تبیان، دستیار زندگی
دراین مقاله قصد داریم عاداتی که افراد حرفه ای را از غیرحرفه ای ها متمایز می کند بیان کنیم. ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین(1)

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین(1)


خلاصه: آیا تا به حال با یک حرفه ای آموزش الکترونیک مواجه شده اید؟ تا به حال به فکر شما خطور کرده که چرا این افراد نسبت به سایرین متفاوت هستند؟ دراین مقاله قصد داریم عاداتی که افراد حرفه ای را از غیرحرفه ای ها متمایز می کند بیان کنیم. هدف از بیان این مطلب، بالا بردن درک شما در زمینه آموزش الکترونیک، به منظور قرار گفتن در زمره افراد موفق در این حوزه است.
چه چیزی بهترین ها را از سایرین متفاوت می سازد؟ مطمئنا اولین لغتی که به ذهن شما خواهد رسید "استعداد" است. برای بهتر شدن یا به عبارتی درخشیدن استعداد لازم است، اما کافی نیست!

اگر به اطراف خود نگاه کنید افرادی را خواهی دید که با داشتن استعداد فراوان جایگاه مناسبی ندارند چرا که انگیزه، تمرکز و پشتکار کافی را از خود نشان نمی دهند. متاسفانه یا خوشبختانه نمی توان از استعداد به عنوان یک صفت متمایز کننده افراد نام برد. می توان گفت افراد با دستاوردهای بزرگ و چشمگیر با دو ویژگی " عزم و اراده " شناخته می شوند.
اگر خواهان قرار گرفتن در بالاترین پله های رشد و ترقی آموزش الکترونیک هستید "عزم خود را جزم کنید"

برای موفق بودن، مصمم بودن را فراموش نکنید!

برای بهترین بودن به کار خود عشق بورزید، پشتکار داشته باشید و هدف خود را خلق کردن چیزی متفاوت در نظر بگیرید. همچنین علاوه بر موارد بیان شده شما باید کارهایی را شروع کنید که افراد موفق نیز به انجام آن ها پرداخته اند و این موضوع دلیل نوشته شدن این مقاله است. همان طور که گفته شد می خواهیم عاداتی را برای شما بازگو کنیم که افراد را حرفه ای بودن تبدیل کرده است.

عجله نکنید! ساخت این عادات زمان بر خواهد بود و شاید مجبور باشید بارها آن ها را تمرین کنید و این تمرین نیاز به  پشتکار و انجام کارهای مشکل دارد. توجه داشته باشید که در این راه تمرکز و ایمان خود را از دست ندهید و هدفتان را فراموش نکنید.

عادت های متمایز کننده حرفه های آموزش الکترونیک از سایرین(1)

مواردی که حرفه ای ها را در مقام اول قرار داده است:

1. تسلیم شدن را فراموش کنید.
مشهور است که از ادیسون، مخترع برق سوال شد که چگونه بعد از هزار بار شکست موفق به اختراع برق شدی؟ توماس ادیسون پاسخ داد که من هرگز شکست را تجربه نکرده ام بلکه تنها هزار راهی را که به روشن شدن لامپ ختم نمی شد را یافتم، اگر شما هم قصد دارید تا موفق شوید نوع نگاه خود را به شکست تغییر دهید.

2. تداوم، کلید موفقیت
پذیرش شکست های مختلف در مسیر رسیدن به هدف هایتان را مانند یک توانایی در خود پرورش دهید. نداشتن این توانایی هیچگاه شما را به مقصود مورد نظرتان نمی رساند. عدم پذیرش شکست نتیجه ای به دنبال نخواهد داشت البته شاید در این مسیر چندین موفقیت تصادفی به دست خواهید آورد که می توان گفت این مورد نیز به شانس شما بستگی خواهد داشت.

شکست را در چه قالبی خواهید دید؟

در این راه ممکن است هزاران بار با خطا مواجه شوید و یا افراد بارها دست رد به سینه شما بزنند. تمامی اینگونه تجربه ها از دید افراد نوعی شکست محسوب می شود اما شکست اصلی را زمانی تجربه خواهید کرد که کار را در نیمه راه رها کنید!

مواجه شدن با شکست بسیار نا امید کننده و سخت خواهد بود اما نوع برخورد شما می تواند میزان سختی آن را مشخص کند. آیا شما جزء افرادی هستید که شکست پیش آمده را به منزله یک پیشرفت تلقی می کنید یا اجازه می دهید تا شما را از حرکت باز دارد؟

حرفه ای ها از اشتباهات و شکست های خود درس گرفته و تجربه های ناخوشایند خود را آنالیز می کنند و از کوچکترین اطلاعات به دست آمده در جهت رسیدن به اهدافشان استفاده می کنند.


اشتباه در زندگی هر فردی وجود دارد. به جای آنکه اشتباهات را به عنوان یک مشکل غیر قابل حل در نظر بگیرید سعی کنید تمرکز خود را در جهت تغییر اشتباهات به سمت رشد خود به کار بگیرید. (از اشتباهات خود عبرت بگیرید)


3. به دنبال فرصت های یادگیری باشید
حرفه ای ها در آموزش الکترونیک از یادگیری به عنوان یک فرآیند همیشگی یاد می کنند. حتی می توان گفت که این افراد نسبت به مشتریان خود اشتیاق بیشتری برای یادگیری از خود نشان می دهند. آن ها از هر فرصتی برای یادگیری استفاده می کنند حال این فرصت چه از سوی مشتریان، کتاب ها و ... باشد و چه از رسانه های اجتماعی و همکاران خود.

به دنبال ایده ها و ابزارهای جدید باشید، به یاد داشته باشید که هیچ دانشی نیست که اگر شما کسب کنید، ضرر کرده باشید و بدون استفاده باقی بمانید، همیشه جایی هست که دانش شما به کارتان می آید!

بهترین بودن در آموزش الکترونیک، عدم توقف یادگیری نسبت مستقیم دارد. اگر قصد دارید بهترین ایده ها را پیاده سازی کنید لازم است تا بر روی تمام مواردی که توجه شما را به خود جلب می کند، تمرکز کنید. مهارت های خود را در زمینه های مختلف اعم از طراحی گرافیک، برنامه نویسی، مدیریت پروژه، مهارتهای تدریس و برقراری ارتباط و .... گسترش دهید. به دنبال ایده ها و ابزارهای جدید باشید، به یاد داشته باشید که هیچ دانشی نیست که اگر شما کسب کنید، ضرر کرده باشید و بدون استفاده باقی بمانید، همیشه جایی هست که دانش شما به کارتان می آید!

ادامه دارد ...

فائزه خاموشی
بخش آموزش مجازی تبیان