تبیان، دستیار زندگی
کار ما طرح کولاژ است و ما این کار را به منظور ایجاد یک فرهنگ شهری انجام دادیم. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مضرات تکنولوژی نقش بسته بر دیوار های شهر

مضرات تکنولوژی نقش بسته بر دیوار های شهر


تبیان: سلام. بسیار خوش آمدید به دهمین دوره از جشنواره پژوهشی دانش آموزی تبیان. لطفاً مدرسه و گروهی که با آن در این جشنواره شرکت کرده اید را معرفی کنید:
به نام خدا. سلام خدمت شما و همکارانتان. من نیکا قوامی زاده هستم به همراه دوستانم غزال محمدیان و پرنیان شهر آشوب در این دوره از جشنواره تبیان از مدرسه سرای دانش رسالت  شرکت کرده ایم.


تبیان: عنوان پروژه خود را بفرمایید و علت این که این پروژه را برای تحقیق خود انتخاب کرده اید چه بود؟
کار ما طرح کولاژ است و ما این کار را به منظور ایجاد یک فرهنگ شهری انجام دادیم.

تبیان: کمی در رابطه با پروژه خود توضیح دهید:
ما با طراحی این نقاشی ها با هدف رفتن آن ها به روی دیوار های شهر هایمان می خواستیم فرهنگ سازی کنیم. مثلا در این نقاشی می خواهیم اثرات مخرب استفاده نا به جا از پیشرفت تکنولوژی را بر روی بچه ها نشان دهیم. در این نقاشی این دختر بچه آن قدر وقت برای کار با گوشی تلفن خود گذاشته است که اطرافش را پیچک یا همان علف های هرز گرفته است. در حالی که او هم چون گلی در میان این پیچک ها اسیر شده است.

تبیان: آیا برنامه خاصی از طرف مدرسه برای کار پژوهشی شما در نظر گرفته شده بود؟
در مدرسه ما یک زنگ پژوهش داشتیم که در گروه های مختلف تقسیم شده بودیم و هر کس بر اساس علاقه اش در کلاسی شرکت می کرد و معلم مربوطه راهنمایی مان می کرد.

تبیان: انجام کار پژوهشی در کنار دروس تئوری را چگونه برنامه ریزی کرده بودید؟
کار ما همانند رشته های فیزیک یا زیست و ... نیاز به مطالعه نداشت ولی در عوض کار عملی ما زیاد و وقت گیر بود ما برای برنامه ریزی کار هایمان تصمیم گرفتیم زود کار مان را شروع کنیم تا با گذاشتن زمان های کوتاه بین درسی این کار را تمام کنیم.

تبیان: فعالیت های خارج از مدرسه شما در چه زمینه ای است؟
من کنار درس خواندن علاقه مند به رشته نقاشی هستم و نقاشی روی بوم و سنگ انجام می دهم و هم چنین موسیقی کار می کنم.

تبیان: شما مطالعه غیر درسی هم دارید؟ می توانید کتابی را به دوستان خود معرفی کنید؟
من بیشتر مطالعه درسی دارم و اگر مطالعه ای هم داشته باشم بیشتر اینترنتی است و البته در زمینه هنری.

تبیان: به نظر شما نقش و جایگاه خانواده ها در فعالیت های فرزندانشان چگونه است؟
خانواده با ایجاد محیط مناسب زمینه ساز فعالیت های چند بعدی فرزاندانشان می شوند. مثلا پدر و مادر خود من از ابتدای زندگی من آنقدر من را با کتاب آشنا کرده اند و انس داده اند که الان می بینم که تمام آن کتاب خواندن ها چقدر به دردم می خورد.

تبیان: نظرتان راجع به نحوه برگزاری جشنواره تبیان چیست؟
جشنواره خیلی خوبی است. مثلا یک نکته مهم آن این است که در جشنواره تبیان برای همه زمینه ها و رشته ها جا هست خود من هیچ وقت موقعیت به نمایش گذاشتن کار هایم را نداشتم. ولی این جا من و دوستانم توانستیم کار مان را ارائه دهیم و کار مان مورد داوری اساتید قرار گرفت.

نکته مهم دیگر در این جا این است که علاوه بر داور ها، اولیا و سایر دانش آموزان هم از کار های ما بازدید می کنند و در رابطه با کار هایمان سوال می کنند و این بسیار با ارزش است و دستاورد های زیادی دارد.

تبیان: از شما برای شرکت در این گفتگو بسیار سپاسگزاریم و برای شما دانش آموزان خوب و دوست داشتنی آرزوی سلامت، سعادت و موفقیت داریم.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: سارا اولاد یعقوبیان

تنظیم: نسرین صادقی