تبیان، دستیار زندگی
فلسفه برای كودكان و نوجوانان (Philosophy for children)، آخرین دستاورد فلسفه كاربردی، نیز در ایران كامل تر شده و نضج یابد و نسخه ای مناسب تر برای جهان شرق و حتی پیشنهاد یا بدیلی قوی تر در كنار نسخه های موجود غربی ارئه شود...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فلسفه برای كودكان و نوجوانان ایران
فلسفه برای كودكان و نوجوانان ایران

فلسفه برای كودكان و نوجوانان (Philosophy for children)، آخرین دستاورد فلسفه كاربردی، نیز در ایران كامل تر شده و نضج یابد و نسخه ای مناسب تر برای جهان شرق و حتی پیشنهاد یا بدیلی قوی تر در كنار نسخه های موجود غربی  ارئه شود. اگر پروفسور لیپمن این قدم را در كاربردی كردن فلسفه برداشته است مطمئناً فلاسفة ایران، اگر مجال یابند، این اندیشه را پرورش خواهند داد و مدتی بعد با توجه به مبانی غنی فرهنگ خود، نسخة مناسب تری از آنرا ارائه  خواهند داد.

اما ما بزرگتر ها وظیفه دیگری هم داریم.بقول ویل دورانت: رفتار خوب را فقط با نشان دادن نمونه و مثال از روی شكیبایی مستمر می توان یاد داد. این كار سخت است و تا اندازه ای مستلزم آن است كه ما خود را از نو تربیت كنیم.

فلسفه برای كودكان و نوجوانان ایران

ده سال و اندی از تاسیس این سایت میگذرد و خوشحالم كه در این مدت تا اندازه ای مورد توجه و عنایت شما قرار گرفته است. در این مدت این سایت به هدف اصلی اش نایل شده است. دو سه ماه وقفه ای که حاصل شد به جهت ورشکست شدن شرکت مربوط به هاستینگ این سایت بود. به همین کنظورم ما هم فرصت را غنیمت شمردیم تا صفحات سایت را دوباره طراحی کنیم.

این سایت در ابتدا علاوه بر تلاش برای علاقمند ساختن اساتید و دانشجویان، بر آن بود که علاقمندان را باهم آشنا کند. گفتگو هایی در این راستا از اساتید و دانشجویان بعمل آمد و در این سایت ارائه شد تا اینکه علاقمندان مختلف در شهرستانها همدیگر را شناختند و با هم به فعالیت پرداختند.
اما هم اکنون که این برنامه در ایران شناخته شده است و حتی در شهرستانهای کوچک طرفدارن و علاقمندانی پیدا کرده است هدف دیگری برای ما مطرح میشود. اینک علاقمندان واقعی این برنامه باید تمام حواسشان را جمع کنند تا مانع بیراهه رفتن این برنامه شوند.

به هر حال خوشحالم كه این سایت توانسته است برای آشنایی با برنامه p4c و هماهنگی هر چه بیشتر علاقه مندان این برنامه حضور خود را به تمام دوستداران فارسی زبان این برنامه اعلام كند. امید است علاقه مندان این برنامه بتوانند هر چه سریعتر به هماهنگی لازم دست یافته و بسوی طراحی برنامه ای منسجم، عملی، و مطابق با فرهنگ كشورمان پیش روند.

از دوستان عزیزی كه برای راه اندازی مجدد این سایت ما را یاری كرده اند، بویژه از سرکار خانم شیوا شفائی بسیار متشكریم.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان

تهیه: زهرا انصاری، تنظیم: نیلوفر یاقوتی