تبیان، دستیار زندگی
کسی که هیچ تجربه ای نداشته بالطبع اشتباهی هم مرتکب نشده است. افرادی که کار می کنند، نظر می دهند و عمل می کنند در دنیا در بالاترین سطوح سیاست گذاری و مدیریتی مرتکب اشتباه می شوند تا تجربه کسب کنند اما این اشتباه را به عنوان جرم تلقی نمی کنند چراکه ذات عمل
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

به دنبال وعده های خود باشید نه اهداف کشور!

کسی که هیچ تجربه ای نداشته بالطبع اشتباهی هم مرتکب نشده است. افرادی که کار می کنند، نظر می دهند و عمل می کنند در دنیا در بالاترین سطوح سیاست گذاری و مدیریتی مرتکب اشتباه می شوند تا تجربه کسب کنند اما این اشتباه را به عنوان جرم تلقی نمی کنند چراکه ذات عمل این گونه است که گاهی از انسان اشتباه و خطایی سر بزند.

بخش سیاست تبیان
 پزشکیان

مسعود پزشکیان در مورد پیش بینی اش از ترکیب مجلس دهم گفت: در حال حاضر و با توجه به نتایج رد صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان و اینکه تعداد زیادی از اصلاح طلبان نتوانستند تائید صلاحیت بگیرند، بنابراین ترکیب مجلس دهم نمی تواند تفاوت زیادی با آنچه الان هست، داشته باشد.
وی در خصوص احتمال ورود چهره های گمنام ، ناشناخته و سیاسی به مجلس دهم خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که با توجه به رد صلاحیت ها، افراد شناخته نشده به مجلس راه پیدا کنند که این اتفاق خوبی نبوده و به نفع مجلس هم نیست. کسی که هیچ تجربه ای نداشته بالطبع اشتباهی هم مرتکب نشده است. افرادی که کار می کنند، نظر می دهند و عمل می کنند در دنیا در بالاترین سطوح سیاست گذاری و مدیریتی مرتکب اشتباه می شوند تا تجربه کسب کنند اما این اشتباه را به عنوان جرم تلقی نمی کنند چراکه ذات عمل این گونه است که گاهی از انسان اشتباه و خطایی سر بزند.
پزشکیان افزود: جامعه باید پذیرای افرادی باشد که ریسک می کنند  و حرف برای گفتن داشته و برای حل مشکلات ایده دارند.

نفراتی که به مجلس می آیند دنبال وعده هایی هستند که به مردم حوزه انتخابیه خود داده اند نه دنبال اهدافی که به نفع کشور و جامعه است

وی ادامه داد: باید مبنای کار علمی و کارشناسی را در جامعه اشاعه دهیم نه اینکه  هرکسی  اشتباه کرد را حذف کنیم.
این نماینده مجلس نهم تصریح کرد: من با ورود افراد ناشناخته و امتحان پس نداده به مناصب اجرایی و حاکمیتی مخالف هستم چون معتقدم که حضور آن ها در این مسئولیت ها برای کشور هزینه دارد.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که ارزیابی تان از عملکرد مجلس نهم چیست و به آن چه نمره ای می دهید؟ تصریح کرد: به طور کلی من معتقدم که مشکلات کشور ما از مجلس هاست و در این میان مجالس نهم، هشتم، هفتم ، ششم،پنجم و ... فرقی با یکدیگر نمی کنند چراکه ما نمی توانیم و نتوانسته ایم مشکلات اقتصاد، صنعت، فرهنگ ، کشاورزی، روابط خارجی را حل کنیم و هنوز در جامعه مشکل وجود دارد.
پزشکیان یادآور شد: افرادی که نشسته اند سیاست گذاری می کنند، قانون می نویسند و نظارت می کنند، قادر نیستند راه حل هایی ارائه دهند که گره های کشور را باز کند و از این رو لازم نیست در جای دیگری به دنبال مقصر بگردیم.

من با ورود افراد ناشناخته و امتحان پس نداده به مناصب اجرایی و حاکمیتی مخالف هستم چون معتقدم که حضور آن ها در این مسئولیت ها برای کشور هزینه دارد.

وی در خصوص راهکاری که بتوان این مشکل را حل کرد، گفت: ساختار جامعه باید شکل بگیرد. مردم با نگاه باز به توانمندی افراد توجه کنند و با تشکل های مشخصی افراد توانمندی را انتخاب کنند. نه اینکه فردی بخواهد با هزینه کردن و این و آن را دیدن و این طرف و آن طرف دویدن وارد مجلس شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: نفراتی که به مجلس می آیند دنبال وعده هایی هستند که به مردم حوزه انتخابیه خود داده اند نه دنبال اهدافی که به نفع کشور و جامعه است. بنابراین، این روند هرقدر که ادامه پیدا کند، مشکلات کشور نیز حل نشده باقی می ماند.
پزشکیان همچنین درباره به سرانجام نرسیدن لایحه شفاف سازی هزینه های انتخاباتی در مجلس خاطرنشان کرد: تئوری درست است اما کلیت قضیه این است که  این گونه لوایح و طرح ها کامل نیست و می شود در آن نفوذ اطلاعاتی کرد و یا داده ها را مخدوش کرد بنابراین ما هیچ گاه قادر به جلوگیری از رانت خواری و زمین خواری نیستیم. مگر اینکه همه بدانند شخص چقدر دارایی  و سرمایه دارد، و بعد اگر یک دفعه سرمایه او در کوتاه مدت سه برابر شد،مشخص شود که این ها از کجا آمده است.
وی تاکید کرد: این لایحه واقعا نیاز به بررسی های بیشتری داشت اما مشکل این است که ما توان اینکه بتوانیم از مجلس ایده های خوب، محکم و پایداری را بیرون بدهیم، نداریم چون کسانی که در این مجموعه  در کنار یکدیگر قرار می گیرند، همزبانی ، همفکری و ادبیاتی را که باید به این نتیجه رسید را ندارند.


منبع : خبرآنلاین