تبیان، دستیار زندگی
فناوری در حال تغییر است و یادگیرندگان بیشتر از گذشته آموزش الکترونیک را به رسمیت شناخته اند. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین (2)


خلاصه: اگر می خواهید مانند یک حرفه ای عمل کنید، هیچ پیشنهاد و انتقادی را نادیده نگیرید. همواره نسبت به کار خود مسئولیت پذیر بوده و زمان را هدر ندهید. 
فناوری در حال تغییر است و یادگیرندگان بیشتر از گذشته آموزش الکترونیک را به رسمیت شناخته اند. حال اگر شما به یک حرفه ای در آموزش الکترونیک تبدیل شوید با ارائه یک دوره عالی می توانید خود را به سایرین شناسانده و افراد را به هیجان آورید. ایجاد و مدیریت یک دوره آموزشی خالی از استرس نخواهد بود اما در این راه یاری دوستان خود را فراموش نکنید.

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین (2)


در مطلب قبل به سه مورد از نکات حرفه ای شدن اشاره کردیم. همان طور که گفتیم برای بهترین بودن می بایست به کار خود عشق بورزید، در برابر مشکلات تسلیم نشوید. توانایی و مهارت های خود را بیشتر از قبل گسترش داده و یادگیری را کنار نگذارید.


4. مسئولیت پذیری
حرفه ای ها نسبت به کار خود مسئولیت پذیر هستند حتی اگر به پروژه یا افراد آن علاقه نداشته باشند. افراد موفق در حوزه آموزش الکترونیک مغرورانه با پروژه های خود مواجه نمی شوند.

در نظر بگیرید پروژه ای را قبول کرده و در ازای آن مبلغی را دریافت کرده اید هر چند پروژه مهم نباشد یا مشتریان، افراد خاصی نباشند با این حال شما موظف به انجام کار و اجرای هر بخش به بهترین نحو هستید. توجه داشته باشید که در نظر حرفه ای ها، تنها رسیدن به نتیجه مطلوب مهم است و نوع کار یا مشتری بر کیفیت کار آن ها صدمه ای وارد نمی کند، و کاملا مسئولانه با پروژه های آموزش الکترونیک خود برخورد می کنند. ( پیش از شروع هر کاری میزان علاقه خود به آن کار را بسنجید چرا که با قبول آن مسئولیتی به عهده شما خواهد بود که تنها راه پیش روی شما ارائه محصولی استثناء خواهد بود.)


5. ارزش زمان را بدانید.
برای حرفه ای شدن در هر شغلی از جمله شغل آموزش وقت را هدر ندهید. حرفه ای ها زمان را به عنوان یک ارزش تلقی می کنند. رقابت شدید در حوزه های مختلف تکنولوژی از جمله آموزش الکترونیک وجود دارد، به روز بودن سبب می شود بتوانید در بازه زمانی مشخص امکانات پیشرفته تری را در اختیار مخاطبان خود قرار دهید. فراموش نکنید که ارزشمند بودن زمان با کار سریع و یا به عبارتی سوزاندن ساعات کاری متفاوت است، به بیان دیگر شما نیاز به ذهن باز دارید. هر انسانی حتی حرفه ای ها نیز در کار خود نیاز به استراحت دارند تا بتوانند ادامه کار را با انرژی بیشتری دنبال کنند.

نداشتن مدیریت زمان، فرصت های مفید کاری و طلایی را از شما خواهد گرفت که نتیجه آن نابودی اعتبار حرفه ای شما خواهد بود. نه تنها خود را بلکه تیم کاریتان را نیز به مدیریت زمان عادت دهید و توصیه های لازم در این خصوص را در برنامه های کاری خود بگنجانید.

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین (2)


6. کار خود را به تعویق نیاندازید.
در گذشته و آینده زندگی نکنید و از زمان حال استفاده کنید. مطمئن باشید کوچک ترین زمان از دست رفته شما را یک گام از هدفتان دورتر خواهد کرد. به تعویق انداختن کارها هر چند جزئی باشد در روند کلی کار شما تاثیرگذار بوده و موجب از دست رفتن انگیزه بعد از گذشت مدت زمانی کوتاه خواهد شد. انگیزه، سوخت اصلی موفقیت و نبود آن مساوی با از دست دادن کارتان است.
حال به عنوان خواننده این مطلب خود را در کدام یک از گروه های زیر می بینید؟

منتظر می مانید تا بازار کاری مطابق با خواسته شما پیشرفت کرده تا بدین وسیله بتوانید پروژه ای را آغاز کنید؟
پروژه در دست انجام را به پایان رسانده و سپس کاری جدی را آغاز خواهید کرد؟
اگر جزء افرادی هستید که دائما انتظار پیشرفت خود به خودی را دارید نه تنها موفقیتی در ساخت یک دوره آموزش الکترونیک به دست نخواهید آورد بلکه به شما پیشنهاد می کنیم تا تغییراتی در روند زندگی عادی خود ایجاد کنید. وقت را هدر ندهید و با ایجاد اهداف کوچک که امکان پذیر و واقعی هستند کار خود را آغاز کنید. سپردن کارهای خود به دست زمان هیچ گاه به نفع شما نخواهد بود. حتی با برداشتن گام های کوچک به روند حرکتی خود ادامه داده و هیچ گاه توقف نکنید!


7. از حوزه امن و آرام خود کمی دور شوید
فراموش نکنید که رمز موفقیت در مقابله با مشکلات و رها نکردن اهدافتان است. افراد موفق در کنار ارتباط با دیگران، ریسک کردن را نیز تجربه می کنند. همواره در خلق یک محصول جدید استفاده از تجربیات سایرین جوابگو نخواهد بود بلکه در این راه می بایست خلاقیت خود را نیز به کار بگیرید و راه های جدیدی را تجربه کنید. اگر هدف خود را پیش روی داشته باشید دیگر به تبدیل احتمالی ریسک خود به یک شکست فکر نخواهید کرد.

در هر کجای راه هستید پرورش مهارت های فکری خود را فراموش نکنید تا بتوانید با اعتماد به نفس بیشتری پروژه تان را به اتمام برسانید. برای خود رقابت و چالش ایجاد کرده و اهدافتان را دنبال کنید. از منطقه امن و راحت خود جدا شوید تا بتوانید به موفقیت های بیشتری دست یابید.

ادامه دارد...

تهیه: فائزه خاموشی

بخش آموزش مجازی تبیان