تبیان، دستیار زندگی
امام (ره) با بیداری دل ها، شاه و سلطنت را ریشه کن کرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امام (ره) با بیداری دل ها، شاه و سلطنت را ریشه‌ کن کرد

خبرگزاری

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» خطیب این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری گفت: شما یک عید بزرگی را به رخ دنیا کشاندید و برای سی و هفتمین بار عید پیروزی انقلاب را جشن گرفتید و با حضور حماسی خود خار چشم دشمنان شدید. انشاءالله عید دیگری را در ۷ اسفند در پیش خواهید داشت.

وی ادامه داد: حضور شما در راهپیمایی ۲۲ بهمن برای پاسداری از خون شهیدان، حفاظت از پرچم ولایت، نه گفتن به آمریکا شیطان بزرگ، داعش و عوامل مخربش بود. با همین نیت انشاءالله در پای صندوق های رای حاضر خواهید شد.

خطیب نماز جمعه تهران در توصیه ای به نامزدهای انتخاباتی گفت: خدا را در نظر بگیرید این سمت ها اگر برای خدا نباشد جز خستگی هیچ چیز دیگری نیست. اگر برای خدا و گره گشایی است خوشا به حالتان. حال که به میدان آمده اید اخلاق اسلامی، قانون مداری و پرهیز از اسراف در نظر بگیرید.

حجت الاسلام صدیقی افزود: از تبلیغات غربی که به دروغ و هر زد و بندی متوسل می شوند تا خود را به مجلس برسانند و کم و بیش در کشور ما هم در دوره های گذشته مشاهده شده پرهیز کنید. از دادن وعده های بد و غیر عملی خودداری کنید. بعضی از کاندیداها به چهره های بدنامی وابسته می شوند که این موضوع برکتی نخواهد داشت. تنها جنبه های اثباتی خود را مطرح کنید و علیه یکدیگر جوی سازی نکنید و به رقبای خود تهمت نزنید.

وی همچنین خطاب به ملت ایران تصریح کرد: عبارتی از امام رضوان الله تعالی علیه را به شما تقدیم می کنم «من در میان شما باشم یا نباشم به شما وصیت می کنم نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد. چشم و گوش ها را باز کنید که دشمنان حیله بازان کارکشته هستند و ممکن است از ساده دلی شما استفاده کنند و مراکز حساس را به دست گیرند و انقلاب را به سوی غرب یا شرق بغلتانند.»

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد: در رای دادن ایمان را در نظر بگیرید. کاندیداهایی که وعده های مادی می دهند تاکنون به اینگونه وعده ها عمل نکردند. حل بیکاری و رفع مشکلات تنها در تبعیت از ولایت و عمل کردن به اقتصاد مقاومتی است لذا در این رابطه همه مصمم هستیم و شاهد آن خواهیم بود که مجلسی که امام زمان و رهبری را خشنود کند تشکیل خواهد شد.

حجت الاسلام صدیقی اظهار داشت: هر روز ملت ما در این کشور ورودی به حرم دین دارند و در ایام‌الله تنفس می‌ کنند.

وی گفت: روز ۲۲ بهمن یک روز تاریخی برجسته و افتخارآمیزی بود که حضور روح امام (ره)، تجلی ولایت فقیه و جریان خون شهدا را در رگ های شما مردم مشاهده کردیم.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن شهدا در وجود شما تجلی داشتند گویا ولایت در تک تک شما تجلی داشت و شما سربازانی بودید که به جبهه آمدید. حضور شما یک رسانه چند میلیونی بود. خود ما قطره‌ای در دریای عظمت شما مردم بودیم، گویا همه شما مردم ذوب در انقلاب و استکبارستیزی بودید. درود بر شما ملت مومن ایران و سرافراز. شما حسینی هستید و در این ۳۷ سال از خط عاشورا فاصله نگرفته اید.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: حضور شما در ۳۷ سال عمر انقلاب اعلام این معنا بود که همه ما امام (ره) هستیم و امام همه است و همه پرچم دار ولایت فقیه هستیم. لذا شعاری که امام بذرش را در دل ملت کاشت «ما تا آخر ایستاده ایم» بود و همچنان شما ملت ایران سر آرمان های امام (ره)، شهدا و انقلاب تا آخر ایستاده اید.

وی مسئله امامت و رهبری را عامل اصلی این حماسه، پایداری، بصیرت و ثبات قدم ملت ایران دانست و گفت: شما همه جنود الهی هستید و یک خلیفه الهی پرچم در دست گرفت و کسی که راه انبیا را استمرار می داد از شما دعوت کرد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به تفاوت انقلاب ایران با دیگر انقلاب ها گفت: در همه انقلاب ها درماندگی مادی را به عنوان شعار اولیه خود مطرح می کنند اما امام (ره) خودش را بدهکار دین و مکتب می دانست و به عنوان ادای دین به خالق و خلق او به پا خواست و مردم هم امامت امام (ره) را در آیینه وجود خود به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه امام شاه را بیرون کرد و فرهنگ سلطنت را منسوخ کرد، گفت: شاه تنها یک عروسک بود، هیمنه آمریکا، غرب و شرق ازبین رفت چرا که همه می‌خواستند شاه را نگه دارند. امام با حرکت مسلحانه مخالف بود و حرکتش مانند حرکت پیامبر بود که توانست با بیداری دلها شاه و سلطنت را ریشه‌ کن کند.

وی تاکید کرد: اولین مسئله ای که نمود حقانیت ما است این است که بر محوریت تکلیف الهی این حرکت (انقلاب اسلامی) را شروع کردیم. حرکت امام (ره) برای یک قشر خاص نبود. انقلاب ما انقلاب پا برهنه ها بود. هم علما به صحنه آمدند و هم انسان های درس نخوانده و این یعنی «بیداری فطرت». امام (ره) منحصرا این هنر را داشت که تمام اقشار را در صحنه مبارزه آماده کرد.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه امام (ره) نظام جمهوری اسلامی را با آرم ولایت فقیه تشکیل داد و انقلاب را برای مردم می دانست، خاطرنشان کرد: هر تز و نظریه‌ای به جز ولایت فقیه باطل است و در این میدان مردم هنرمند بودند و تشخیص دادند مسئله ولایت مسئله عرشی است.


خبرگزاری اهل بیت (علیهم‌السلام) - ابنا - اخبار شیعیان و تشیع

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .