباط با کارشناسان این حوزه، مربیان و حتی مشتریان شماست. در نهایت اگر بتوانید مهارت های تفکرات انتقادی خود را توسعه دهید قادر خواهید بود دوره های آموزشی خود را نوآورانه تر برگزار کنید و به شناسایی راه های خاص برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان خاص خود بپردازید. نظرات و انتقادهای مخاطبان خود را پذیرا باشید، توجه به همه پیشنهادها می تواند نوآوری را به دوره آموزشی شما هدیه کند و روند آموزشی شما را بهبود بخشید

" Lynn Lease"

17. به نیازهای مشتریان خود گوش فرا دهید.
طراحان آموزشی همیشه و در همه حال با مشتریان خود در چالش هستند. بهترین راه برای شروع چالش استفاده از یک تخته، ماژیک و تخته پاک کن است. از مخاطبان خود بپرسید که به دنبال حل چه مسئله ای هستند تا بتوانید موضوع را ریشه یابی کنید. مطرح کردن سوالات مختلف می تواند به کارفرمایان در تشخیص پاسخ مناسب مسئله کمک کند و یا حتی آنها را به این نتیجه برساند که راه حلی که برای مشکل خود پیدا کرده اند درست نیست، (بدین معنا که روندی که برای پرسنل خود جهت آموزش انتخاب کرده اند مناسب نیست) و در نهایت با جمع آوری اطلاعات کافی و همکاری یکدیگر به بهترین پاسخ دست یابید.

"Manon Bourgeois"
به یک طراح آموزشی تبدیل شوید (4)

18. چند وجهی شوید.
یک درک روانشناسی از آموزش، فناوری، بازی، آموزش الکترونیک، آموزش آنلاین، طراحی برنامه های درسی، تدریس در کلاس های درس، سنجش و ارزیابی طراحی و ... را در خود پرورش دهید.
شما می توانید رشته های گوناگون را یاد گرفته و در آن ها حرفه ای شوید تا درنهایت یک دوره آموزشی فوق العاده ایجاد کرده و آن را منتقل کنید.

"Sharonne Joy Jacobs"

ادامه دارد ...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان