تبیان، دستیار زندگی
لازمه قرار گرفتن در بین افراد حرفه ای، اشتراک گذاری تجربیات خود با سایرین است. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین (3)


خلاصه: لازمه قرار گرفتن در بین افراد حرفه ای، اشتراک گذاری تجربیات خود با سایرین است. برخی معتقدند که استفاده از نظرات و تجربیات افراد آن ها را وابسته به دیگران می کند و دیگر خود نمی توانند محصولی را ارائه دهند. این تفکر کاملا اشتباه است چرا که شما با بهره گیری از نظرات سایرین می توانید شکست هایی که افراد با آن مواجه شده اند را تکرار نکنید و یک گام جلوتر باشید.

شما با بهره گیری از نظرات سایرین می توانید شکست هایی که افراد با آن مواجه شده اند را تکرار نکنید و سریع تر به مقصود برسید.


در دو مطلب (1) و (2) قبل در مورد 7 مورد از عادات مردمان موثر در حوزه آموزش عنوان شد که شامل
1. تسلیم شدن را فراموش کنید.
2. تداوم، کلید موفقیت
3. به دنبال فرصت های یادگیری باشید
4. مسئولیت پذیری
5. ارزش زمان را بدانید.
6. کار خود را به تعویق نیاندازید.
7. از حوزه امن و آرام خود کمی دور شوید
بود می توانید مطالب (1) و (2) را مطالعه نمایید.

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین(3)

آیا شما نیاز به ارتباط و مشورت گرفتن از دیگران را احساس می کنید؟ آیا این نیاز را به عنوان یک ضعف می پندارید؟ در ادامه با ما باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.
درست است که برای حرفه ای شدن نیاز به استعداد، خلاقیت و پشتکار دارید اما نکات زیر را فراموش نکنید.

8. از بازخوردها (Feedback) استقبال کنید
حرفه ای ها در آموزش الکترونیک نسبت به انعکاس ایده های افراد دید بازی دارند و به خوبی از آن ها استقبال می کنند. اهمیت این موضوع کامل شدن کار شما را به دنبال خواهد داشت. در نظر گرفتن بازخوردهای سایرین در مراحل تولید یک دوره آموزش الکترونیک می تواند در روند رو به رشد کار شما بسیار موثر باشد.

نادیده گرفتن نظرات سایرین نسبت به کار خود همانند آن است که بگویید در رشد شخصیتی خود نیزی به یادگیری ندارید!!

لازمه قرار گرفتن در بین افراد حرفه ای، به اشتراک گذاری تجربیات با سایر افراد است به گونه ای که جذابیت کافی را داشته و در آن حس توهین به کسی القا نشود. این کار نه تنها در کار شما خللی ایجاد نخواهد کرد بلکه می توانید راحت تر از قبل روش ها و برنامه های خود را مدیریت کنید.

اگر در دسته افرادی قرار می گیرید که نسبت به انتقاد سایرین از خود عکس العمل نشان می دهند و یا انتقادات را شخصی تلقی می کنید نه تنها فرصت های جدید یادگیری را از دست خواهید داد بلکه از دیدن و دریافت دیدگاه های جدید نیز محروم می شوید که نتیجه آن جدا شدن از جامعه آموزش الکترونیک خواهد بود در این شرایط همواره اعتماد دیگران به خود را یک اشتباه بزرگ تلقی می کنید (تصور می کنید ارزش اعتماد کردن ندارید).

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین(3)


9. شبکه های ارتباطی خود با دیگران را قطع نکنید
قرار گرفتن در گروه فعالان چه در جامعه و چه در حوزه فعالیت خود بسیار حائز اهمیت بوده چرا که روابط بین افراد به عنوان یک کاتالیزر برای رسیدن به موفقیت عمل خواهد کرد. فراموش نکنید که مردم با افرادی که شناخته شده باشند ارتباط بهتری برقرار کرده و به آن ها اعتماد بیشتری دارند. حال چگونه می توان این حس اعتماد و محبوبیت را در افراد ایجاد کرد؟

فراموش نکنید که مردم با افرادی که شناخته شده باشند ارتباط بهتری برقرار کرده و به آن ها اعتماد بیشتری دارند. حال چگونه می توان این حس اعتماد و محبوبیت را در افراد ایجاد کرد؟ این احساس تنها زمانی ایجاد خواهد شد که با افراد در ارتباط باشید. شبکه های ارتباطی نه تنها راهی برای ساختن و پرورش روابط است.

این احساس تنها زمانی ایجاد خواهد شد که با افراد در ارتباط باشید. شبکه های ارتباطی نه تنها راهی برای ساختن و پرورش روابط است بلکه قابلیت ارائه فرصت های جدید شغلی به شما را خواهند داشت تا بتوانید سرعت در توسعه حرفه ای که در آن مشغول هستید را تجربه کنید.

داشتن روابط خوب با همکاران موجب می شود تا در صورت بروز مشکلات با آن ها مشورت کرده تا بتوانید در حل موضوعات از تجربه سایرین نیز استفاده کنید.

اگر خود به عنوان یک فرد حرفه ای و خبره با افراد سرشناس در ارتباط باشید، اعتماد سایرین به شما جلب شده و خواهان دستاوردهای بیشتری از شما خواهند بود. حال در نظر داشته باشید که مدتی مشغول به کار نبوده اید، با داشتن همین ارتباطات و شناخت افراد از شما زمینه های کاری متعددی برایتان فراهم می شود. بنابراین توصیه ما به شما این است که در کنفرانس های آموزش الکترونیک شرکت کرده، در سایت LinkedIn به فعالیت بپردازید و با افرادی که به عنوان حرفه ای های آموزش الکترونیک شناخته شده اند شبکه ای ایجاد کنید.

فراموش نکنید که ارتباط با افراد فعال در حوزه آموزش الکترونیک می تواند تأثیر عمیقی بر زندگی و کسب و کار شما داشته باشد و دلیل آن به اشتراک گذاری اهداف و ارزش های شما توسط این افراد است.

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین(3)


10. به همکاری با افراد جواب مثبت بدهید.
همکاری نوعی دیگر از ارتباط است که حرفه ای ها در آموزش الکترونیک از طرفداران آن هستند. در صورتی که خواهان قرارگیری در نقطه اوج هستید، این جمله را فراموش نکنید: "لازمه موفقیت، در همکاری با مردم است."

در کنار استعدادهای خود، استفاده از استعدادهای سایرین می تواند شما را در به پایان رساندن یک کار آن هم به بهترین شکل ممکن یاری دهد. همکاری موثر، خلاقیت را پرورش داده و تفکر رو به جلو ترویج یافته و در نهایت عملکرد بهبود می یابد.

بر روی بهبود مهارت های ارتباطی خود کار کنید تا بتوانید با مدیران، طراحان، برنامه نویسان و سایر افراد در هر سطحی که باشند ارتباط خوبی برقرار کنید. پرورش روابط نه تنها موجب افزایش کارایی می شود بلکه در اثر بخشی دوره آموزش الکترونیک ایجاد شده بسیار موثر خواهد بود.

11. به کار خود عشق بورزید.
افراد موفق در این حوزه، اشتیاق به کار را تحت هیچ شرایطی کنار نخواهند گذاشت. هیچ دلیلی مانند انرژی، صرف وقت، منابع و ... نمی تواند علاقه آن ها به کارشان را کم کند. شما برای موفق شدن در این حوزه می بایست سرمایه گذاری بنیادی بر روی علاقه و اشتیاق خود به کار داشته باشید.

شما با پرسیدن یک سوال می توانید میزان علاقه خود به کارتان را بسنجید "آیا حاضرید کارتان را بدون دریافت مبلغ انجام دهید؟ (حاضرید کارتان را رایگان انجام دهید؟)"

شما با پرسیدن یک سوال می توانید میزان علاقه خود به کارتان را بسنجید "آیا حاضرید کارتان را بدون دریافت مبلغ انجام دهید؟ (حاضرید کارتان را رایگان انجام دهید؟)" اگر جواب شما به این سوال مثبت است بدانید که فردی منحصر به فرد هستید و محصولی متفاوت ارائه خواهید کرد.

اگر جواب شما به این سوال مثبت است بدانید که فردی منحصر به فرد هستید و محصولی متفاوت ارائه خواهید کرد. اشتیاق و علاقه به آموزش الکترونیک بارزترین صفت حرفه ای ها در این حوزه است که نتیجه ان خلق متفاوت ترین دوره ها خواهد بود.

لازمه خلق متفاوت پذیرش دشواری ها در مسیر کار است. در صورتی که از تمامی این دشواری ها لذت می برید و احساس شادی را از دست نداده اید، به شما اطمینان می دهیم که بزرگ ترین و اساسی ترین گام را به سوی موفقیت بر خواهید داشت. هیچ شکست و اشتباهی نباید از اشتیاق شما به انجام کارتان کم کند. علاقه تنها سوخت رایگان و نامحدود برای انجام هر کاری است.

با مطالعه این مطلب با المان هایی که حرفه ای ها را از سایرین متمایز می کند آشنا شدید. حال می توانید تمامی ویژگی ها را در خود جستجو کرده و انگیزه خود را تقویت کنید تا زمینه ای برای پرورش مهارت ها در شما به وجود آید.

تهیه: فائزه خاموشی
بخش آموزش مجازی تبیان