تبیان، دستیار زندگی
ایام عید نزدیکه و همه به دنیال تغییر و زیبا شده و بهتر شده در سال جدید هستند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نسخه ی زیبایی برای اسفند ماه تان

ایام عید نزدیکه و همه به دنیال تغییر و زیبا شده و بهتر شده در سال جدید هستند.

نرگس درخشانی-بخش زیبایی تبیان
سبزه عید

خیلی از مردم تمام فکرو ذکرشون شست و شو و تمیزکاری و خانه تکانی است . سعی می کنند برای ایام عید آماده بشوند و هرجور شده یک تغییر در اطرافشون ایجاد کنند. جوری دنبال قالیشویی می گردند انگار اعلا شویی و سفید شویی و بخارشویی و ساده شویی خیلی باهم فرق داره . انگار مارک وایتکس شرکت فلان با مارک کارخانه بهمان از اساس فرق داره و هرکی عید بیاد خونشون دنبال خودش ، یک دستگاه داره که عیار تمیزی و بهداشتی بودن خانم خونه را بسته به میزان و مقدار شوینده مصرفی محک می زنه .

برخی دنبال اینن که چهل روز مانده به عید با انواع رژیم های لاغری ، هم سایز لباس صورتی پشت ویترین مغازه بشوند و یا ده کیلو کم کنند که نوه عموی خاله مامانشون روز اول عید به اونا طعنه نزند. خدای نکرده حتی به فکر سلامتی هم نیستند و فقط می خواهند از قافله زیبارویان فامیل جا نمانند

برخی از آدم ها براشون مهم پخت و پزه و دلشون می خواد توی ایام عید هر طور شده از مهمان هاشون به بهترین شکل ممکن پذیرایی کنند به همین علت ، مدام در سایت های مختلف آشپزی، سعی می کنند غذاها و دسرها و شیرینی های مختلف را یاد بگیرند. کل زمستون، خانواده را می کنند موش آزمایشگاهی برای اینکه کشفیات جدید در غذاها را امتحان کنند و بهترین گزینه بشود شیرینی عید. تمام اسفندماه دارن بخش آشپزی به خانه برمیگردیم و می بینن که خدای نکرده در ایام عید کسی ایرادی از کدبانویی اونها نگیرد.
سعی می کنند به بهترین وجه ممکن شیرینی هاشون رو به رخ تازه عروس های فامیل بکشونند و باعث دعوای سال جدید اونها بشوند.
برخی دنبال اینن که چهل روز مانده به عید با انواع رژیم های لاغری ، هم سایز لباس صورتی پشت ویترین مغازه بشوند و یا ده کیلو کم کنند که نوه عموی خاله مامانشون روز اول عید به اونا طعنه نزند. خدای نکرده حتی به فکر سلامتی هم نیستند و فقط می خواهند از قافله زیبارویان فامیل جا نمانند.
کل عید و در دوره همی های شیرین خانوادگی ، در حال محاسبه کالری غذاها هستند و غذا خوردن و شیرینی خوردن را به همه زهرمار می کنند تا تکرار کنند که به اندامشون اهمیت می دهند انگار همه اعضای فامیل رژیم دارند و به زور باید لاغر باشند .
این جور آدم ها دقیقا موقعی که داری پلو میکشی از معایب نشاسته میگویند و سعی می کنند سر سفره نیم ساعتی در وصف کلم بروکلی و کدوی آب پز حرف بزنند. وقتی اولین شیرینی را میگذاری در دهانت، کاری میکنند که خود به خود بپره به گلوت تا نتونی نفس بکشی .
بماند از دکتر نمایی این دسته از مردم که فقط بلدند برای دیگران نسخه بپیچند. از اوره و کلسترول و سکته قلبی و آنژیوگرافی و عمل قلب باز چنان حرف می زنند که به طور کل عید جذابی برایتان ترسیم کنند. حتی بعضی اوقات شک می کنیم نکنه با صاحبخانه هماهنگ کردند که چیزی از خوراکی های موجود ، خورده نشود!
دسته دیگری از مردم می خواهند به هرقیمتی هم که شده زیبا و زیبا و زیباتر باشند و در واقع به تعبیر قدیمی ها بکش و خوشگلم کن را اجرا می کنند تا حدی که حاضرند با قیمت های نجومی و هزینه های سرسام آور ، آخرین وقت آرایشگاه ها را بگیرند تا مبادا از زنان فامیل و نگاه همسایه ها عقب بیفتند . مبادا موی رنگ فلان و مش فلان رنگ مد شده باشد و آنها متوجه نشده باشند. مبادا ابروی ضخیم و هاشور و تاتوی ثابت را جا بیندازند. مبادا شیرین جون آرایشگر،  برای پنج دقیقه قبل از سال تحویل برای مانیکور و پدیکور وقت نداشته باشد. اون وقته که عیدشون عزا میشه و نمی دونن چجوری صله رحم انجام  بدهند و زندگی کنند.
همه اینها خیلی بیشتر از آنچه فکر کنیم وقت اسفند ماه آدم ها را می گیرد و از خود واقعی شان دور می شوند . برخی دیگر از آدم ها دنبال تغییرات درونی هستند برای اینکه به دیگران که نه ، به خودشون ثابت کنند می توانند، احساس خوبی نسبت به خودشون داشته باشند .

مهم نیست که شیرین جون آرایشگر بهمون وقت نده ، مهم این باشه که کسانی اطرافمون هستند که ما رو بی آرایش ، بی اندام متناسب ، بدون خودکشی برای نظافت شب عید ، می خواهند

نمی دونم چند تا آدم توی دنیا وجود دارد که اسفند ماه سرگرم واکاوی رفتار یکساله خودشون هستند و کمتر به دیگران کار دارند.
نمیخوام بگم که زیبا شدن و تمیزی و خانه تکانی و رژیم غذایی مناسب داشتن بده ، نه اینکه همه باید سرشون تو لاک خودشون باشه و اهمیتی به اندام و زیبایی و تمیزی و سلامتی ندهند، ولی حداقل می تونند نزدیک ایام عید کمتر اغراق آمیز رفتار کنند و بدون رفتارهای محیر العقول دست به تغییرات بزنند . می تونند ماستشون رو کیسه کنند و سری به رفتارشون هم بزنند. می تونن به زیبایی فکر کنند ولی نه به هر قیمتی . می تونند به لاغری فکر کنند نه با راه رفتن روی اعصاب دیگران در مهمانی ها و در مدت زمانی کم .... می شود به جای همه این تعجیل ها، سری به خود زد و هر تصمیم را عاقلانه به کرسی نشاند بدون اینکه دیگران را از بودن در کنارمان زده کنیم.
چند تا آدم زیر این آسمون هستند که منتظرند سال جدید بیاد تا یه عادت خوب رو برای خودشون 365 بار مرور کنند . چندتا ادم بدون مزاحمت برای بقیه حاضرند غیبت های سال گذشته را بشمرند و سعی کنند دروغ نگویند.
سی روز مونده به عید، ....
وقت زیادی برای تمرین بخشیدن ، تمرین خوب بودن ، تمرین مهربانی و تمرین همه چیزهایی که برای سال 95 لازم است . مهم نیست که شیرین جون آرایشگر بهمون وقت نده ، مهم این باشه که کسانی اطرافمون هستند که ما رو بی آرایش ، بی اندام متناسب ، بدون خودکشی برای نظافت شب عید ، می خواهند . ما را همین طور ساده و زیبا می خواهند و آن وقت اگر تلاشی برای زیبایی و لاغری و تمیزی و نظافت کردیم ، قطعا تلاشی به دور از خودنمایی و عقب ماندگی و سرخوردگی است . آن وقت است که همه چیز خود به خود زیبا می شود و همه تلاش هایمان رنگ احترام به خود می گیرد. عیدتان پیشاپیش زیبا ....




مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.