تبیان، دستیار زندگی
بهره گیری از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که با استفاده از آن بتوان یک دوره آموزشی با توجه به فرهنگ، رسوم و .... افراد مختلف ایجاد کرد و در آن از انواع تکنولوژی ها مانند تکنولوژی های پوشیدنی استفاده کرد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

خلاصه: بهره گیری از یک سیستم مدیریت آموزش الکترونیک (LMS) که با استفاده از آن بتوان یک دوره آموزشی با توجه به فرهنگ، رسوم و .... افراد مختلف ایجاد کرد و در آن از انواع تکنولوژی ها مانند تکنولوژی های پوشیدنی استفاده کرد می تواند در جذب مخاطب بسیار موثر باشد. حال تصور کنید همین دوره را به موبایل ها منتقل کنید.

به نظر می رسد که امروزه استفاده از آموزشی که در هر لحظه و هر کجا در دسترس ما باشد بسیار حائز اهمیت است. در اختیار داشتن یک منبع کامل بدون آن که نیاز به اتصالات فیزیکی و پیوسته به شبکه باشیم در پیشرفت ما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. آموزش الکترونیکی که مبتنی بر موبایل باشد قابلیت تحرک را به دانش پژوه می دهد و می تواند محدودیت های مکانی و تعاملی را از میان بردارد.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

در قسمت قبل به مواردی همچون جایگزینی HDML5 به جای Flash و استفاده از نرم افزارهای Big Data اشاره داشتیم در ادامه به مواردی همچون پشتیبانی موبایل از شما، طراحی تعاملی و ... خواهیم پرداخت.
مطلب قبل را می توانید از اینجا مطالعه کنید

3. تکنولوژی های پوشیدنی
اگر حتی اندکی با مباحث تکنولوژی در ارتباط باشید با این نوع از تکنولوژی ها آشنا هستید. در نظر بگیرید ساعتی را که به مچ دست خود بسته اید می تواند اپلیکیشن های مختلفی را در اختیار شما بگذارد و یا اینکه شما را از میزان کالری، قند خون و .... آگاه کند. می توانید عینکی به همراه داشته باشید که قابلیت عکاسی و فیلم برداری را داشته و یا شرایط آب و هوایی را تشخیص دهد. موارد بیان شده همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی یا Wearable Tech جای گرفته اند. برقراری ارتباط این ابزارها با گوشی های هوشمند می تواند در آموزش نیز کاربرد داشته باشد، از این طریق تمامی اطلاعات مورد نیاز شما در دسترس است.

عینک گوگل، ساعت اپل، لباس های پوشیدنی اندروید و ... همگی در دسته تکنولوژی های پوشیدنی قرار می گیرند که همگی به درجه ای از محبوبیت در بین مردم رسیده اند. فراموش نکنید تمام فناوری ها به دنبال کاربر پسند شدن و مقرون به صرفه بودن هستند. تمامی گجت های پوشیدنی در حال ورود به عرصه آموزش بوده و می توان اطلاعات جدید که به دنبال آن هستیم از این طریق کسب کنیم. در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های نام برده این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

در حقیقت می توان گفت تمامی تکنولوژی های پوشیدنی و ... این پتانسیل را دارند که سناریوهای آنلاین و شبیه سازی های مربوطه را به حالت دینامیک و پویا تبدیل کنند تا افراد بتوانند تجربه ای هر چه واقعی تر را به دست آورند.

به عنوان مثال به جای آنکه شما بخواهید در جایی نشسته و آموزش ببینید می توانید با استفاده از این گجت ها به تعامل با مشتریان خود به صورت مجازی بپردازید. با این کار می توانید میزان مهارت های کسب شده خود در هر مرحله از تعامل را با استفاده از یک دستگاه واقعی اندازه گیری کنید.

4. موبایل شما، پشتیبان شما در هر لحظه
در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده و این موضوع در روند رو به رشد یادگیری در سال 2016 مورد توجه قرار گرفته است.

6 پیشنهاد جنجالی در حوزه آموزش موبایلی در سال 2016 (2)

موبایل شما می تواند به عنوان یک راهنما در هر لحظه در کنار شما باشد. درنتیجه سازمان ها و ارگان های مختلف می توانند عملکرد و بهره وری کارکنان خود را بهبود بخشند بدون آن که هزینه ای اضافی برای این کار در نظر بگیرند. این نوع از دوره های آموزشی آنلاین، میزان اعتماد به نفس و رضایتمندی افراد را افزایش داده و این خود نشان دهنده میزان ارزشمندی موبایل در آموزش است.

در اغلب موارد کارکنان خارج از محیط آموزشی آنلاین نیازمند دسترسی به مراجع و راهنماهای مختلف هستند. اگر دسترسی به این منابع به وظایف اصلی آن ها لطمه ای وارد نکند و با استفاده از آن بتوانند مهارت هایشان را بهبود بخشند، این آیتم را در اختیارشان بگذارید و این خود اصلی ترین دلیل برای قرار گرفتن موبایل به عنوان مرجع آموزشی بوده است.


به عنوان مثال اعضای یک تیم فروش می توانند از طریق موبایل خود به اطلاعات محصولات موجود دسترسی داشته و تمامی فیلم های آموزشی که در این زمینه نیازمند آن هستند را در هر کجا و هر زمانی به همراه داشته باشند. بنابراین آن ها می توانند همواره به روز بوده و با تسلط بیشتری مشتریان خود را راهنمایی کرده و در خرید آگاهانه افراد را یاری دهند.
ادامه دارد...

بخش آموزش الکترونیکی تبیان، تهیه: سید خاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان