تبیان، دستیار زندگی
بررسی راه های پیشگیری از معلولیت از راهبردهای سازمان بهزیستی است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بررسی راه های پیشگیری از معلولیت از راهبردهای سازمان بهزیستی است

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز سه شنبه در حاشیه دیدار با فرماندار و جمعی از معلولان شهرستان دهلران گفت: با توجه به اینکه آسیب های اجتماعی و معلولیت دارای پیچیدگی خاصی هستند مقابله با این آسیب ها نیازمند رویکرد تلفیقی مشارکت همه دستگاه ها است.
وی اظهار کرد: با امضای تفاهم نامه ای که با استاندار ایلام منعقد شد امیدواریم بتوانیم نسبت به کنترل و کاهش معضل هایی چون خودکشی، قتل، اعتیاد و طلاق در این استان طی یک برنامه پنج ساله اقدام کنیم.
محسنی بندپی با بیان اینکه در استان ایلام 13 هزار معلول و 10 هزار مددجو از حمایت اجتماعی سازمان بهزیستی برخودار هستند، افزود: تامین امکانات مداخله ای و پیشگیری برای پنج میلیون نفر معلول و مددجو در کشور در دستور کار قرار دارد.
وی با مطلوب خواندن آمار و وضعیت طلاق در استان ایلام در مقایسه با میانگین کشوری تاکید کرد: در این استان به ازای هر هفت ازدواج یک طلاق صورت می گیرد در حالیکه میانگین کشوری در این بخش یک در مقابل 4.4 است.
وی با بالا خواندن آمار خودکشی در استان ایلام یادآور شد: با توجه به مداخله علمی و کارشناسی در راستای تفاهم نامه با استاندار ایلام امیدواریم در یک برنامه پنج ساله نسبت به رفع این مشکل اقدامات اساسی داشته باشیم برای مطالعه و پژوهش در خصوص کنترل آسیب های اجتماعی این سازمان آمادگی پرداخت 75 درصد هزینه مطالعات پژوهشی را دارد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه 2 هزار نفر در ایلام در پشت نوبت حمایت قرار دارند، پیشنهاد کرد سهیمه استان ایلام در این زمینه 30 درصد افزایش یابد.
محسنی بندپی تاکید کرد: هفت استان در کشور از جمله ایلام از لحاظ تامین تجهیزات توانبخشی در اولویت هستند و همچنین بر اساس جمعیت در بحث کمک هزینه تحصیلی و ازدواج شهرستان های استان ایلام نیازمند توجه بیشتری هستند.
وی با اجباری خواندن آزمایش های ژنتیکی قبل از ازدواج در برنامه ششم توسعه یادآور شد: در پیشگیری از معلولیت زایی، بهزیستی کشور از طریق مراکز مشاوره های ژنتیکی برنامه های خوبی در دست اجرا دارد و هم اکنون 250 مرکز خصوصی با نظارت بهزیستی در این زمینه فعالیت می کنند.
فرماندار دهلران نیز در این دیدار بر رفع مشکلات معلولان این شهرستان تاکید کرد و افزود: سه هزار و 387 نفر مددجو از خدمات بهزیستی این شهرستان بهره مند هستند که از این تعداد 2 هزار و 283 نفر در حوزه توانبخشی هستند.
امیدعلی سبزی گفت: چهار مرکز مردم نهاد، یک مرکز ترک اعتیاد و 35 مهد کودک روستایی در شهرستان دهلران فعالیت دارند و 112 نفر از زنان خود سرپرست شهرستان نیز تحت پوشش بهزیستی هستند.
وی با توجه به اینکه شهرستان دهلران از لحاظ جمعیت، وسعت و فاصله 220 کیلومتری با مرکز استان ایلام مشکلات خاص خود را دارد خواستار توجه بیشتر بهزیستی کشور به نیازمندی های معلولان این شهرستان به ویژه در بخش احداث مسکن و کمک هزینه تحصیلی و ازدواج شد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.