تبیان، دستیار زندگی
اگر در راه تبدیل شدن به یک طراح آموزشی قدم گذاشته اید می بایست نکاتی را رعایت کنید اما چه نکاتی؟ در این مطلب قصد داریم 24 ترفند عالی که نتایج گفتگو با 24 طراح موفق است ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

اگر در راه تبدیل شدن به یک طراح آموزشی قدم گذاشته اید می بایست نکاتی را رعایت کنید اما چه نکاتی؟ در این مطلب قصد داریم 24 ترفند عالی که نتایج گفتگو با 24 طراح موفق است را به شما ارائه دهیم تا بتوانید در رسیدن به پیروزی سریع تر قدم بردارید و قادر به خلق دوره های شگفت انگیز باشید.

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

چگونه به یک طراح آموزشی تبدیل شویم؟

اگر مطالب گذشته ما را دنبال کرده باشید، متوجه خواهید شد که همیشه یک مسیر مشخص برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی وجود ندارد. نویسنده مقاله بیان می دارد که: " از ملاقات های خود با افراد مختلف به این نتیجه رسیده که همگی آنها دارای یک نظر مشترک هستند: برای موفق بودن در یک زمینه، باید به آن کار اشتیاق داشته باشیم."
اما این افراد چه کسانی هستند؟ این افراد طراحان آموزشی خلاق و باهوشی هستند که در حرفه خود درخشیده اند. برخی از آن ها مربی دوره بوده، برخی طراحی گرافیک دوره ها را بر عهده داشتند و تعدادی از آن ها در نقش مهندسین دوره ایفای نقش می کردند. حتی برخی از آن ها کارمندان دولت یا مدیران ارتباطی بودند، اما تمامی این شخصیت ها در هر زمینه شغلی، اشتیاق را عامل اصلی موفقیت بیان کرده اند.

سوال اصلی اینجاست که برای ارائه یک طراحی فوق العاده چه کاری را باید انجام دهیم؟
در کتاب رایگانی که نویسنده متن آقای Christopher Pappas ارائه داده است، با 24 نفر از طراحان خبره در آموزش گفتگویی به عمل آورده و برای هر یک از آن ها سوال " چگونه افراد می توانند به یک طراح آموزشی تبدیل شوند" را مطرح کرده است.
هر یک جوابی به این سوال داده اند که بسیار خلاقانه، الهام بخش و در عین حال ساده است که می توان از آن ها به عنوان بهترین راهنما استفاده کردند. هر یک از پاسخ ها را به عنوان یک نکته طلایی در نظر گرفتیم که شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

راه هایی برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی (1)

از نظر نویسنده پاسخ ها جالب ترین اطلاعاتی بودند که در طول سابقه کاری خود از سایرین شنیده است. شما نیز می توانید از ایده های گفته شده استفاده کنید و قدم در راه طراح شدن بردارید. با ما همراه باشید تا در همین ابتدای کار متوجه شوید که آیا اصلا علاقه ای به ارائه یک دوره آموزشی فوق العاده دارید یا خیر؟

1. بر روی تدریس کردن به خصوص زبان، تمرکز داشته باشید.
برای تبدیل شدن به یک طراح آموزشی خوب، تدریس کردن اولین گام است و بهتر است تدریس زبان را تجربه کنید. تدریس زبانی دیگر این امکان را به شما می دهد تا بتوانید مهارت های قابل انتقال را آموزش دهید. (زبان ساده ترین مهارت قابل انتقال است، هر کودکی با هر ضریب هوشی بدون آموزش رسمی آن را می آموزد!) وقتی با آموزش درگیر شوید می توانید طراحی خود را به صورتی کاملا خلاقانه و متفاوت و در عین حال بر پایه روش های دقیق آموزشی ارائه دهید.

"Antonella Veccia"

2. فراتر از آموزش رسمی گام بردارید.
به اطراف خود بنگرید. چه گزینه ها و نرم افزارهایی برای آموزش در زندگی شما وجود دارد؟ قرار نیست که همیشه از نرم افزارها و روش هایی استفاده کرد که سایرین آن ها را به عنوان یک الگو تلقی کرده اند. به عنوان مثال می توانید از نرم افزارهای جدید استفاده کنید و تاثیر آن را در انتقال آموزش خود به وضوح مشاهده کنید، در دنیای امروز ابزارها و نرم افزارهای زیادی وجود دارند که در آموزش و انتقال مفاهیم آموزشی کمک کننده اند.

"Asha Pandey"

3. هرگز یادگیری را کنار نگذارید.
همواره خود را در جایگاه یک یادگیرنده قرار دهید و این دقیقا نقطه اتصال شما با مخاطبانتان است. انگیزه خود به آموختن و توجه به آن را هر روز بیشتر از قبل کنید. این امر باعث خواهد شد به محتوا و ساختار آموزش توجه همیشگی داشته باشید.

" Bronya Benvin"

4. نقش یک سفارش بگیر را بازی نکنید!
ممکن است افراد زیادی به شما مراجعه کنند و از شما بخواهند دوره ای را با توجه به نیاز آن ها ایجاد کنید. شما نیز از آن ها می خواهید تا فرصت فکر کردن و بررسی موضوع مورد نظر را به شما بدهند. به نظر شما نتیجه این کار چیست؟ مطمئنا بدون آن که بتوانید هدف خود را در این کار مشخص کنید تنها یک دوره آموزشی که خواسته سایرین است را ارائه داده اید.

آیا اطمینان دارید آموزش الکترونیک پاسخی برای نیاز آن هاست؟ برخی مواقع مدیران تصور می کنند با برگزاری یک دوره خواسته های آنها برآورده می شود، در حالی که مشکل آنها ریشه در جای دیگر دارد، پیش از آنکه سفارشی را بگیرید و پیاده سازی کنید از افراد بپرسید که برای حل چه مشکلی دوره تعریف می کنند، نقش مشاور را ایفا کنید! در غیر این صورت حتی اگر تمام تلاش خود را کرده باشید، ممکن است کارفرمای شما در نهایت ناراضی باشد.

"Cheri Locketl Zubak"

ادامه دارد ...

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان