تبیان، دستیار زندگی
به نمایش در می آید فیلم سینمایی "خانه خدا" به کارگردانی جلال مقدم پس از گذشت نزدیک به 40 سال از زمان ساخته شدن آن ، توسط خانه فیلم نور بر پرده می رود. به گزارش خبرنگار مهر، خانه فیلم نور اقدام به برگزاری سلسله نشستهای...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم سینمایی "خانه خدا" پس از 40 سال به نمایش در می آید

فیلم سینمایی "خانه خدا" به کارگردانی جلال مقدم پس از گذشت نزدیک به 40 سال از زمان ساخته شدن آن ، توسط خانه فیلم نور بر پرده می رود.

به گزارش خبرنگار مهر، خانه فیلم نور اقدام به برگزاری سلسله نشستهایی با عنوان "آیین آینه" کرده است که این اثر در سومین جلسه از این نشستها به نمایش در می آید و مورد بحث و بررسی قرار می گیرد. علاوه بر این فیلم، یک نماهنگ با عنوان "گفتگو" به کارگردانی رضا میرکریمی پخش خواهد شد که مضمون آن درباره کعبه است.

فیلم "خانه خدا" اثری مستند - داستانی است که مراسم پرشکوه حج را به شکلی سینمایی به تصویر می کشد. قصه ای که از فراز و فرودهای دراماتیک برخوردار است و ارایه تصویری زیبا از مراسم حج ویژگیهای اصلی این فیلم را تشکیل می دهد. این اثر در سال 1345 بر اساس فیلمنامه ای از مقدم ساخته شده است.

نعمت حقیقی و احمد شیرازی فیلمبرداری این اثر را انجام داده اند و ابراهیم گلستان تدوینگر فیلم بوده است. همچنین اسدالله پیمان و محمود سعادت گفتار متن فیلم را اجرا کرده اند. نسخه ای که در خانه فیلم نور به نمایش در می آید، توسط فیلمخانه ملی ایران ترمیم شده است.

دوره جدید نمایشهای خانه فیلم نور از یکشنبه 3 دی آغاز شده است و هر هفته یکشنبه ها و چهارشنبه ها به اکران فیلم می پردازد. فیلم سینمایی "خانه خدا" و کلیپ "گفتگو" ساعت 16 یکشنبه 10 دی در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) بر پرده می رود.

منبع : مهر