تبیان، دستیار زندگی
اگر به تازگی وارد عرصه آموزش الکترونیک شده اید و یا اینکه از آموزش سنتی به سمت آموزش الکترونیک حرکت کرده اید در درجه اول باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام دوره های آنلاین و ماژول های آموزشی براساس LMSهای مختلف ایجاد شده ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر Cloud

(3)

خلاصه: اگر به تازگی وارد عرصه آموزش الکترونیک شده اید و یا اینکه از آموزش سنتی به سمت آموزش الکترونیک حرکت کرده اید در درجه اول باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام دوره های آنلاین و ماژول های آموزشی براساس LMSهای مختلف ایجاد شده که هر یک با توجه به هدف تولید کننده در اختیار شما قرار گرفته است.

آموزش الکترونیک شامل طیف وسیعی از روش ها به منظور ارائه محتوای آموزشی به یادگیرندگان است. اما در این میان میزان موفقیت هر یک از روش ها را عملکرد آنها تعیین خواهند کرد چرا که افزایش استفاده از یک روش، محبوبیت آن را به دنبال خواهد داشت. در نظر داشته باشید که بخشی از موفقیت را می توانید از طریق انتخاب یک سیستم مدیریت آموزشی مناسب به دست آورید.

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر cloud

در دو مطلب گذشته با مفهومی از LMS و تعدادی از سیستم های مدیریت آموزش مبتنی بر ابر الکترونیک آشنا شدید. با ما همراه باشید تا شما را با سایر Cloud LMSآشنا کنیم.

6 LMS معرفی شده را می توانید از دو مطلب زیر بخوانید:
- سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر Cloud  شماره (1)

- سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر Cloud  شماره (2)

7. WizIQ
در صورتی که نیاز به یک آموزش گام به گام دارید استفاده از WizIQ را به شما پیشنهاد می کنیم. با استفاده از گام های یکپارچه می توانید دوره های خود را ایجاد و مدیریت کنید. مقرون به صرفه بودن استفاده از WizIQ و قابلیت بهره گیری از آن در گوشی های همراه می تواند از دیگر مزایای این LMS باشد. مدیریت پذیری WizIQ سبب شده تا در رتبه بندی LMSها توسط Getapp مقام پنجم را به خود اختصاص دهد.

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر cloud

8. MindFlash
همانند سایر LMSهای نام برده، MindFlash نیز LMS مبتنی بر Cloud بوده که قابلیت سفارشی سازی را در اختیار افراد قرار می دهد. فراموش نکنید که شرکت ها و ارگان های بزرگ خواستار بیان نام تجاری خود در دوره های آموزشی هستند. MindFlash نه تنها این قابلیت را در اختیار ارگان ها قرار می دهد بلکه سعی بر آن دارد که اهداف خاص آموزشی افراد را در خود بگنجاند.

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر cloud

از بارزترین ویژگی های MindFlash به روزرسانی و به اشتراک گذاری هر چه سریع محتوای آموزشی در بین افراد است و در حین ساخت شما را از دنیای واقعی دور نخواهد کرد چرا که تولید یک محصول در MindFlash به همان اندازه ای زمان خواهد برد که شما در دنیای واقعی آن را تجربه می کنید. (به عنوان مثال در نظر بگیرید شما می خواهید پاورپوینتی را ایجاد کنید اگر شما نیاز به زمانی برابر با 1 ساعت داشته باشید در MindFlash نیز همین زمان را نیاز خواهید داشت.)


9. School Keep
SchoolKeep به عنوان یک دوره آموزشی مبتنی بر ابر الکترونیک می تواند ویژگی های متعددی از جمله ایجاد دوره های آموزش الکترونیک تا ارائه گزارش های پیشرفته را تحت پوشش قرار دهد.

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر cloud


در عین حال می توانید نام تجاری خود را نیز بر روی پلتفرم مربوطه منعکس کرده و به مدیریت تیم های آموزشی خود بپردازید و این مزیت می تواند یکپارچه سازی سیستم آموزشی را به دنبال داشته باشد که نتیجه آن را می توان تسهیل هر چه بیشتر فرآیند آموزشی دانست. همانند سایر LMSها شما خواهید توانست پلتفرم خود را گسترش داده و به فروش برسانید.
10. Latitude Learning LMS
ارائه طیف وسیعی از بخش های مختلف می تواند از ویژگی های بارز Latitude LMS باشد. از جمله بخش های مختلف Latitude می توان به خرده فروشان، حق امتیاز و نمایندگان و ... اشاره داشت. Latitude برای شرکت هایی که کمتر از 100 کاربر داشته باشند رایگان است.

10 سیستم مدیریت آموزش الکترونیک مبتنی بر cloud

برخلاف سایر LMSها، Latitude امکان آموزش به ذینفعان به عبارتی سهام داران را نیز ارائه می دهد و نتیجه این امر می تواند به نفع شرکت مربوطه شود چرا که سهامداران نیز با محصولات و خدمات شما بیشتر آشنا شده و می تواند یک امتیاز مثبت برای شما محسوب شود.

مقرون به صرفه بودن استفاده از WizIQ و قابلیت بهره گیری از آن در گوشی های همراه می تواند از دیگر مزایای این LMS باشد. مدیریت پذیری WizIQ سبب شده تا در رتبه بندی LMSها توسط Getapp مقام پنجم را به خود اختصاص دهد، Latitude برای شرکت هایی که کمتر از 100 کاربر داشته باشند رایگان است.

با نگاهی اجمالی به معرفی تمام LMSهای مبتنی بر Cloud می توان بیان داشت که:
شما برای آن که بتوانید LMS متناسب با نیازهای خود انتخاب کنید می بایست توجه داشته باشید تا چه اندازه LMS انتخابی شما می تواند اهدافتان را به واقعیت تبدیل کند و این موضوع تنها از طریق کسب مهارت و دانش های مرتبط با کار شما (توسط کارمندان) است. (هزینه های LMS را فراموش نکنید.)
10 نوع LMS معرفی شده همگی در دسته مبتنی بر CLOUD جای گرفته و این خود امکانی را فراهم می آورد که در کشور خود نیز ازآن بهره ببریم خصوصا LMSهایی که رایگان هستند. وارد شدن به دنیای تکنولوژی را از همین حالا آغاز کنید. پیشرفت می تواند حتی در قالب ارائه دوره های آموزشی کوتاه نیز به حقیقت تبدیل شود. پس بهتر است به لینک های زیر سری بزنید و استعدادهای خود را با استفاده از LMSهای مبتنی بر Cloud به عرصه ظهور برسانید.

بخش آموزش الکترونیکی سایت تبیان، تهیه: سیدخاموشی

تنظیم: مرجان سلیمانیان