تبیان، دستیار زندگی

پارکینسون 26 سال زودتر خود را نشان می‌دهد

نتایج پژوهشی که محققان دانشگاه اومئو در سوئد انجام داده‌اند نشان می‌دهد که خطر افتادن و شکستگی استخوان در سنین بزرگسالی می‌تواند یکی از علائم مهمی باشد که احتمال بروز بیماری پارکینسون را در مراحل اولیه نشان می‌دهد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پارکینسون

 

نخستین بار پارکینسون را یک دانشمند بریتانیایی به نام جیمز پارکینسون در سال 1817 به جهانیان شناساند.

بیماری پارکینسون مربوط به دستگاه عصبی مرکزی است و با ایجاد لرزش و اسپاسم در اندام‌های بدن خود را نشان می‌دهد. این لرزش ها استراحت نمی شناسند و در همه حال بدن فرد مبتلا را می لرزانند.

اخیرا محققان سوئدی کشف کرده‌اند علائمی وجود دارد که احتمال بروز پارکینسون را 26 سال قبل از ابتلا نشان می‌دهند.

در ادامه‌ی مطلب بیشتر در این خصوص صحبت می‌کنیم.

به عقیده محققان، خطر شکستگی استخوان به نخستین علائم بیماری پارکینسون در مراحل اولیه مربوط می‌شود که روی تعادل بدن تاثیر می‌گذارد

26 سال قبل از بروز لرزه در بدن شاید بتوان احتمال ابتلا به پارکینسون را تشخیص داد.

نتایج پژوهشی که محققان دانشگاه اومئو در سوئد انجام داده‌اند، نشان می‌دهد که خطر افتادن و شکستگی استخوان در سنین بزرگسالی می‌تواند یکی از علائم مهمی باشد که احتمال بروز این بیماری را در مراحل اولیه نشان می‌دهد.

این محققان روی چندین نفر مبتلا به بیماری پارکینسون بررسی‌هایی را آغاز کردند. این افراد در سن 70 سالگی دچار این بیماری شده بودند.

بررسی محققان نشان داد که قدرت عضلانی آنها از سنین جوانی نیز پایین بوده و در بین این افراد شکستگی استخوان و زمین خوردن بیشتر اتفاق افتاده است.

پارکینسون: 36 درصد خطر بیشتر بعد از شکستگی ران در 50 سالگی

به عقیده‌ی محققان، این مشکلات به نخستین علائم بیماری در مراحل اولیه مربوط می‌شود که روی تعادل و تحرک بدن تاثیر می گذارد.

محققان مشاهده کردند خطر ابتلا به بیماری پارکینسون در افراد 50 ساله‌ای که قربانی زمین خوردن با جراحت شده‌اند 19 درصد و بعد از بروز شکستگی ران پا به میزان 36 درصد بیشتر می‌شود.


مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.