تبیان، دستیار زندگی
رفع تحریم همه مسائل کشور را حل نمی کند/ضرورت سرمایه گذاری درتولید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفع تحریم همه مسائل کشور را حل نمی کند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت عقیده داشت که برجام نجات بخش کشور است ولی اکنون به این نتیجه رسیده که اینگونه نبوده و رفع تحریم ها حل کننده همه مشکلات کشور نیست.

بخش سیاست تبیان

توکلی

به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر ، احمد توکلی در محلات اظهار داشت: دولت براساس تحلیلی که مبتنی بر نظرات برخی مشاورینش است، حل مسایل کشور را وابسته به سیاست خارجی می داند و به همین خاطر اصرار داشت که برجام، نجات بخش کشور است اما اکنون به این نتیجه رسیده که رفع تحریم همه مشکلات را حل نمی کند و این حرف درستی است که قبلا به آن اعتنا نمی شد.

وی بیان کرد: سیاست خارجی و رشد برون زا و مدل رشد محور از جمله مشکلاتی است که این دولت به آن ها مبتلاست و با وجود این که تلاش می کند مسایل حل نمی شود.

سرمایه گذاری باید جذب صنعت و کشاورزی شود نه بخش خدمات

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: دولت بر رشد خدمات تاکید زیادی دارد و در نتیجه به دنبال ناوگان هوایی بسیار گسترده و نوین است و از این حقیقت غفلت دارد که در ازای هر مقدار معینی سرمایه گذاری و رشد در بخش خدمات نسبت به بخش صنعت و کشاورزی، کمترین شغل ایجاد می شود.

وی تاکید کرد: با تولید کالا، ثروت خلق می شود و به دلیل بهره وری بالا و تکنولوژی پیشرفته ساعت کاری کم می شود و سپس بحث تفرج و تفریح پیدا می شود ولی در کشوری که با پول نفت، جنس وارد می شود و تنها عده ای تجارت می کنند و به سفر می روند، دیگر اغلب مردم نمی توانند به سفر بروند.

توکلی گفت: این مسایل به دلیل پایبندی به مدل های رشد محور به وجود آمده است در حالی که به این موضوع توجه نمی شود که اگر تولید کالا نباشد، مشکلات رفع نمی شود.

وی افزود: دولت اهمیت زیادی برای سیاست خارجی قائل است و نظم نوین جهانی را پذیرفته است در حالی که انقلاب اسلامی این موضوع را بر نمی تابد و باید رویکرد کشور را در این مساله مشخص کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان اخیر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد نتایج احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان اظهار داشت: این سخنان مبنای دینی و منطقی ندارد و از روی احساسات بیان شده است.

وی گفت: خداوند در قرآن می فرماید شایسته ترین افراد نسبت به ابراهیم(ع) کسانی هستند که از او پیروی می کنند نه آنان که فقط منسوب به ابراهیم هستند.

توکلی با بیان اینکه سید حسن خمینی باید در آزمون خبرگان شرکت می کرد، افزود: ایشان چون نوه امام خمینی(ره) است، از این موضوع استثناء نیست و اگر شورای نگهبان برای برخی استثنا قائل شده باشد، انتقاد به آن وارد است و هیچ کس نباید به تبعیض راضی شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همه ما به امام راحل بدهکاریم ولی بدهی خود را به نوه ایشان پرداخت نمی کنیم بلکه آن را به انقلاب و مردم می پردازیم.


منبع: خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .